בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (ראשון) בשמונה ימים נוספים את מעצרו של ג'ייסון בלייז, תושב בת ים החשוד ברצח ילנה גרנברג לפני כשבוע וחצי. לפי החשד, בלייז בן ה-29 הותיר את גופתה של גרנברג מוטלת בשדה ליד רחובות. במשטרה אמרו כי בהמשך נטל כדורים, ובעקבות זאת אושפז במצב קשה בבית החולים אסף הרופא.
זו הפעם הראשונה שבלייז מגיע לבית המשפט, אחרי שפעמיים מעצרו הוארך בהיעדרו. "זה לא היה בכוונה", הוא טען עם כניסתו לאולם. מנגד, נציג המשטרה אמר כי "הרצח בוצע לאחר תכנון" וציין כי הראיות בתיק התחזקו וכי טענתו נסתרה. הוא ביקש להאריך את מעצרו ב-15 ימים.
בלייז התייצב היום לדיון לאחר שעבר בדיקה פסיכאטרית ונמצא כשיר לעמוד לדין. בדיון הקודם בבית המשפט, לפני שבוע, עדכנה המשטרה כי בלייז הודה במעשיו בפני השוטרים שחקרו אותו בבית החולים. במשטרה אמרו כי לבלייז - שניסה לשים קץ לחייו - מיוחסת גם עבירת שיבוש חקירה.
2 צפייה בגלריה
ג'ייסון בלייז
ג'ייסון בלייז
גרנברג ובלייז
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
ילנה גרנברג
ילנה גרנברג
גרנברג בטיולים
(מתוך אינסטגרם)
סנגורו של בלייז, עו"ד עבד אבו עאמר מהסנגוריה הציבורית, אמר היום בדיון כי "החשוד לא מכחיש את הדקירות אך זה לא היה מתוכנן לפי דבריו. הגעתם אליו הביתה ארבע שעות לאחר הרצח והוא לא טרח להעלים את הרכב שהיו בו כתמי דם, הבגדים היו עליו עם כתמי הדם. אם תכנן את הרצח היה מעלים את הבגדים עם כתמי הדם ולא משאיר את הרכב. הסלולרי של החשוד לא נמצא, לדבריו הוא היה בפאניקה וזרק את הטלפון שלו".
השופט גיל גבאי העיר לסנגור: "הוא הודה שדקר אותה וכרגע הכול בחקירה, האם בכוונת תחליה או רצח שלא בכוונה". בתום הדיון האריך את מעצרו של החשוד פעם נוספת: "עיינתי במסמך הרפואי בעניין החשוד ולאחר ששקלתי את השיקולים הנוגעים בדבר מצאתי לנכון להורות הארכת מעצרו עד 11 בספטמבר".

גרנברג, בת 27 במותה, הייתה בלוגרית טיולים, ויום לפני שנרצחה פרסמה המלצה לטיול בצפון - בבמבוק פארק ברכת רם. "זו אחת האטרקציות הכיפיות שיש לארצנו הקטנה", כתבה. "מי שעוקב אחריי יודע כמה אני שונאת חוויות שקריות, כך שתסמכו עליי".
אחותה של ילנה, נדיב אמינוב, סיפרה כי "בלייז רצח אותה בדקירות. כל הפנים שלה היו שריטות. הוא היה מתוסכל. הם רבו הרבה פעמים וחזרו להיות בקשר. הם הכירו לפני שלוש שנים דרך חבר משותף. הוא רצה משהו רומנטי והיא לא. הוא בן אדם לארג', מכיר את כל המשפחה. הוא גר אצלנו".