כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר פמגוסטה שבקפריסין נגד חמשת הצעירים הישראלים בגין האונס הקבוצתי שאירע לפני שבועיים בעיירת התיירות איה נאפה. כתב האישום ידון בהרכב של שלושה שופטים ומחר יתקיים דיון בעניין הארכת מעצרם של הנאשמים ובבקשת עורך דינם של שניים מהם, ניר יסלוביץ, לשחררם למעצר בית.
2 צפייה בגלריה
המלון באיה נאפה קפריסין
המלון באיה נאפה קפריסין
מסיבת הבריכה במלון באיה נאפה
( מתוך הרשתות החברתיות )
לפני שבועיים, עצרה המשטרה הקפריסאית את הצעירים בגילי 19 ו-20, תושבי מג'ד אל-כרום, בחשד לאונס צעירה בריטית בת 20 בבית מלון. מלבדם, נעצר ישראלי נוסף, ששוחרר אתמול.
במהלך חקירת הנאשמים עלה כי הצעיר ששוחרר נכח, לדבריהם, בחדר ואף תיעד את הנעשה. הם טענו כי הוא שוחרר בעקבות טעות לישראל, עוד לפני קבלת תוצאות DNA - אחרי שהצעירה לא זיהתה אותו במסדר הזיהוי.
עו"ד יסלוביץ חשף בפני רשויות המקומיות בקפריסין מידע לפיו הצעיר ששוחרר נכח בחדר וציין כי הם עשו טעות ששחררו אותו.
2 צפייה בגלריה
בית המלון בקפריסין בו לנו הצעירים הישראלים החשודים באונס תיירת בריטית
בית המלון בקפריסין בו לנו הצעירים הישראלים החשודים באונס תיירת בריטית
בית המלון בקפריסין
(צילום: לירן תמרי)
"הוכח בעת חקירות החשודים כי מרשיי לא שהו כלל בחדר וכי מי שכן נכח בחדר מוצא עצמו היום כציפור דרור בישראל", אמר יסלוביץ, שהעביר לרשויות מכתב רשמי שבו נטען שכל הצעירים קשרו לעבירות את החשוד השישי. "לא יעלה על הדעת שמי שכן נכח בחדר יהיה חופשי ומי שלא היה בחדר יהיה עצור. אעשה כל שניתן בידי על מנת שרשויות החקירה בקפריסין לא ימשיכו להקלע לקונספציה שגויה שתוביל אותם למסקנות המנוגדות לראיות הקיימות בשטח".
יסלוביץ הוסיף: "היום לאחר דיון ממושך שהתקיים בבית המשפט הצלחנו לשכנע את השופט לדון מחר בשאלת שחרור מרשיי ממעצר, למעצר בית. חשפנו בפני בית המשפט שיש ראיות שמצביעות על כך שהמתלוננת לא נאנסה ולא קרוב לכך. כולי תקווה כי מחר בית המשפט יעתר לבקשה שלנו וישחרר את הלקוחות שלי ממעצר, זו התוצאה המתבקשת".
התיירת הבריטית סיפרה למשטרה לפני שבועיים כי הישראלים "לקחו אותה בכוח מהבריכה" אל חדר במלון פדרנייה גארדנס. באתר החדשות הקפריסאי Philenews צוטטו מקורות במשטרה המקומית ולפיהם הצעירה סיפרה שהגיעה עם חבריה למסיבת הבריכה שהתקיימה במלון אחר מזה שבו היא התארחה. "בשלב מסוים הם ניגשו אליי והתחילו לפלרטט איתי", העידה בחקירה.
הישראלים הכירו את התיירת במסיבת הבריכה. בהמשך, חלקם עלו איתה לחדר - ושם, לדבריה, תקפו אותה מינית. היא התלוננה מיד בפני איש הביטחון במלון. המשטרה הגיעה למקום, והצעירה מסרה עדות מפורטת.