ביותר מיישוב אחד בבחירות המקומיות שהתקיימו אתמול (שלישי) לא היו מתמודדים נוספים למעט הראש המכהן, אבל ביישוב ראמה שליד כרמיאל נרשמה תוצאה חריגה - בהתחשב בנסיבות. שאוקי אבו לטיף, שנאשם שסייע לסחוט כספי "פרוטקשן" עבור קרוביו, נבחר ברוב של 99% מהקולות לקדנציה נוספת בראש המועצה.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של שאוקי אבו לטיף, ראש מועצת ראמה
הארכת מעצרו של שאוקי אבו לטיף, ראש מועצת ראמה
שאוקי אבו לטיף. אחד התושבים בטוח: "גם מול מתחרה אחר הוא היה זוכה בהפרש גדול"

בבחירות המקומיות בראמה הצביעו אתמול 54.1% מבעלי זכות ההצבעה - שמספרם עמד על 6,730. שאוקי אבו לטיף, כאמור, זכה ל-99% מהם, ואילו 1% שלשלו פתק ירוק נגד המשך כהונתו. בצל הפשיעה בחברה הערבית, השב"כ המליץ בין היתר לא לקיים בחירות מקומיות בראמה.
שאוקי אבו לטיף (64) הוא בן דודו של לטיף אבו לטיף, ראש ארגון הפשע אבו לטיף, שנחשב לאחד מהגדולים בחברה הערבית. על פי כתב האישום נגדו, הוא היה מודע למוניטין של קרובי המשפחה שלו, האחים אבו לטיף, ועשה בו שימוש לצורך התערבות בסכסוכים בין עבריינים. כמו כן, על רקע מעמדו וקשריו עם האחים אבו לטיף, אנשים פנו אליו כדי שיסייע להם בהסדרת סכסוכים וגביית חובות.
מאז מעצרו בגין מעורבותו לכאורה בפלילים שוחרר אבו לטיף למעצר בית מלא מחוץ ליישוב ראמה - ונאסר עליו להשתמש בטלפון. בעקבות הבחירות אושר לו להשתמש בטלפון מאז יום ראשון, ואתמול הוא אף קיבל אישור לחזור ליישוב ראמה, להצביע ולשהות לצד התושבים. בחצות נדרש לשוב למעצר הבית - כשהניצחון בידיו.
2 צפייה בגלריה
הכניסה לכפר ראמה
הכניסה לכפר ראמה
הכניסה לראמה. ראש המועצה לא יכול להגיע לשטח היישוב
(צילום: נחום סגל)
כפועל יוצא ממעצר הבית, אבו לטיף לא יוכל לשהות במשרדו במועצה המקומית. עדיין לא ברור אם יורשע, ומהו הדין שייגזר במקרה כזה. אם ירשיע אותו בית המשפט ויינתן נגדו גזר דין שישלח אותו לכלא, ייתכנו בחירות חוזרות, או שהמועצה תנוהל על ידי ועדה קרואה זמנית.
תושבים ביישוב, שביקשו להימנע מחשיפת זהותם, סיפרו ל-ynet על התחושות בראמה: "כמעט 50% לא יצאו להצביע כי הם יודעים את התוצאה מראש. אף אחד לא יכול להתמודד מול אבו לטיף מפחד, כי קרובי משפחתו מוכרים בארגון הפשע. התחושה לא נוחה. היה עדיף שהוא יישאר כמתמודד יחיד ללא מתחרה", אמר אחד התושבים.
מנגד, היו קולות שדווקא הביעו ביטחון כי שאוקי אבו לטיף אינו מסוכן: "הוא לא פגע באף אחד אלא עסק בסיום סכסוכים. הוא עזר להמון אנשים", אמר תושב אחר. "לא ראינו שהוא אדם שמהווה איום. גם אם היה מתחרה אחר - שאוקי היה זוכה בהפרש משמעותי ביותר".
כך או כך, תושבים הביעו דאגה מכך שראש המועצה מורחק מהיישוב וגם לא יכול לתקשר איתם. "זו בעיה רצינית שאי אפשר ליצור קשר עם ראש המועצה, בגלל שהוא נמצא במעצר בית. חייבים להביא לנו פתרונות. נכון שלא היו מועמדים חוץ ממנו, אבל זה לא אומר שהראש לא יתייצב במשרדו. יש דברים שהוא היחיד שיכול להתערב בהם מבחינת שירותים לתושבים. אם לא - השירות יישאר מופקר".