המשטרה בעיר יוסטון שבטקסס חוקרת חשד שלפיו האסון בפסטיבל המוזיקה אסטרו-וורלד, שבו נרמסו למוות שמונה בני אדם ועוד עשרות נפצעו, נגרם לאחר שאחד המשתתפים הזריק סמים לאיש אבטחה ולכמה מהקורבנות. לפי הדיווחים הבוקר (יום א') בכלי תקשורת בארה"ב, אחד המאבטחים סיפר לצוות הרפואי כי חש דקירה בצווארו. במשטרה חושדים כי זו הסיבה לבהלה שהובילה לרמיסת המשתתפים בהופעה של הראפר טראוויס סקוט.
ראש העיר יוסטון סילבסטר טרנר כינס מסיבת עיתונאים בעקבות הטרגדיה, אך אמר כי בשלב זה עדיין לא ניתן לקבוע בוודאות מה גרם לאסון. הוא הוסיף כי גילם של ההרוגים נע בין 14 ל-27. הוא סיפר עוד כי 25 בני אדם שנפגעו באסון, חלקם באורח קשה, עדיין מאושפזים בבתי חולים.
3 צפייה בגלריה
אנשים נמחצים ביציאה מהפסטיבל
אנשים נמחצים ביציאה מהפסטיבל
תיעוד מהאסון בפסטיבל ביוסטון
(צילום: KHOU 11)
מפקד משטרת יוסטון טרוי פינר סיפר כי באירוע נכחו 528 שוטרים ו-755 מאבטחים. "אנחנו בודקים כמה כיוונים בעקבות האירוע כולל דיווחים על כך שמישהו בקהל הזריק סמים למשתתפים".
פינר אמר עוד: "קיבלנו דיווח מהצוות הרפואי על כך שאחד המאבטחים ניסה לרסן את אחד המשתתפים ואז חש דקירה בצווארו. בזמן הטיפול בו הוא איבד את הכרתו. הצוות הרפואי הבחין בסימני הדקירה".
3 צפייה בגלריה
מניחים זרי פרחים ליד הפארק בו נמחצו אנשים בפסטיבל
מניחים זרי פרחים ליד הפארק בו נמחצו אנשים בפסטיבל
מניחים פרחים לזכר הקורבנות
(צילום: רויטרס)
כוחות רבים של משטרה וכיבוי אש הגיעו לאזור המופע שבו השתתפו כ-50 אלף בני אדם. "לאף אחד אין תשובות כרגע", אמר אתמול מפקד כוחות הכיבוי ביוסטון סמואל פנה. "זה לא הוגן כלפי הפקת האירוע או כל אחד שהיה בו שנתייחס לשמועות בנוגע לנסיבות מותם של ההרוגים. אנשים איבדו הכרה והמהומה החריפה כשהוכרז אירוע רב-נפגעים".
הרשויות ביוסטון הקימו מרכז לאיתור נעדרים עבור משפחות שלא הצליחו ליצור קשר עם קרוביהן. מפקד המשטרה ציין כי אף שצוותי רפואה היו במקום שבו התקיימה ההופעה, ברגע שהחלו צופים להימחץ - הצוותים לא עמדו בעומס. "אנחנו הולכים לחקור ולגלות. נמצא בדיוק מה קרה - מה גרם לדוחק", הוא הוסיף.