2 צפייה בגלריה
מגרש הרוסים
מגרש הרוסים
בית המעצר במגרש הרוסים
(צילום: ענר גרין)
עבד אל מטלב חטיב, בן 43 משכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים, מת אתמול (יום ד') בבית המעצר במגרש הרוסים בעיר - כמה ימים לאחר שנעצר בעקבות עבירות תנועה. לטענת המשפחה הוא הותקף במכות ובמכות חשמל על ידי סוהרים בבית המעצר - מה שהביא למותו. עורכי הדין של המשפחה ביקשו לשלוח את הגופה לנתיחה באבו כביר.
אתמול בשעה 19:30 קיבל מוחמד חטיב, אחיו של עבד, שיחת טלפון מאחד העצורים במגרש הרוסים, שסיפר לו שאחיו הותקף. "התקשרו אליי עצורים ואמרו לי 'לקחו את אח שלך באמבולנס, מצבו לא בסדר'", סיפר מוחמד. "התחלתי להסתובב בכל בתי החולים בירושלים. הגעתי למגרש הרוסים ואף אחד לא סיפק לי תשובה. אחר כך התקשרו אליי שוב ואמרו לי 'אח שלך מת'".
2 צפייה בגלריה
עבד אל מטלב חטיב
עבד אל מטלב חטיב
נעצר בגלל עבירות תנועה ומת בבית המעצר. חטיב
(באדיבות המשפחה )
בשעה 23:00, כשעתיים לאחר מותו של חטיב, התקשרו למשפחה גורמים רשמיים ומסרו להם את ההודעה על דבר מותו. "נשארתי ער עד 23:00, עד שאמרו לי שהוא מת", סיפר מוחמד. "כשהתקשרו אליי העצורים מבפנים הם אמרו לי שאח שלי הלך מכות עם אסירים, ושאז סוהרים ניסו לקחת אותו והוא התנגד, אז הם הרביצו לו. סיפרו לי שיותר מ-15 סוהרים נתנו לו מכות חשמל, ושהם מוכנים להעיד בבית משפט".
גם אחיו הקטן של עבד נעצר במהלך מהומות שהתפתחו בשעות הערב ליד מגרש הרוסים, לאחר שמשפחתו הגיעה למקום כדי לחפש תשובות. "שהגענו לפה, אחי הקטן ואני רצינו לברר מה קרה", סיפר מוחמד. "דפקנו על הדלתות ולא ענו לנו. פתאום באו השוטרים וריססו עלינו גז פלפל. אח שלי הקטן עדיין עצור. אנחנו 14 אחים, באנו כל המשפחה".
סנגור המשפחה, עו"ד חלדון נג'ם, הגיש בקשה לבית המשפט לאפשר לקחת את הגופה לנתיחה. "לפי המידע שקיבלנו, גם מבית המעצר וגם מאסירים אחרים, עבד הותקף על ידי צוות של שב"ס במהלך קליטתו בבית המעצר", אמר נג'ם. "המשפחה ידעה על המוות רק לאחר 3 שעות. הגשנו בקשה לפתוח בחקירה בעניין".
משב"ס נמסר: "נסיבות המוות נמצאות בחקירה כמקובל ולכן לא נוכל להתייחס לנושא".