בית המשפט בקפריסין פסל אתמול (ראשון) את ראיות ה-DNA שנאספו משניים מתוך חמשת הנאשמים באונס הצעירה הבריטית בחודש ספטמבר האחרון, לאחר שהשופט השתכנע שהבדיקות נלקחו שלא כדין והוצגו על ידי השוטרים לנאשמים כבדיקות קורונה. עורך דינם של השניים מתכוון לדרוש את זיכויים המלא.

עו"ד ניר יסלוביץ, שמייצג את שני הנאשמים, אמר: "הינני מברך על החלטת בית המשפט, שפסל את האופן שבו משטרת קפריסין לקחה את ראיות ה-DNA ממרשיי באופן בלתי חוקי, תוך רמיסת זכויותיהם, וזאת כפועל יוצא של רצון שוטרי תחנת המשטרה להיפטר מהתיק ולהעבירו לבית המשפט, תוך חקירה בלתי מקצועית בעליל. כולי תקווה כי החלטת בית המשפט מסמנת את ההמשך לזיכוי מוחלט של מרשיי".
החמישה נעצרו כאמור בתחילת חודש ספטמבר לאחר שתיירת בריטית התלוננה כי הם אנסו אותה אחרי שנפגשו במסיבה באיה נאפה. על פי עדותה, הם "לקחו אותה בכוח מהבריכה" אל חדר במלון.
2 צפייה בגלריה
בית המלון בקפריסין בו לנו הצעירים הישראלים החשודים באונס תיירת בריטית
בית המלון בקפריסין בו לנו הצעירים הישראלים החשודים באונס תיירת בריטית
בית המלון בקפריסין
(צילום: לירן תמרי)
חמשת הישראלים, תושבי מג'ד אל-כרום בני 19 ו-20, הכירו את התיירת במסיבת בריכה במלון פדרנייה גארדנס. בהמשך, לפחות שניים מהם עלו איתה לחדר - ושם, לדבריה, תקפו אותה מינית. הצעירה הבריטית, יש לציין, התלוננה מיד בפני איש הביטחון במלון. המשטרה הגיעה למקום, והצעירה מסרה עדות מפורטת.
בתקשורת המקומית דווח אז כי רופאים משפטיים איתרו על גופה סימני אלימות שיכולים להתאים לסימני מאבק בינה לבין הישראלים.
2 צפייה בגלריה
5 הערבים הישראלים מובאים לדיון בעניין האונס הקבוצתי בבית המשפט בקפריסין
5 הערבים הישראלים מובאים לדיון בעניין האונס הקבוצתי בבית המשפט בקפריסין
בית המשפט בקפריסין פסל את בדיקות ה-DNA
(צילום: AFP )
הצעירים הישראלים טענו לאורך כל חקירתם כי יחסי המין היו בהסכמה - ולאחר כשבועיים הוגש כתב אישום נגד כל החמישה בגין אונס ועבירות נוספות.