2 צפייה בגלריה
מקסיקו ישראל דגל
מקסיקו ישראל דגל
טיסות ישירות למקסיקו לפני המונדיאל הבא?
(צילום: shutterstock)
ישראל ומקסיקו מעוניינות לקדם הסכם תעופה חדש שיאפשר טיסות ישירות בין נתב"ג למקסיקו. כך מסתמן ממידע שהגיע הבוקר (יום שישי) לידי ynet. שרת התחבורה מירי רגב צפויה לצאת ביום רביעי הקרוב לביקור של יומיים במקסיקו סיטי, שם לצד מפגש עם הקהילה היהודית המקומית, תיפגש עם מקבילה המקסיקני, כשעל הפרק כמה נושאים תחבורתיים - בהם התחלת הפעלת טיסות מסחריות בין נמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה הבינלאומי בבירת מקסיקו.
עד כה, ישראלים שרצו לטוס מישראל למקסיקו - לרוב לעיירת החוף האקזוטית קנקון - נאלצו לעשות זאת בטיסה ארוכה של כ-17 שעות, שתמיד מלווה בעצירת ביניים, בין אם בניו יורק שבחופה המזרחי של ארה"ב או בעיר כלשהי באירופה. אם ההסכם ייצא לפועל, יוכלו כאמור ישראלים לטוס מישראל למדינה במרכז אמריקה בטיסה ישירה.
2 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
תקדם הסכמי העברת ידע לקראת "מסילת השלום". השרה רגב
(צילום: מארק ישראל סלם)
על פי גורמים בכירים במשרד התחבורה, אם המהלך ייצא לפועל, זה יקרה בחודשים הקרובים, אך ככל הנראה לא לפני תחילת השנה האזרחית הבאה. הצעד אמור לשמח לא רק תיירים ישראלים, אלא גם אוהדי כדורגל רבים, שכן הוא מגיע שנתיים וחצי לפני פתיחת מונדיאל 2026, שאותו מקסיקו תארח יחד עם ארה"ב וקנדה. המשחקים שייערכו במקסיקו במונדיאל הקרוב ייערכו באצטדיון האצטקה בעיר הבירה, אצטדיון BBVA שבעיר מונטרי וכן באצטדיון בעיר גוודלחרה שבמערב מקסיקו.
עוד נודע ל-ynet כי במהלך הדיונים בין שרת התחבורה רגב למקבילה המקומי, מתכוונים השניים לאשר כי אזרחים ישראלים ואזרחים מקסיקנים המבקרים במדינות המקבילות יוכלו להשכיר כלי רכב ולנסוע בהם בכפוף לרישיון הנהיגה המקורי שלהם, ללא צורך בהוצאת רישיון נהיגה בינלאומי.
בנוסף, כחלק מהסיור, רגב צפויה לקדם שורה של הסכמי העברת ידע בתחום התחבורתי בין המדינות. ייתכן כי בין אלו גם ילמדו בכירי רכבת ישראל ממקביליהם המקסיקנים כיצד הם סוללים מסילות ארוכות טווח. גורמים במשלחת הישראלית אמרו כי חלק מהלמידה מהמקסיקנים תהיה סביב מעבר רכבות בין גבולות, שכן מערכת הרכבות במקסיקו עוברת בין מדינות מחוז. כך ינסו בישראל ללמוד על תפעול רכבות במעברי גבולות, כחלק מתהליך הלמידה להפעלת "מסילת השלום", שצפויה להגיע מהודו עד חיפה, ולעבור בין ירדן לישראל בגשר אלנבי.