2 צפייה בגלריה
אישה נערה ילדה צעירה דיכאון אילוס אילוסטרציה
אישה נערה ילדה צעירה דיכאון אילוס אילוסטרציה
המורה הורתה לקורבן למחוק את ההודעות. אילוסטרציה
(shutterstock)
18 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי נגזרו הבוקר (רביעי) על מורה, בת 47 תושבת שוהם, שהורשעה בביצוע עבירות מין בחברתה של בתה בת ה-12. בכתב האישום, שהוגש באוקטובר 2020, נטען כי הקורבן הגיעה לבית המורה כדי לבקר את חברתה, ובהזדמנות זו ביצעה בה עבירות מין. לבקשת סנגורה של הנאשמת, ריצוי העונש נדחה כדאי לאפשר לה להגיש ערעור על ההחלטה לפרסם את שמה.
עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הקורבן, אמרה כי "הענישה המקלה לעברייני מין ואלימות היא תולדת האסון שנקרא תיקון 113 לחוק העונשין, פרי הביאושים של ועדת גולדברג והסנגוריה הציבורית, שגרמו להפיכה חוקתית הרחק מתובנת הציבור ובמסגרתה הורדו לרצפה עונשי המאסר. השופטים כלואים במתחמי ענישה נמוכים וגם כשיש הרשעה בריבוי עבירות, הם פוסקים שהמאסר ירוצה במקביל ולא בהצטברות. המסר גורם לעלייה באלימות מינית כלפי ילדים ונשים".
עוד נכתב בכתב האישום כי הנאשמת נפגשה עם הקורבן בגן ציבורי ביחידות, ואף נהגה להתכתב אתה בטלפון בכל שעות היממה. בסוף כל יום, הורתה לילדה למחוק את ההודעות. הנאשמת כפרה במיוחס לה, וטענה כי מדובר בגילויי אהבה שאינם על רקע מיני.
2 צפייה בגלריה
מסרונים
מסרונים
"עדות הנאשמת - מתחמקת ומתפתלת". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בהכרעת הדין קבע השופט דרור קלייטמן כי הוא "התרשם מעדותה של הנאשמת כעדות מתחמקת ומתפתלת, שבה היא מתקשה להתמודד עם הראיות שהוצגו לה, ודבקה בגרסתה על קשר אימהי עם הקטינה".
אביה של הילדה אמר לפני הקראת גזר הדין: "לפני כשנתיים, מצאנו את עצמנו במרכזו של סיפור בלהות שבו התגלה לנו שהבת שלנו עברה פגיעה מינית המלווה בהתעללות נפשית חמורה, מאמא של החברה שלה. זה מסוג הסיפורים, שאתה רואה בתוכניות תחקירים ונשמטת לך הלסת מול המסך. הנאשמת הייתה מורה בתיכון שנתנה שיעורים פרטיים לילדי היישוב וגם לבתי".
רוני אלוני סדובניקרוני אלוני סדובניקצילום: אלכס מורוזוב
לדבריו, המקרה של בתו חשף אותו לפגמים בהתנהלות מערכת המשפט במקרים מסוג זה. "בתור הורה שליווה את ההליך המשפטי לכל אורכו ושמתמודד עם ניסיון שיקום של בתי שנפגעה פגיעה נפשית קשה, רציתי לזעוק על כך שישנם דברים שחייבים להשתנות, דברים שלאו דווקא קשורים למקרה הספציפי שלנו ובלי קשר לגזר הדין", אמר. "כתב האישום מתייחס אך ורק לפגיעה המינית ולמעשיים המגונים שנעשו, ללא התייחסות לפגיעה הנפשית הקשה שחוותה הקטינה, כתוצאה של מערכת יחסים מעוותת והפרוורטית שנכפתה עליה. לא צריך להיות פסיכיאטר מומחה כדי לדעת שמערכת יחסים פדופילית משאירה צלקות עמוקות בנפש, שברוב המקרים בלתי ניתנות לתיקון. החוק מגדיר רק את הפגיעה המינית כעבירה, ומתעלם מהפגיעה הנפשית".
בהתייחסות לפגיעה בבתו, אמר האב כי "במקרה שלנו ישנה 'ראיית זהב' בדמות כ-12,000 הודעות בין הפדופילית לבתי במשך כ-10 ימים, לפני שגילינו על הקשר ביניהם. בהודעות אלה שנתפסו מעשי הנפגעת מתוארים בפרוטרוט". על הענישה הצפויה לפוגעת בבתו אמר "החלטת השופט לא משנה מבחינתי. לדעתי העונש לפדופיל מורשע צריך להיות משמעותי ומרתיע, עם רף מינימלי של חמש שנות מאסר בפועל. אני משוכנע שעונש כזה יצמצם מאוד את התופעה, כי חייבים לייצר הרתעה ויפה שעה אחת קודם. לי זה כבר לא יעזור, אבל הייתי שמח לראות את הרשויות הנוגעות בדבר פועלות במהירות ובנחישות כדי להציל ילדים רבים בעתיד מגורל דומה. זו לא גזרה משמיים".