אחרי כמעט חודשיים של חוסר ודאות קיבלה בסוף השבוע משפחתו של רון בנימין (53) הודעה רשמית שלפיה הוא נחטף לרצועת עזה במהלך טבח 7 באוקטובר. בנימין, תושב רחובות, הגיע באותו בוקר לרכיבת אופניים עם חברים ליד קיבוץ בארי, וכשהחלו האזעקות החליט לחזור הביתה. מכוניתו, שעליה היו סימני ירי, נמצאה כעבור כמה ימים ריקה ליד צומת מפלסים. אחיו שוקי אמר היום (שבת) ל-ynet: "זו תחושה טובה אחרי כל כך הרבה זמן שלא ידענו מה איתו. זה מצחיק שאני שמח שאחי חטוף".
בנימין נשוי לאיילת ואביהן של שי (25) וגיל (21). הוא לא מופיע באף תיעוד מאותו בוקר. לדברי משפחתו, בשבועות הראשונים נאמר להם על ידי הצבא "להתכונן לאפשרות שלעולם לא נדע מה קרה לרון".
2 צפייה בגלריה
רון בנימין עם אשתו איילת
רון בנימין עם אשתו איילת
רון בנימין עם אשתו איילת
2 צפייה בגלריה
רון בנימין עם בנותיו שי גיל
רון בנימין עם בנותיו שי גיל
רון בנימין עם בנותיו שי גיל
לאחרונה סיפר אחיו שוקי: "באותה שבת הוא קבע עם קבוצת הרכיבה שלו ב-6:30 בבוקר ליד קיבוץ בארי. כשהחלו התרעות צבע אדום הוא אמר לחברים שהוא לא רוצה להסתכן ושהוא חוזר הביתה. הוא הקליט הודעה קולית לבתו שי, שהייתה בחו"ל בזמן הזה, סיפר לה על ההתרחשויות ויצא לדרך. החבר'ה שהיו איתו נשארו ותפסו מחסה. להבנתי, כולם חוץ ממנו חזרו הביתה בשלום".
לפי המידע שיש למשפחה, מכוניתו כבתה ב-7:30, כ-400 מטר לפני צומת מפלסים. לפני כמה שבועות סיפר האח שוקי: "הרכב עמד שם כמה ימים. הצלחתי להיכנס לאזור שהיה שטח צבאי סגור בליווי חיילים. היו סימני ירי אבל מסביב, לא בכיוון הנהג. הזכוכיות היו שבורות. לפי כל הממצאים, שלא אוכל לפרט את כולם - ברכב, על הרצפה ובסביבה - רון בחיים. שום דבר אחר הוא לא הגיוני".
בהקלטה ששלח בנימין לבתו נשמעים היטב הפיצוצים באזור: "אני לא יודע לאן ללכת, זה מעל הראש, תשמעי את הבומים פה. זה בא מעזה, טילים מעל הראש שלנו. אני בבארי שזה מול עזה. טוב, אני אצא לדרך. לא יודע, אני מקווה שיהיה בסדר, ביי".
ממטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר: "בנותיו ואשתו של רון מחכות לו בבית דואגות ורק רוצות לחבק ולעטוף אותו".
אתמול, בהתבסס בין השאר על מידע מודיעיני ועדויות של חטופים ששבו לארץ, צה"ל הודיע כי שישה ישראלים שנחטפו לרצועת עזה נרצחו. אלו שמותיהם: אריה זלמנוביץ', מיה גורן, רונן אנגל, אליהו (צ'רצ'יל) מרגלית, עופרה קידר וגיא אילוז.