אוריאל טליטיאן (52), תושב פסגת זאב, עמד אחר הצהריים (יום ב') במעבר חציה כשהמחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים דהר לכיוון הולכי הרגל. בשיחה עם ynet הוא שחזר: "הייתי בכמה סידורים, רציתי לקנות כמה דברים לעסק שלי. הרמזור התחלף לירוק, באתי לחצות. הרכב הראשון היה של המחבל. ברגע האחרון אני שומע שהרכב שם גז, ואני 20 ס"מ ממנו - זה היה מטורף".
1 צפייה בגלריה
הרכב של המפגע
הרכב של המפגע
הרכב של הנהג הדורס
(צילום: לירן תמרי)
טליטיאן, נפגע חרדה שפונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר במצב קל, סיפר כי הספיק להימלט מפגיעה הרכב: "קפצתי לקצה השני והוא פספס אותי. ראיתי אותו נכנס באנשים באמוק, באטרף. זו לא הייתה לחיצה פשוטה על הגז - הוא לחץ על כמה שיותר - רואים שזה בכוונה. לפני זה הוא נסע באיטיות, הוא תכנן את מסלול הרצח שלו וידע מה הוא רוצה לעשות".
לדבריו, "ראיתי בן אדם שרוע על מכסה המנוע. הוא המשיך לשים גז בלי שהיה לו לאן לנסוע. שנייה אחרי כל כוחות הביטחון שלפו אקדחים. הבן שלי נכח בפיגוע דקירה לפני כמה שנים, הוא ראה את הכול. כשהוא ברח, חשבו שהוא אחד מהמחבלים ונטרלו אותו. מאז הוא בפוסט טראומה וחי על כדורים".

מוקדם יותר, בזמן אירועי פתיחת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אירע כאמור פיגוע דריסה סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים. שמונה בני אדם נפצעו, אחד מהם באורח קשה, מפגיעת רכב ברחוב אגריפס. נהג הרכב הפוגע, תושב בית צפאפא שבדרום ירושלים, נוטרל.
מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל פגע בהולך רגל שחצה את הכביש, לאחר מכן פגע בעוד קבוצה של הולכי רגל ולסוף פגע בגדר - ונעצר. אזרח שהבחין בנעשה ירה במחבל.