אסתר רוזנברג (72), אמו של לוחם הימ"מ רב-נגד נעם רז שנהרג ביום שישי בחילופי האש באזור ג'נין, הייתה קרובת המשפחה האחרונה של הלוחם שראתה אותו טרם נפילתו. "אמרתי לנעם 'תשמור על עצמך' והוא ענה 'אל תדאגי, יהיה בסדר'. הוא לקח את התיק שלו והלך. הלך ולא חזר", סיפרה הערב (שני) האם השכולה בריאיון ל-ynet.
המפגש האחרון בין האם לבן הלוחם היה בתחנת הרכבת בירושלים. לפני כן סעד נעם את אביו ישעיהו שעבר הליך רפואי בבית החולים שערי צדק בעיר. "נעם אמר לי שהוא צריך ללכת לעבודה. אין לו רכב, אז הקפצתי אותו לתחנת הרכבת. הוא בא אליי ונתן לי חיבוק גדול ונשיקה. בגלל שהוא התמקד באבא שלו וסעד אותו, הוא לא זכה לראות את אשתו ואת הילדים. מיום שלישי הוא לא היה בבית".
2 צפייה בגלריה
 אסתר רוזנברג אמו של נעם רז ז"ל
 אסתר רוזנברג אמו של נעם רז ז"ל
האם השכולה אסתר רוזנברג
(צילום: שאול גולן )
2 צפייה בגלריה
נועם רז ז"ל
נועם רז ז"ל
רנ"ג נעם רז
(צילום: באדיבות המשפחה)
אסתר סיפרה כי כלל לא הכירה בתחילה מהי היחידה שבה שירת בנה. "אחרי שהוא סיים את הצבא, נעם התגייס לימ"מ. בהתחלה לא ידעתי מה זה בכלל. לא חשבתי שזה מה שהם עושים. לא תיארתי לעצמי שזה כזה דבר חזק ועמוק.
"כשכבר קלטתי מה זה הימ"מ הייתה לי דאגה יותר לאשתו ולילדים. אלו לוחמים שלא נמצאים בבית, וזה נטל שנופל עליה. כמובן שמאוד דאגתי לו וטחנתי את זה כל הזמן. תמיד אמרתי לו 'אני מקווה שאתה שומר על עצמך'. נעם אהב מאוד לצייר וההוא לא אהב מסיבות והיה מאוד צנוע. באחד האירועים הוא קיבל חייל מצטיין וגם את זה לא ידענו. הוא לא ממש הודיע לנו".

לאסתר ולישעיהו עוד שני ילדים, האם מספרת כי נעם היה הדבק של המשפחה. "הוא היה הילד שחיבר אותנו, נעם היה היועץ שלי ואיש הסוד שלי ואין יותר טוב מזה. את הכול הוא עשה בשקט, ברוגע ובחיוך אדיר. הוא נטע פה בקידה 1,100 עצי זית ולא ברור איך היה לו זמן".
על הרגע הקשה שבו קיבלה הודעה שבנה נהרג, סיפרה אסתר: "כשאנשי הצוות באו להודיע לי, הייתי לבד בבית. בהתחלה חשבתי שעשיתי עבירת תנועה כי ראיתי שוטרים לפניי, אבל ברגע שהם הודיעו לי - התפרקתי. הידיעה הזו פירקה אותי מבפנים. בהלוויה התברר לי מה גידלתי, אחרי ההלוויה לא ידעתי איך אקום. היה לי מאוד קשה לראות את הילד האהוב שלי כשרגבי האדמה מכסים אותו. הרבה מאוד מנחמים מגיעים מכול הארץ, וזה מרגש אותי".

בקידה בבנימין עמלים על בניית בית כנסת על שמו של נעם, והחלו לצורך כך בקמפיין לגיוס המונים. "היום התרגשתי פעמיים", סיפרה אסתר. "הפעם הראשונה הייתה אחרי שקיבלנו ידיעה שנולד תינוק לאיזה זוג והחליטו לקרוא לו נעם. הפעם השנייה הייתה כשהצוות מהיישוב קידה ביקש ממני שבית הכנסת שהולך להיבנות יהיה על שמו של נעם. אני מקווה שעוד בחיינו נזכה לראות במהרה שבית הכנסת הזה ייבנה על שמו".
רנ"ג רז, בן 47 בנופלו, הותיר אחריו גם את אשתו אפרת ואת ילדיהם בארי, איתם, בניה, שגב, נווה והללי. הוא התגייס לימ"מ ב-1999 וב-23 השנים שחלפו מאז שירת כלוחם בשלל תפקידים, ובכללם פרמדיק, צלף ופורץ. רז נפצע קשה במהלך היציאה משטח הפעילות המבצעית ללכידת המבוקשים מחמוד דבעי ואחיו בכפר ברוקין סמוך למחנה הפליטים ג'נין. הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. רז הובא למנוחות אתמול בחלקה המשטרתית בהר הרצל בירושלים.