אחרי שצה"ל קבע כי לוחם השריון איתי חן שנחטף לעזה, נפל בקרב ב-7 באוקטובר, אמר הבוקר (ראשון) אביו רובי חן, ל-ynet כי הדבר נקבע לאחר שלמודיעין הישראלי, בעזרת הרשויות האמריקניות הגיעו ממצאים שלא הותירו מקום לספק. כעת הוא דורש לבצע עסקה שתביא את איתי לקבר ישראל.
ריאיון עם רובי חן, אביו של איתי חן ז"ל
(צילום: ירון ברנר)

איתי ז"ל החזיק גם באזרחות אמריקנית, ולאחר שנודע על נפילתו, התקשרו בכירים בממשל, ובראשם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לנחם את המשפחה. לשאלה האם נתניהו התקשר במהלך הסופ"ש אל המשפחה, ענה רובי: "אמא שלי ז"ל לימדה אותי כשאין ציפיות - לא מתאכזבים. הייתה נקודה שהיה רלוונטי להתקשר, אבל אנחנו כבר לא מחכים שאנשים יתקשרו אלינו. אנחנו לא יושבים שבעה, צריכים להמשיך במאבק שלנו. שכל אחד כשהוא הולך לישון יחשוב איך הוא מתנהג, ונמשיך משם הלאה".
לדבריו, "134 חטופים, 34 מוגדרים חללים. זה מספר בלתי נתפס. כיום יש לממשלה הזדמנות להביא את כולם הביתה, כולל החללים. יש כרגע מנופי לחץ. משפחת גולדין הייתה סיטואציה קצת אחרת, צה"ל לא היה בתוך עזה, לא היו מנופים. אסור שתהיה עסקה שלא תכלול את כולם".
3 צפייה בגלריה
סמל איתי חן ז"ל
סמל איתי חן ז"ל
סמל איתי חן ז"ל. "יש לממשלה הזדמנות להביא את כולם הביתה"
(צילום: דובר צה"ל )
הרבה פעמים בציבור נשמעת דעה שממעיטה בחשיבות הסיפור של החזרת הגופות. עד כמה זה חשוב לכם שהוא יחזור וייקבר פה? "כל ישראלי שמקשיב לשידור הזה, שיודע שאיתי נלחם כמו אריה בגופו להגן על יישובי העוטף, הציל יהודים רבים, הוא והצוות שלו, מגיע לו כגיבור ישראל את המקום שלו פה, שההורים שלו והמשפחה שלו יוכלו להתאבל עליו. אני אשמח שתמצא לי יהודי אחד מאמין שיחשוב אחרת. אני חושב שרוב עם ישראל מבינים את הנקודה שגיבור ישראל אסור שיישאר שם ושלנו יהיה את המקום שנוכל לעלות אליו לקבר".
אמרת קודם שאתם לא יושבים שבעה. אתה באופן אישי לא מסוגל להתחיל להתאבל בכלל על איתי? "ההתאבלות היא תהליך ולא מהרגע שאתה עושה קאט בראש וזה נגמר. העובדה שאני לא אזכה לראות את הבן שלי ואמא שלו לא תזכה לחבק אותו זאת בשורה כל כך קשה לקבל. את ההחלטה קיבלנו מהבטן. הצוות של המבשרים שהגיע, כולל הרב הראשי, אמר לנו שברמה התיאורטית אנחנו יכולים לשבת שבעה, אבל מבחינתנו השבעה תתחיל ברגע שאיתי יוחזר ויגיע לקבר ישראל. זה המסר גם לראש ממשלת ישראל ולרמטכ"ל - איתי בפקודה הגן בגופו על יישובי העוטף ומגיע לו את המינימום שזה להביא אותו לקבורה בישראל ולא להישאר שם, באיזשהו מקום בלתי ידוע. כרגע יש אנשים שכנראה יודעים איפה הוא וזה השלב שממשלת ישראל צריכה לעשות הכל כדי להביא אותו ואת כל השאר הביתה".
3 צפייה בגלריה
שיירת דגלים לזכרו של סמ"ר איתי חן ז"ל
שיירת דגלים לזכרו של סמ"ר איתי חן ז"ל
שיירת דגלים לזכרו של סמ"ר איתי חן ז"ל
(צילום: יאיר שגיא )
הזכרת את העזרה האמריקנית ודיברנו על הנשיא, אתה מרגיש באיזשהו מקום שהאמריקנים יותר על זה מאשר ממשלת ישראל? שהם מחויבים אליך? "אנחנו התברכנו בממשל ציוני, אוהד, כמו שהנשיא ביידן אמר לנו בחדר יותר מפעם אחת, לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. הוא מגדיר את עצמו כציוני והוא, כל הצוות שלו, סגנית הנשיא, שר החוץ, מזכיר המדינה, ראשי ה-CIA, האנשים שעושים את המו"מ, כולם התקשרו כדי להביע תנחומים והם מחויבים ברמה האישית לעזור לנו לגמור, לסיים את המעגל ושלנו יהיה את הדבר שאנחנו חושבים שהוא דבר מינימלי. אני חושב שהממשל האמריקאי עובד עם הצמרת הביטחונית שלנו בצורה טובה 6 שנים. תמיד זה עבד ונקווה שזה גם ימשיך בעתיד".

הנכדה החדשה של ליאור החטוף

נדב רודאיף, בנו של ליאור רודאיף שחטוף בעזה, אומר כי "אנחנו פועלים כל הזמן, לא עוצרים. מאוד עייפים, מתוסכלים, מאוד חרדים. לנו אין פריווילגיה לא לפעול או לעשות. התחושות מעורבות, מתהלכים בין אופטימיות זהירה לייאוש. כמובן שאסור לנו להתייאש, ואנחנו מתעשתים מהר על מנת להמשיך לפעול".
ריאיון עם נדב רודאיף, בנו של ליאור רודאיף שחטוף בעזה
(צילום: ירון ברנר)

בהמשך התייחס לאירועי פורים למען החטופים: "אי אפשר לחגוג כמו בכל שנה. תגיעו עם משהו בצבע צהוב, להנציח את העובדה שזו לא תחפושת, זו המציאות. אנחנו מבקשים שגם מתוך השמחה והחגיגות עדיין תהיה לזה התייחסות. ביום רביעי נציין בבתי הספר העל יסודיים, עמדות של תלמידי תיכון שיחלקו ציוד צהוב על מנת באמת לתת מקום משולב".
3 צפייה בגלריה
הנכדים של ליאור רודאיף - תומר, דגן והתינוקת שי
הנכדים של ליאור רודאיף - תומר, דגן והתינוקת שי
הנכדים של ליאור רודאיף - תומר, דגן והתינוקת שי
נדב שיתף כי בזמן שהייתו בשבי של ליאור, נולדה לו נכדה חדשה: "אחותי ילדה תינוקת בשם שי. אנחנו מקווים שזה מחזיק אותו שהוא צריך לחזור כדי לפגוש את הנכדה החדשה".