3 צפייה בגלריה
הארכת המעצר ליוסי מוסלי ועורכי הדין המייצגים אותו
הארכת המעצר ליוסי מוסלי ועורכי הדין המייצגים אותו
יוסי מוסלי
(צילום: נדב אבס)
פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד העבריין הבכיר יוסי מוסלי בגין סחיטה באיומים והטרדה מאיימת בטלפון - וביקשה להשאיר אותו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
מהחקירה נגד מוסלי התפתחה ביחידה לפשעים חמורים ובינלאומיים בלהב 433, שם חשדו בו בגין סחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע. במשטרה ייחסו לו עמידה בראש ארגון פשע - אך כתב האישום לא כולל סעיף שכזה.
בחקירה עלה כי מוסלי פעל מול קורבנותיו במטרה לשתף איתם פעולה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בדרום אפריקה, אליה נמלט ב-2017, וכשלא שיתפו עימו פעולה - השתמש בשמו כדי להטיל אימה וליצור "השפעה מאיימת" על אנשים שרצה לשתף איתם פעולה ברמה העסקית, בין היתר באמצעות שיחות וואטסאפ ואיומים על פגיעה בגופם, בפרנסתם וברכושם של המאוימים.
מהנתונים שהגיעו בחקירה עלה כי מוסלי שלח בחודש אחד 73 הודעות בוואטסאפ, והתקשר דרך האפליקציה 87 פעמים לאותו אדם, על מנת להפחיד אותו.
אחד הקורבנות היה יזם הייטק, שמוסלי יצר איתו קשר בשנה שעברה ואמר כי הוא מעוניין להיפגש איתו לצורך הצעה עסקית. מוסלי, כך לפי הפרקליטות, הציע לרכוש עבורו כרטיס טיסה לדרום אפריקה, ואמר לו שאין לו מה לדאוג וכי "לא יאכל אותו", כלשונו. הקורבן חשש ממוסלי וסירב להצעה, אך האחרון אמר לו שימסור לגיסו שהוא מחפש אותו, וש"כדאי לו מאוד" לענות לו לטלפון.
3 צפייה בגלריה
 מוסלי בחתונת ביתו ביום חמישי יודב לצידו של מיכאל פיס
 מוסלי בחתונת ביתו ביום חמישי יודב לצידו של מיכאל פיס
מוסלי בחתונת בתו

למרות סירובים חוזרים ונשנים החליט מוסלי להודיע לקורבן כי הוא חייב כסף למשקיעיו, וניסה ללחוץ עליו שוב להיפגש. "שתוק, שתוק שתוק, תקשיב תקשיב, מעכישו אני לא אגיד לך כלום", אמר לו מוסלי. "אני מבטיח לך שאתה תרצה להיפגש. מה חשבת, בגלל שאתה לא רוצה אז נגיד 'להתראות ביי?'".
במקביל פנה מוסלי לגיסו של איש העסקים שסירב גם הוא להצעה, אך העבריין לא התרצה והמשיך להתקשר אליו פעם אחר פעם ולאיים עליו, בין היתר בכך שהוא מכיר פרטים אישיים מעברו. "עוד מעט תקבל את שלך, ואני מאמין שתרצו לדבר עם האנשים", שלח מוסלי בהודעה קולית לאיש - והתקשר אליו לא פחות מ-16 פעמים באותה התקופה. שותפו העסקי של האיש, כך נטען, קיבל גם הוא טלפון מאיים ורצוף בקללות מצד מוסלי, שביקש למסור לו: "מה שאנחנו צריכים להוציא מכם, נוציא מהכ*** של האמא שלכם", והבהיר כי הוא לא מפחד מהמשטרה.
מוסלי, שמוגדר כ"אימפריית פשע" של ממש, שב ארצה לאחרונה בעקבות חתונת בתו, ואז נעצר בנתב"ג בשל חקירה אחרת שנוהלה נגדו. הוא חשוד בין היתר ברצח של אביחי וקנין, שחוסל בפברואר 2017, ובניסיונות הרצח של העבריינים איציק כהן ויענקל'ה אמסלם. על אף שהוגשו בעבר כתבי אישום בפרשות אלה, גורמים המעורים בתיק החקירה נגד מוסלי אומרים שהסיכוי לגבש כתב אישום נגדו במקרה הזה הוא נמוך.
3 צפייה בגלריה
עורכי דינו של מוסלי
עורכי דינו של מוסלי
עורכי דינו של מוסלי
(צילום: מוטי קמחי, עידו ארז)
אחד השותפים הבכירים בעבר של העבריין הוא קוטייר עודה, שהיה בעבר המוציא לפועל של משפחת מוסלי, ומרצה כיום עונש מאסר בפועל של 18 שנה. השניים הסתכסכו בשנים האחרונות וראש ארגון הפשיעה הצליח כאמור להימלט מהארץ לאחר שקוטייר ואנשיו נעצרו במסגרת הפרשייה.
סנגורו של מוסלי, דורון נוי ממשרד "נוי, סננס, שפרלינג, חצרוני", מסר בתגובה כי "נצלם את חומר החקירה בימים הקרובים, ואין לי שום ספק שאחרי שהשופט יבחן אותם הוא ישוחרר. האישום הוגש עקב להיטות יתר של משטרת ישראל. מדובר בו על רצונו להיפגש עם אדם מסויים אז אצל יוסי מוסלי מוגש אישום על כך בגין סחיטה באיומים".
עורך הדין שחר חצרוני הוסיף כי "לא כצעקתה אפשר לומר כבר עתה. מי שקורא את האישום יכול לומר שמעולם לא הוגש כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים שתוכנו ככתב האישום שהוגש היום".