1 צפייה בגלריה
משפחת נתניהו ואהוד אולמרט
משפחת נתניהו ואהוד אולמרט
אולמרט ובני הזוג נתניהו בבית המשפט, בחודש שעבר
(צילום: רויטרס)
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש ערב חג העצמאות, בפעם השנייה, רשימת עדים שהוא מבקש לזמן למשפט הדיבה שמנהלים נגדו ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ובני משפחתו. תביעת הדיבה היא סביב טענתו של אולמרט כי בני משפחת נתניהו סובלים, כביכול, "ממחלת נפש". אולמרט טוען "אמת דיברתי", אבל צריך להוכיח את טענתו.
בניגוד להחלטת קודמת של בית המשפט, אולמרט לא הצטמצם לחמישה עדים בלבד. פרקליטו של אולמרט טען בהודעה שהגיש לשופט עמית יריב מבית משפט השלום בתל אביב, כי הוא לא יכול להצטמצם ברשימת העדים והגיש רשימה של 16 עדים. בין העדים: פרופ' עוזי ארד, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, פרופ' שאול קמחי, אלי גרונר, יואב הורוביץ, ניר חפץ, מני נפתלי ומרים אדלסון.


בתגובה השופט יריב נתן בערב חג העצמאות החלטה חריפה הרואה בהודעת אולמרט הצהרה, כי אין בדעתו להעיד עדים כלשהם ונימק: "בהעדר חוות דעת רפואית שיש בה כדי להוכיח את הטענה שהעלה המבקש (אולמרט) שהיא בעניין רפואי, אין כל תוחלת בהבאת מצעד עדים שיעידו על 'התנהגות' המשיבים על 'התפרצויות' שלהן וכן הלאה. בהינתן והמבקש לא הגיש חוות דעת מומחה ואינו מבקש להעיד מומחה רפואי בתחום הפסיכיאטרית, אזי עדויות אלה אינן ולא עתידות להיות יותר מרצף של סיפורים ללא תכלית שאין בינן ובין הוכחות הטענה 'אמת דיברתי' - ולא כלום".
יחד עם זאת השופט עמית יריב עדיין נתן לאולמרט אפשרות להגיש רשימה של חמישה עדים עד היום. הבוקר הגיש אולמרט רשימה של חמישה עדים, בכל זאת, לפי הבקשה המקורית של השופט יריב. ברשימה: פרופ' עוזי ארד, פרופ' שאול קמחי, ניר חפץ, סילביה גנסיה (עובדת לשעבר במעון רה"מ שתבעה את שרה נתניהו) וד"ר צבי הרמן ברקוביץ' (רופאם האישי של בני משפחת נתניהו).
אולמרט ופרקליטו עו"ד אמיר טיטונוביץ הגישו את הרשימה המצומצמת תחת מחאה: "כמצוות בית המשפט הנכבד בלב כבד, מתוך מורת רוחו רבה, מודיע בזאת הנתבע כי אלה הם חמשת העדים". בני משפחת נתניהו ופרקליטם עו"ד יוסי כהן טוענים כי לאולמרט אין שום דרך להוכיח את טענתו ושמדובר בהשמצה והשפלה בלבד. השופט טרם נתן החלטה המאשרת את זימון חמשת העדים ברשימה המצומצמת.
פרופ' שאולי קמחי הוא פסיכולוג, אך בית המשפט קבע קבע לגביו כבר בחלטה הקודמת כי "הגיש לבית המשפט פרופיל שאינו חוות דעת רפואית ואף אינו מתיימר להיות כזו אלא 'דיוקן פסיכולוגי' המבוסס על השערות ואבחנות פסיכולוגיות".
לטענת אולמרט, העדה סילביה גנסיה, עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, הקליטה את ד"ר צבי הרמן ברקוביץ, רופאם של בני משפחת נתניהו, מדבר איתה לכאורה בנושא, לאחר התפרצות של שרה נתניהו.
בני משפחת נתניהו הגישו נגד אולמרט תביעה לפי חוק איסור לשון הרע, לאחר שבריאיון לאתר "דמוקרט טי-וי" ייחס להם מחלת נפש שאינה בת-שיקום. בכתב ההגנה שהגיש אולמרט, הוא טען כי הדברים שאמר בריאיון היו אמת, ודרש כי התובעים יחשפו רשומות רפואיות המתעדות את מצבם הנפשי, וישיבו לשאלונים הנוגעים לטיפולים בתחום בריאות הנפש שעברו, לטענתו. התובעים התנגדו לדרישה וטענו כי היא נועדה להלך עליהם אימים, ולמנוע מהם להמשיך בניהולה של התביעה.