המשטרה עצרה הערב (שלישי) מורה בת 37, תושבת קיבוץ בצפון, בחשד שפגעה מינית בתלמידתה, בת 14. החקירה נפתחה לפני כחודשיים, אז התלוננה הנערה על המורה, שהייתה מחנכת הכיתה שלה. מאז נחקרה המורה פעמיים בשבועות האחרונים ושוחררה בתנאים מגבילים, אולם היום זומנה לחקירה נוספת - ובסיומה נמסר לה כי הוחלט לעצור אותה.
1 צפייה בגלריה
אישה נערה ילדה צעירה דיכאון אילוס אילוסטרציה
אישה נערה ילדה צעירה דיכאון אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(shutterstock)
הפרשה נחשפה לאחר שאמה של התלמידה גילתה התכתבויות ותמונות אינטימיות של המורה בטלפון הנייד של בתה. משפחתה של הנערה טוענת כי המורה נהגה לפגוש אותה במחסן ליד בית הספר, במקום שאמור לשמש לשיעורים פרטיים. לאחר חשיפת הקשר - פוטרה המורה מעבודתה.
עו''ד שני אלקובי, שמייצגת את התלמידה, אמרה לפני כמה ימים כי "מחנכת כיתה ניהלה קשר רומנטי עם תלמידה שלה, נערה בת 14, שסובלת מבעיות נפשיות לא פשוטות. הסיפור הזה חמור בכל קנה מידה. אמא ששולחת את הילדה שלה ליום לימודים במקום שאמור להיות הכי בטוח עבורה בעולם, נאלצת כרגע להתמודד עם ילדה שבורה. מתחת לאפם של האחראים על בית הספר ובזמן יום הלימודים - התקיים ניצול מחריד של ילדה פגיעה ביותר. אנחנו דורשות העמדה לדין וענישה במלוא החומרה של כל הנוגעים בדבר".
בתגובה למעצר המורה, מסרה עורכת הדין אלקובי: "כחודשיים לאחר חשיפת המקרה החמור הזה, סוף סוף משטרת ישראל החליטה לעצור את המורה החשודה. מרשתי משתפת פעולה באומץ רב עם המשטרה ואין לנו ספק שיוגש כתב אישום. אנחנו לא נשלים עם שום החלטה שאיננה הגשת כתב אישום והעמדה לדין של המורה. מדובר במקרה קשה ובעבירות מין חמורות שבוצעו תוך ניצול יחסי מרות. יותר מכך לא ניתן לפרט בשלב זה".
עו''ד שני אלקוביעו''ד שני אלקוביצילום: שמעון איפרגן
עו"ד תמי אולמןעו"ד תמי אולמןצילום: ליאור אל-חי
המשטרה מסרה כי תבקש מחר להאריך את מעצרה של המורה בבית משפט השלום בקריות. עו"ד תמי אולמן, שמייצגת את המורה, מסרה כי היא מכחישה את המיוחס לה וטוענת כי לא פגעה בתלמידתה.
בחודש שעבר נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי על מורה משוהם שהורשעה בביצוע עבירות מין בחברתה של בתה בת ה-12. בכתב האישום נטען כי הקורבן הגיעה לבית המורה כדי לבקר את חברתה, ובהזדמנות זו ביצעה בה עבירות מין. בכתב האישום תואר עוד כי המורה נפגשה עם הקורבן בגן ציבורי ביחידות, ואף נהגה להתכתב איתה בטלפון בכל שעות היממה. בסוף כל יום, הורתה לילדה למחוק את ההודעות. המורה כפרה במיוחס לה, וטענה כי מדובר בגילויי אהבה שאינם על רקע מיני.