3 צפייה בגלריה
ג'ייסון בלייז
ג'ייסון בלייז
ילנה גרנברג וג'ייסון בלייז
(צילום: יריב כץ)
פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד ג'ייסון בלייז עודה (30) מבת ים בגין רצח בכוונה בנסיבות מחמירות של ילנה גרנברג בת ה-27. מכתב האישום עולה שבלייז עודה וגרנברג היו מיודדים ונהגו לבלות יחד. במהלך תקופת החברות, שנמשכה כארבע שנים, ביקש ממנה בלייז עודה מספר פעמים להפוך את הקשר ביניהם לרומנטי, אך היא סירבה. משום כך, על פי האישום, בסוף חודש אוגוסט השנה החליט בלייז עודה להמית את גרנברג ולשרוף את גופתה, לכן הצטייד בסכין ובקבוקי בנזין.
בכתב האישום שהגישה עו"ד שחף קלינמן שמעוני נכתב כי כעבור יומיים הסיע בלייז עודה את גרנברג מביתה שבראשון לציון למקומות שונים ברחובות - כשבסוף היום, השניים היו אמורים להגיע לדירת אחותה. "בדרך לדירת אחותה, עצר בלייז עודה בחניון של תחנת הרכבת ברחובות כדי להוציא את התוכנית לפועל", מתואר באישום. "אז דקר בלייז עודה את גרנברג בצווארה, גבה וידיה, וגרם למותה".

בכתב האישום מצוין כי בלייז עודה רכש יומיים לפני הרצח סכין בעלת להב באורך של כ-10 ס"מ, וגם הכין בתא המטען של רכבו שני בקבוקי פלסטיק של ליטר וחצי שאותם מילא בבנזין. כשהחליט להוציא לפועל את תוכניתו דקר אותה דקירות מרובות.
לפי כתב האישום, ב-22 באוגוסט הנאשם רכש סכין מתקפלת בחנות. הוא הגיע עם רכב מרצדס ששייך לאמו לתחנת דלק ומילא שני בקבוקים בבנזין. ב-24 באוגוסט הסיע הנאשם את המנוחה מביתה בראשון לציון למכללת פרס ברחובות. ב-11:30 הוא הסיע אותה ואת חברתה מהמכללה למכון ויצמן בעיר. בלייז עודה נותר עם גרנברג עד 21:30 במכון ויצמן ואז הסיע אותה לכיוון דירת אחותה.
3 צפייה בגלריה
ילנה גרנברג ז"ל
ילנה גרנברג ז"ל
המנוחה ילנה גרנברג
(מתוך הרשתות החברתיות)
כעבור זמן קצר עצר הנאשם בחניון הדרומי של הרכבת ברחובות באמתלה שהוא במצב נפשי ירוד. לפי כתב האישום, כשהשניים יישובים ברכב, החליט הנאשם בסביבות השעה 22:30 להוציא אל הפועל את התוכנית לרצוח את ידידתו.
בלייז עודה שלף את הסכין שהכין מבעוד מועד ודקר אותה כאמור בכל חלקי גופה. הצעירה צעקה והוא לא חדל עד שהפסיקה לזוז. לקראת השעה 1:00 בלילה, נסע איתה הנאשם ועצר את הרכב לאחר שפנה לדרך כורכר באזור. הוא הוציא אותה, הניח אותה על הקרקע ושפך עליה בנזין. מסיבה לא ברורה הנאשם לא הצית את הצעירה, עלה לרכב ונסע משם לביתו. בדרך הוא השליך את הטלפונים הניידים שלו ושלה מהרכב. כוחות ההצלה קבעו את מותה של גרנברג בזירה.

