חברי קבינט ניהול המלחמה נפגשו בצהריים (שלישי) בפיקוד הדרום בבאר שבע עם ראשי הרשויות ביישובי עוטף עזה, כדי לדון בין היתר בהחזרת התושבים שפונו בתחילת המלחמה לבתיהם. הדיון נערך לבקשת יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ. המפגש החל זמן קצר אחרי שיגור של עשרות רקטות מעזה לאזור נתיבות וסביבתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לראשי הרשויות בפתח הפגישה: "אנחנו נחושים לשקם את היישובים והקיבוצים, במה שקרוי 'עוטף עזה', להחזיר את התושבים לבתיהם ולהביא לשגשוג ופריחה הרבה מעבר למה שהיה עוד לפני המלחמה. לצורך זה אנחנו צריכים קודם כל להשיג ניצחון על החמאס, אבל גם לעשות את הפעולות האזרחיות הנדרשות, ועל כך כינסנו היום את קבינט ניהול המלחמה יחד עם צוות השרים".
בהמשך הוא אמר כי ישראל לא תעצור עד לחיסול היכולות של החמאס. "לא יהיה תחליף להשגת יעדי המלחמה. היעדים שנקבעו יישארו", הסביר. ראשי המועצות ביקשו שתושב שפונה ורוצה לסיים את שנת הלימודים יישאר במקום הפנוי. ראש הממשלה אמר כי יש לאשר זאת.
הכותרת
100 ימים למלחמה: בחזרה לכאוס של 7 באוקטובר | רונן ברגמן
24:40
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו לראשי רשויות ישובי העוטף בקבינט בבסיס פיקוד דרום
בנימין נתניהו לראשי רשויות ישובי העוטף בקבינט בבסיס פיקוד דרום
המפגש בפיקוד דרום
(צילום: חיים צח, לע״מ)
נתניהו אמר עוד: "אנחנו סומכים על החיילים הגיבורים שלנו והמפקדים המצוינים שלנו כדי להשיג את היעד הצבאי. במקביל אנחנו סומכים גם על המנהיגות שלכם, ראשי היישובים, בעבודה משותפת עם משרדי הממשלה, כדי להשיג את אותו שיקום, אותו שגשוג ואותה פריחה".
מלבד קבינט ניהול המלחמה שכולל את ראש הממשלה נתניהו, השר גנץ, שר הביטחון יואב גלנט, השר גדי איזנקוט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וח"כ אריה דרעי, הגיעו למפגש גם שר הפנים משה ארבל, שרת התחבורה מירי רגב, שר החינוך יואב קיש, שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף, שר התיירות חיים כץ ושר החקלאות אבי דיכטר. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא נכח בפגישה.
לפגישה הגיעו גם ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן, ראש מועצה אזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, ממלא-מקום שער הנגב יוסי קרן וראש מועצת מרחבים שי חג'ג'.