צה"ל התיר לפרסם הערב (ראשון) כי סמל-ראשון שי לוינסון (19) מגבעת אבני, לוחם בגדוד 77 בעוצבת סער מגולן (7), מוגדר כחלל צה"ל שגופתו בעזה. סמ"ר לוינסון נחטף לרצועה בידי מחבלי חמאס מאזור עוטף עזה, שבו שהה ב-7 באוקטובר. כעת כאמור עדכן צה"ל כי הוא "חלל צה"ל שגופתו מוחזקת בידי ארגון טרור". בני משפחתו יושבים שבעה בביתם.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר שי לוינסון ז"ל
סמ"ר שי לוינסון ז"ל
סמ"ר שי לוינסון ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר לוינסון הוגדר כחטוף שגורלו אינו ידוע מאז מתקפת הטרור של חמאס. לאחר איסוף ממצאים במהלך הלחימה בעזה, קיבלה היום משפחתו של החייל הודעה שהוא נהרג כבר ב-7 באוקטובר ושגופתו מוחזקת כאמור בידי חמאס ברצועת עזה. הוא פיקד על טנק שהדף מחבלים שחדרו לשטח ישראל באמצעות אש פגזים, עד שנפל בקרב.
לוינסון היה שחקן בליגת העל בכדורעף בקבוצת מ.ס עילבון. איגוד הכדורעף פרסם הודעת אבל. יו"ר האיגוד רינה דור אמרה: "זה יום עצוב לענף הכדורעף ולמדינת ישראל כולה. שי, שחקן כדורעף שעתידו לפניו, נחטף לעזה, והיום משפחתו התבשרה על מותו. יהי זכרו ברוך".
אופיר האופטמן, חברו של לוינסון, סיפר עליו: "אני מכיר את שי מאז כיתה י' ונהיינו חברים טובים וקרובים. הייתה לנו תקווה בחודשים האחרונים שהוא חי לצד תחושה שהסיכויים לא גבוהים, כי הכרנו את הנסיבות. איבדתי חבר קרוב, אופטימי, שהתייעצתי איתו על כל דבר כי הוא התגייס מחזור אחד לפניי לשריון. הוא תמיד עזר לי. הייתה לנו חבורה גדולה של חברים מהגליל התחתון, יצאנו לבלות יחד הרבה באזור שלנו, וטסנו שמונה חברים קרובים לטיול לפני גיוס ברודוס. שי היה המסמר החברתי שלנו, כולם חיפשו את קרבתו. קשה לי מאוד לדבר עליו בלשון עבר, אני מדבר וזה לא נתפס".
רועי בר אילן, מנהל כפר הנוער כדורי, סיפר: "שי למד אצלנו מחטיבת הביניים ועד לתיכון. הוא היה שחקן כדורעף מצטיין, שיחק בעילבון והיה השחקן היהודי היחיד בקבוצה. בחור מאוד חיובי, אהוב, תלמיד מצוין. כשנודע לנו שהוא נחטף הייתה תחושה קשה מאוד בכפר הנוער, וכל החודשים האחרונים החזקנו בתקווה שהוא חי וישוב אלינו בשלום. לצערנו קיבלנו הערב את הבשורה הקשה".
שני גולן, מורה בכפר הנוער כדורי שחינכה את שי לוינסון ואת שקד דהן, ששירתו יחד באותו גדוד ונהרגו שניהם ב-7 באוקטובר, אמרה: "שי היה ילד חכם, טוב לב וחברותי, שחקן כדורעף מצטיין, מאוד אופטימי ואוהב לעזור, ערכי מאוד. הוא בלט מאוד במעמדו החברתי בכיתה, והצטיין מבחינה לימודית. היה לו ממש מגע זהב, כל דבר שנגע בו הפך לזהב. שמרנו על קשר מאז שהתגייס, הוא שיתף תמונות מהטירונות וגם ממסיבות בסופי השבוע, והקריא לי ברכה מדהימה בסוף השנה. זו תחושה נוראית, לאבד שני תלמידים אהובים כל כך, שהרגשתי כמו אמא שנייה של שניהם. הייתי מחוברת לשניהם מאוד וליוויתי את תהליך ההתבגרות והגיוס של שניהם. אלה שני תלמידים שנועדו לגדולות, והיו יכולים להגיע הכי רחוק בחברה הישראלית בכל תחום שהיו נוגעים בו. שי היה יכול לבחור להיות ספורטאי מצטיין והעדיף להיות טנקיסט ולהגן על המולדת, ושילם בחייו על כך".
דודו ברגר, סגן ראש המועצה האזורית הגליל התחתון וחבר של משפחת לוינסון, מסר כי "מדובר בנער איכותי מאוד, שגדל באווירה הכפרית של גבעת אבני בבית ציוני וערכי לצד עוד אח ואחות. שי התגייס לצבא לפני כשנתיים והתקדם לתפקיד מפקד טנק. הוא אהב את השירות הצבאי וכל המשפחה גאה בשירות שלו. מאז 7.10 כל הקהילה ביישוב חיה בתקווה שהוא חי. מדובר במשפחה צנועה שהתמודדה באומץ עם חוסר הוודאות של החודשים האחרונים וקיבלה את הבשורה המרה הבוקר. עמדנו לצידם ונמשיך לעמוד לצידם כקהילה חזקה ומגובשת".
2 צפייה בגלריה
רס"ל במיל' אוריאל אביעד סילברמן
רס"ל במיל' אוריאל אביעד סילברמן
רס"ל במיל' אוריאל אביעד סילברמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בשעות הבוקר התיר צה"ל לפרסם כי רב-סמל במיל' אוריאל אביעד סילברמן (23) ממושב נחלים, לוחם בגדוד 7421 בחטיבת קרייתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
אביבה סילברמן, אמו של אוריאל, הייתה אצל הוריה בשווייץ כשנודע לה על נפילת בנה. הבוקר, כשיצאה מביתם, חיכו לה אנשים מהקהילה אוחזים בדגלי ישראל.
קרוב משפחתו של סילברמן סיפר: "הוא התנדב לשרת בשריון, לא היה לו פרופיל ונלחם להעלות אותו כדי להיות שריונר. הוא השתחרר שלושה חודשים לפני המלחמה ולא הספיק להיות משובץ למילואים. עם פתיחת המלחמה הלך לש"ג של בסיס ליד הבית, והתחנן מקצינים שנכנסו שייקחו אותו למילואים אצלם".