1 צפייה בגלריה
לי בן דניאל ואביבה דהן, סייעות בגן מתוק
לי בן דניאל ואביבה דהן, סייעות בגן מתוק
הסייעת ליהיא בן דניאל
(צילום: נדב אבס)
הסייעת שתקפה 15 פעוטות תובעת את בעלי הגן שבו עבדה, טוענת "פוטרתי ללא שימוע" - ודורשת פיצויים בסך 60 אלף שקל. ליהיא בן דניאל (28) תחל לרצות בחודש הבא 15 חודשי מאסר אחרי שהורשעה בשורת עבירות תקיפה ואלימות כלפי פעוטות ב"גן מתוק" בגבעתיים. בתביעה שהגישה לבית הדין לעבודה ותידון בימים הקרובים טוענת בן דניאל כי פוטרה מבלי לקבל את מלוא זכויותיה.
המעשים שבהם הורשעה הסייעת תועדו בחמישה ימי אלימות שהופנתה כלפי פעוטות - מרביתם היו כבני שנתיים. בן דניאל הייתה מעורבת ב-18 אירועי תקיפה כלפי 15 פעוטות שונים, חלקם בנוכחות מורשעות אחרות בתיק.
בתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה טרם הגשת כתב האישום נגדה, טוענת הסייעת כי לאחר חשיפת מקרי האלימות של צוות הגן היא פוטרה ללא שימוע כדין וכי לא שולם לה על הימים שבהם עבדה בחודש שבו התפוצצה הפרשה בשנת 2018. בתביעה היא מציינת אמנם אלימות בגן, אך לא מפרטת את המעשים שבגינם הורשעה.
בן דניאל הועסקה בגן במשך שנתיים וחצי. לפי התביעה, שהוגשה מטעם הסיוע המשפטי, היא טוענת כי פוטרה ללא הודעה מוקדמת ולא קיבלה את מלוא זכויותיה. בין היתר טוענת הסייעת כי המנהלת שפיטרה אותה הודיעה לה לא להגיע למחרת, וכששאלה מדוע - השיבה לה המנהלת: "בגלל תלונות הורים ובגלל שלא דיווחת על תקיפת הגננת של תינוק חסר ישע".

"אדם חסר יכולת להילחם על זכויותיו"

עוד טוענת בן דניאל כי למרות בקשה למכתב פיטורין, היא לא קיבלה תשלום על הודעה מוקדמת ופיצויי פיטורין וכי לא בוצע בעניינה "גמר חשבון". בתביעה צוין כי "הנתבעים פגעו ביחד ולחוד באדם חסר יכולת להילחם על זכויותיו, תוך ניצול תמימותה וחוסר הבנתה לזכויותיה תוך הפרת חובותיהם".
בכתב ההגנה שהגישו בעלי הגן באמצעות עורכי הדין דיקלה טיסמנצקי ועמית הראל, הם דוחים בתוקף את הטענות להפרת זכויות, וטוענים כי עם פרוץ הפרשה הסייעת הושעתה ואז התפטרה בעצמה.
"אין המדובר בתביעה פשוטה של תובע ונתבע. מדובר בתיק שבו עזות המצח של הנתבעת אינה יודעת גבולות", צוין בכתב ההגנה. "היא מנסה לצייר עצמה כמסכנה, חסרת ידע, כאשר מדובר בתובעת אשר העזה להכות, לצבוט, לדרוך לזרוק ולטלטל ולקלל פעוטות חסרי ישע בצורה שזעזעה את הורי הילדים בפרט ואזרחי המדינה בכלל.
"התובעת הואשמה בתקיפה בזמן היותה אחראית לשלום התינוקות. התביעה מופרכת, מוגשת בחוסר תום לב, תוך הסתרת עובדות מהותיות בעיני בית הדין לא יעלה על הדעת כי שמופקדת על שלום גופם ונפשם של עוללים תבזה המקצוע ואת האמון שניתן לה ותרביץ לעוללים חסרי ישע".
עו"ד דיקלה טיסמנצקיעו"ד טיסמנצקי
עו"ד עמית הראלעו"ד הראל
נועה תבור, השופטת ששלחה את בן דניאל אל מאחורי סורג ובריח, ציינה בגזר הדין בחודש שעבר: "לנאשמת מיוחסות עבירות בחמישה ימים שונים. די בתיאורי האלימות באותם חמישה ימים נפרדים כדי להצביע על שגרת אלימות. דבר אינו עוצר את פעילותו השוטפת של הגן. יום הולך יום בא, הורים באים והולכים ושגרת האלימות יציבה בחוסר הפשר שלה. כל כך שגרתית שהנאשמת תוקפת 15 פעוטות".
השופטת ציינה כי התחשבה בנסיבותיה האישיות של הסייעת. הגננת של הגן נידונה ל-16 חודשי מאסר בגין עבירות אלימות.
מהסיוע המשפטי שמייצג את הסייעת נמסר: "מדובר בתביעה בתחום דיני העבודה שבין המעסיק לעובדת. עניין התביעה עוסק אך ורך בזכויותיה הסוציאליות של התובעת כעובדת והתשלומים המגיעים לה מכוח הדין. יצוין כי כתב התביעה מול המעסיק הוגש בטרם הוגש כתב האישום כנגד העובדת. בכל מקרה, סיוע משפטי ניתן בהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק הסיוע המשפטי והייצוג הנו לגופו של עניין ולא לגופו של אדם".