מארב בצד הכביש: שני בני אדם נפצעו באורח קשה ובינוני מירי שנפתח בצהריים (ראשון) לעבר אוטובוס שהסיע חיילים בכביש 578 בקעת הירדן, ליד בקעות. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בשניים במקום, ולמקום הוזנק מסוק שיפנה אותם לבית החולים. חמישה נוסעים נוספים נפצעו קל מרסיסי זכוכיות. שישה מהפצועים הם חיילים ואחד נוסף הוא הנהג.
החובש מתי כרמי ממד"א סיפר כי שני פצועי הירי, אחד כבן 60 והשני צעיר יותר, טופלו על-ידי כוח רפואה של צה"ל. "הם היו בהכרה מלאה ותקשרו איתנו", אמר החובש. "הביאו אלינו שני צעירים שנפצעו משברי זכוכיות, הענקנו להם טיפול רפואי והעברנו את שני הפצועים מהירי למסוק מד"א שפינה אותם לביה"ח רמב"ם. הפצועים באורח קל פונו באמבולנסים שלנו לבית החולים העמק בעפולה". מנכ"ל רמב"ם הוסיף כי אחד הפצועים הונשם.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת פיגוע הירי על האוטובוס בבקעת הירדן
תיעוד מזירת פיגוע הירי על האוטובוס בבקעת הירדן
סימני הקליעים על שמשת האוטובוס
(צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות החדשה)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת פיגוע הירי על האוטובוס בבקעת הירדן
תיעוד מזירת פיגוע הירי על האוטובוס בבקעת הירדן
רובים שאותרו לא רחוק מהזירה
(צילום: TPS)
מדיווח ראשוני עולה כי מלבד הירי הושלכו גם בקבוקי תבערה לעבר האוטובוס, והנהג - שנפגע בעצמו - הזעיק את הרשויות. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר היורים, ואסרו נסיעה של אוטובוסים בכביש אלון ובכביש 578. כמו כן, הרשויות החליטו שהסעות התלמידים לא יצאו מבתי הספר בינתיים.
בעקבות הפיגוע, במשטרה הוחלט להעלות כוננות בכל רחבי הארץ. כוחות משטרה רבים יפרסו לפעילות ביטחון שוטף במקומות רגישים והומי קהל.


מדובר באזור שנחשב לשקט במיוחד מבחינה ביטחונית - אך תא השטח מאפשר למחבלים להימלט די בקלות. לפי חקירת הפיגוע, האש נפתחה מרכב חולף שעבר ליד האוטובוס לאחר שניסו להצית את הרכב ללא הצלחה בעזרת בנזין ששפכו עליו. כתוצאה מהשלכת בקבוקי התבערה רכב המחבלים עלה באש. שניים מהמחבלים נתפסו כעבור זמן קצר על-ידי כוחות הביטחון ושוטרים ממחוז ש"י כשהם עם כוויות על גופם, ומתנהל מרדף אחר השלישי. הכוחות מצאו ברכב השרוף שני רובים וטלפון נייד.
בארגוני הטרור מיהרו לברך על הפיגוע. חמאס מסר כי "פעולת הגיבורה וההתנגדות המתמשכת היא חלק מתגובת העם הפלסטיני לפשעי הכיבוש הציוני. ההתנגדות בגדה המערבית מסוגלת להתגבר על כל המכשולים שהטיל הכיבוש, וכל צעדיו, לרבות חיסולים ומעצרים, לא יעצרו את הגאות המהפכנית של הגדה. ההתנגדות תמשיך בכל מקום".
דאוד שיהאב, מבכירי הג'יהאד האיסלאמי, הוסיף כי "לא מדיניות המעצרים וההתנקשויות ולא הפשעים הישראליים יגבילו את כוח ההתנגדות - אלא להיפך. הקרבות של ההתנגדות נותנים כוח לבני הנוער שמתקוממים ומעניקים נחישות רבה יותר ללוחמי ההתנגדות ברחבי פלסטין".

ראש המועצה דוד אלחייני מסר כי "פיגוע הירי היום מצטרף לשורה של פיגועי ירי בימים האחרונים ביהודה ושומרון. אני מאחל בריאות והחלמה לפצועים וסומך על צה"ל וכוחות הביטחון שיבואו חשבון עם המחבלים. תושבי הבקעה חזקים, ויש לי מסר ברור עבור כל מי שרוצה ברעתנו ומנסה לפגוע בנו - אנחנו נמשיך להתיישב, לפרוח, לשגשג ולגדול".
ראש הממשלה יאיר לפיד מסר בעקבות הפיגוע כי הוא מאחל החלמה מהירה לפצועים ומחזק את כוחות ההצלה והביטחון. "אנחנו נמשיך לשים את ידינו על כל מי שינסה לפגוע באזרחי וחיילי מדינת ישראל", אמר לפיד. שר הביטחון גנץ הוסיף כי "כוחות הביטחון פתחו מיידית במרדף ושמו ידיהם על החשודים בפיגוע בפעילות מהירה ומקצועית. נמשיך ונגביר את הפעילות הממוקדת מול הטרור באיו"ש".