בידי הפרקליטות, נטען, שורת ראיות ברורות להוכחת אשמתו של בלייז עודה. הנאשם, שהודה במיוחס לו, אישר שרכש את הסכין יומיים קודם למעשה ושפך על המנוחה בנזין. בחקירתו טען הנאשם כי לא מדובר ברצח מתוכנן, ואמר כי שפך את הבנזין בניסיון להעיר את גרנברג לאחר שהמנוחה הפסיקה לזוז בעקבות דקירותיו.
בלייז עודה השאיר פתק בעת שניסה לשים קץ לחייו בביתו, שבו נכתב כי הוא מביע את צערו. חוות דעת פתולוגית ראשונית קבעה כי מותה של המנוחה נגרם מפצעי דקירה בבסיס הצוואר שפגעו בכלי דם גדולים וגרמו לאובדן דם רב. עוד מתוארים פצעי דקירה בגב, בגפיים העליונות, בירך ובקרקפת.
לפי הפרקליטות, בידיה צילומי מז"פ ודוחות פעולה של השוטרים, שמהם עולה כי בעת מעצרו של הנאשם, שעות ספורות לאחר הרצח, חולצתו והמושב שליד הנהג ברכב היו ספוגים בדם. הסכין נמצאה בתא שבדלת הנהג ברכב מגואלת בדם ועליה שיער. בבדיקה של ידית הסכין נמצא DNA של הנאשם והמנוחה.
עו"ד עבד אבו עמאר, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את הנאשם, אמר: "מדובר באירוע טרגי. מר בלייז כואב מאוד את המוות של המנוחה ומשתתף בצער המשפחה. הם היו ידידים קרובים מאוד, מעולם לא הייתה כוונה לפגוע בה, מדובר בנסיבות מצערות מאוד כתוצאה מאיבוד שליטה רגעי במהלך עימות ספונטני. כתב האישום הוגש רק היום וטרם קיבלנו את חומר הראיות, לאחר לימוד החומר נציג את טענותינו בבית המשפט".

גרנברג טיילה בכל הארץ ופרסמה את המלצותיה לקהל הרחב ברשתות החברתיות. במסגרת הטיולים היא צברה מכרים חדשים, ויומיים לפני הירצחה עוד הספיקה לפרסם המלצה לטיול בצפון - בבמבוק פארק ברכת רם. "זו אחת האטרקציות הכיפיות שיש לארצנו הקטנה", כתבה. "מי שעוקב אחריי יודע כמה אני שונאת חוויות שקריות, כך שתסמכו עליי".
חיים חבשוש, חובב טבע שהכיר היטב את בלוגרית הטיולים מפעילויות משותפות, אמר לאחר היוודע הרצח: "אני בשוק מוחלט. ילנה כתבה לי שהיא בעומס עד אוגוסט בגלל לימודים, התעניינה בטיולים של חודש ספטמבר - ואז ביטלה. היא הייתה איתי בקשר על טיולים שהוצאתי, ובאפריל השנה גם הנאשם ברצח הגיע איתה לטיול בנחל דישון. היא נרשמה לעוד שני טיולים לאחר מכן, והתעקשה להביא אותו וכל פעם ביטלה ברגע האחרון".
חבשוש ציין אז כי לא זיהה התנהגות יוצאת דופן מצידו של בלייז עודה. "הוא היה שקט ופחות מחובר לטבע. היא הייתה ממש ילדת טבע ואוהבת טיולים. ראו את הברק שלה בעיניים כשיצאה לטיולים. לפני כמה ימים התכתבנו בפעם האחרונה. היא הייתה קסם של ילדה, כל החבר'ה שהכירו אותה בהלם ואומרים עליה רק דברים טובים. זה מזעזע ולא נתפס".
3 צפייה בגלריה
ילנה גרנברג
ילנה גרנברג
ילנה גרנברג
(מתוך אינסטגרם)
לאחר טיוליה האחרונים, העלתה גרנברג לאינסטגרם תיעודים בסרטונים קצרים ומושקעים מקטיף בבאר טוביה, הבית בקצה נוף בעמוקה ומצפה הר שיפון. היא צירפה לסרטונים טיפים לאתרי הטיולים, הסבירה על המסלולים השונים ושיתפה את העלויות.
זוג מטיילים שהכיר את גרנברג מקבוצת פייסבוק של מטיילים ספד: "פרח הכי יפה בגן שנקטף, צעירה ושמחה תמיד. לא מזמן העלית פוסט משמח על חמניות ובסוף קטפו אותך. ראינו ופשוט לא האמנו, חשכו עינינו. הכרנו רק מלייקים שעשינו לך ואת לנו, יהי זכרך ברוך פרח מהמם".