שעות אחרי ששישה בני אדם נפצעו הבוקר (שלישי) בקריסת צלע הר על אתר בנייה בכפר כנא, בהם שני פועלים בני 17 ו-19 שמצבם הוגדר קשה, אמרו התושבים כי הזהירו לא מכבר מפני הסכנה במקום: "ביקשנו מהם לא לעבוד שם, אבל הם התעקשו והיום הכול קרס". לדבריהם, "הפועלים לא היו צריכים לעבוד בשטח ללא קיר תומך. אם היה קיר כזה זה היה פחות מסוכן. סיכנו את חייהם". עבד כטיב, תושב כפר כנא, אמר כי "זה זלזול בחיי אדם".
תושב אחר שחזר את השתלשלות האירועים: "שמעתי רעש וראיתי עשן. חשבתי שזו רעידת אדמה. לאחר מכן אמרו שטרקטור עובד במקום". הוא סיפר כי הגיע לזירה וראה את הפצוע ודיבר אליו עד להגעת הכוחות. "הוא אמר לי, 'תוציא אותי'. הוא רצה מים. רציתי לעשות הכול בשביל להציל אותו".
4 צפייה בגלריה
הזירה בכפר כנא
הזירה בכפר כנא
מאמצי החילוץ
(צילום: עדן דווידוב תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
הזירה בכפר כנא
הזירה בכפר כנא
חילוץ הפצועים
(צילום: עידו ארז)
רב-רשף אמיר בניאס, קצין המבצעים של תחנת נצרת, סיפר כי עם הגעת הצוותים המקום החלה חפירה בזירה. "במקביל אלינו הגיעו כוחות של פיקוד העורף", הוא הוסיף. "המקום עדיין מסוכן וחלקיו העליונים יכולים לקרוס". על החילוץ אמר רב-רשף בניאס: "היינו בקשר עין עם אחד הפצועים. חפרנו כדי מהר לחלל האוויר שנוצר לו ובמקביל רופא ופרמדיק שהיו במקום עצרו מעת לעת את העבודה כדי לייצב את מצבו. זו הייתה סיטואציה מאוד מורכבת".
ראש מועצת כפר כנא, עז אלדין עמארה, הוסיף כי "ב-11:00 התקשרו אליי ואמרו שיש מפולת. הם בנו פה בלי לבנות קיר תומך". לדבריו, המועצה המקומית לא הזהירה מפני הסכנה: "הם קיבלו היתרים מטעם הוועדה לתכנון ובניה שאנחנו חברים בה. התנאי היה לבנות קיר כדי שלא תהיה קריסה". בינתיים, אמר ראש המועצה, נסגר הכביש המוביל למקום מכל הכיוונים עד שחוקרי משרד העבודה והמשטרה יסיימו את החקירה.
בשעה 10:59 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על טרקטור שנקבר מתחת לאדמה באתר בנייה בכביש 754 בכניסה לכפר כנא. גם כוחות גדולים של כבאות והצלה הוזעקו לזירה עם רכב ה"געש" לחילוץ מחשש ללכודים.
4 צפייה בגלריה
זירת הקריסה בכפר כנא
זירת הקריסה בכפר כנא
זירת הקריסה בכפר כנא
(צילום: עידו ארז)
4 צפייה בגלריה
הזירה בכפר כנא
הזירה בכפר כנא
כוחות הצלה בזירה
(צילום: עידו ארז)

צוות מד"א פינה את הפצועים לבתי החולים רמב"ם בחיפה והאנגלי והאיטלקי בנצרת. סגן מנהל מרחב גלבוע במד"א, וויסאם זועבי, סיפר: "מדובר באירוע קשה ומורכב, הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים ובמקביל הזנקנו את המסוק של מד"א. באתר הבנייה הייתה המולה וראינו קיר שקרס על כלי עבודה ופועלים שעבדו באותו זמן במקום".
לדבריו, "אחד מהעובדים סבל מחבלה רב-מערכתית קשה, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו במסוק מד"א כשמצבו מוגדר קשה, גבר נוסף סבל מחבלה קשה באגן ולאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותו בדחיפות לבית חולים כשמצבו בינוני, ושלושה פצועים נוספים פונו במצב קל. אחד הפועלים שעבד על כלי חפירה נלכד מתחת לאדמה שקרסה ותקשר איתנו, שמענו אותו צועק, בסיוע כיבוי וחיילי פיקוד העורף נעשו מאמצים לחלץ אותו".