שי בנימין, בתו של רון בנימין החטוף בעזה, אזקה את ידיה ומרחה על עצמה נוזל דמוי דם בכניסה להר הרצל - שם מתקיים יום הצילומים האחרון לקראת החזרות לטקס הדלקת המשואות.

"זה נראה לי אבסורד שעושים טקס של חגיגות כשיש 132 שאין להם עצמאות", אמרה ל-ynet שי, בת 25. "כל יום אנשים מתים. מן הראוי היה צריך לציין איזה חברה חזקה אנחנו, אבל חדשות, חגיגות ומסיבות? זה פשוט לרקוד על הדם של החטופים. זה פשוט לא מתאים".
"איך אפשר להגיד לתפארת מדינת ישראל כשיש עדיין שם חטופים?", הוסיפה בתו של רון בנימין. "אני מחכה שהשרה רגב תבוא לדבר איתי. מדליקים משואה לחטופים?".
2 צפייה בגלריה
שי בנימין
שי בנימין
שי בנימין, עם תמונת אביה
(צילום: גלעד כהן)
2 צפייה בגלריה
שי בנימין
שי בנימין
(צילום: גיל יוחנן)
משפחתו של רון בנימין (53) קיבלה לראשונה את ההודעה הרשמית על כך שנחטף, כמעט חודשיים אחרי 7 באוקטובר. בנימין, תושב רחובות, הגיע באותו בוקר לרכיבת אופניים עם חברים ליד קיבוץ בארי, וכשהחלו האזעקות החליט לחזור הביתה. מכוניתו, שעליה היו סימני ירי, נמצאה כעבור כמה ימים ריקה ליד צומת מפלסים.
בהקלטה ששלח בנימין לבתו נשמעים היטב הפיצוצים באזור: "אני לא יודע לאן ללכת, זה מעל הראש, תשמעי את הבומים פה. זה בא מעזה, טילים מעל הראש שלנו. אני בבארי שזה מול עזה. טוב, אני אצא לדרך. לא יודע, אני מקווה שיהיה בסדר, ביי".
אחר הצהריים ערך מול הכנסת מטה המשפחות להחזרת החטופים טקס אשכבה לזכרם של החללים החטופים, שלא זכו למנוחת עולם באדמת ישראל, ומשפחותיהם לא זכו לקבור את יקיריהם. בעודם סוחבים ארון קבורה ריק, קראו משפחות החללים-החטופים: "ללא השבת יקירינו לקבורה, מדינת ישראל לא תוכל להתאבל ולהשתקם".

בטקס נשאו דברים כמה מבני משפחות החללים החטופים, שגופותיהם בעזה. חגית חן, אמו של איתי חן, אמרה: "איתי הופקר בשביעי באוקטובר. לא מספיק שהרגו לי את הילד, חטפו אותו ומדינת ישראל לא עושה את כל שביכולתה להחזיר אותו. בשבוע הבא ביום הזיכרון אין לי מקום ראוי ללכת להתייחד עם זכרו של איתי. אני לא יכולה להתקדם בחיים אפילו צעד קטנטן בלי שיוחזר איתי. אני לא מוכנה לקבור חפצים או לשבת שבעה כי המדינה לא סיימה את ההתחייבות שלה כלפיי. איתי חייב לחזור״.
גל גורן, בנה של מיה גורן שגופתה בעזה ושל אבנר גורן שנרצח והובא לקבורה, אמר: "לא מגיע לכם לסיים כך. אנשים כה מדהימים וערכיים שאיבדנו באותו יום ובחודשים שאחריו. אמא, את ושאר החטופים הנרצחים, מבלי להיות אשמים בדבר, שילמתם את מחיר ההפקרות והמחדל בצורה הכי כבדה - נחטפתם, נרצחתם ואפילו לא הובאתם לקבורה".