שר המורשת עמיחי אליהו ביקר היום (חמישי) בחריפות את אופן התנהלותו של שר הביטחון יואב גלנט, וחשף כי הציע אתמול ליו"ר מפלגתו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לדרוש להחליפו. "גלנט לא מצליח לשנות את התפיסות הקונספטואליות שהיו נהוגות לפני שבעה באוקטובר, ולכן אנחנו מקבלים דרג בכיר בצה"ל שלא רוצה לנצח", טען בריאיון לאולפן ynet.
"אני חושב שמה שנכון עכשיו לעשות זה להרים את הרוח, זה לדרוש מהצבא לנצח. אני הצעתי לבן גביר לדרוש את תיק הביטחון, שיעשה מהפך", הוסיף. כשנשאל אם הוא מודע לעובדה שהשר לא גויס לצה"ל השיב: "אני חושב שגם דוד בן גוריון לא שירת בצבא". אליהו התעלם מכך שבן גוריון היה בן 61 עם קום המדינה ב-14 במאי 1948 - וגם היה האיש שחתם על הפקודה להקמת צה"ל. בנוסף, בן גוריון דווקא שירת בצבא - כשהתגייס באפריל 1918 לגדודים העבריים בצבא הבריטי.

2 צפייה בגלריה
דוד בן גוריון, עמיחי אליהו, איתמר בן גביר
דוד בן גוריון, עמיחי אליהו, איתמר בן גביר
עמיחי אליהו רוצה את בן במשרד הביטחון. "גם בן גוריון לא עשה צבא"
(צילום: דוד רובינגר, שלו שלום, אלכס קולומויסקי)

בראיון הבהיר כי הוא אכן מרשה לעצמו להשוות בין השניים. "אני חושב שאני משווה, בוודאי, מה שאני רוצה לומר שהניצחון זה לא רק הניסיון הצבאי זה הרוח, זה הרוח שצריכה לשנות את התפיסה הקונספטואלית שהייתה נהוגה עד עכשיו, ש'אנחנו לא יכולים לנצח'".
הוא התייחס גם למבצע המוגבל ברפיח ואמר כי "מישהו כתב לי בוואטסאפ שזה 'רפיחלה', אני מקווה שאנחנו לא נעצור במה שנקרא בפאתי רפיח שאנחנו צריכים להכריע את חמאס, אני גם אמרתי את זה בישיבת הממשלה האחרונה".
- אם כמו שאתה אומר יהיה איזה "רפיחלה" ולא כיבוש אמיתי של רפיח, כנראה שעדיין תישארו בממשלה. אין לכם שום קווים אדומים? "אנחנו לא עסוקים בקווים אדומים, אני לא חושב שזה העיסוק המרכזי שלנו בוודאי שיש לנו קווים אדומים ואני לא הולך לפרוט אותם בשום מקום, אבל יש לנו בוודאי קווים אדומים רק מה שאני חושב שנכון עכשיו לעשות זה להרים את הרוח זה לדרוש מהצבא לנצח".
2 צפייה בגלריה
ארנון בר דוד בוועידת "האנשים של המדינה"
ארנון בר דוד בוועידת "האנשים של המדינה"
"אמירה אומללה". אליהו נגד בר דוד
(צילום: יריב כץ)
בראיון התייחס אליהו גם לקריאתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לבחירות מוסכמות בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" - שאף איים להצטרף למחאה אם הממשלה לא תיקח אחריות מיוזמתה. "אני חושב שזו אמירה אומללה, זה מדהים אותי שאיש שאמון על לדאוג לתנאים הסוציאליים של העובדים מתערב בסוגיות פוליטיות במדינת ישראל, אני חושב שאם הוא יעז לעשות דבר כזה, אז אני חושב שהפועלים עצמם, האזרחים שבשמם הוא מתיימר לייצג את קולם, לא ילכו אחריו".
- לא ראוי שאחרי אותו מחדל של שבעה באוקטובר, עברנו כבר 7 חודשים מאז, לקבוע תאריך לבחירות? "זה שני דברים שונים. יש הבדל בין להשתמש בכוח שלך בצורה לא לגיטימית, לבין כאזרח רגיל. אני לא מפחד מבחירות, אני חושב שיגיע הזמן שנסיים את המלחמה אני מקווה שנעשה את זה אחרי רפיח - ואחרי ששברנו את החמאס, שנלך לבחירות, אני לא בטוח שמי שרוצה כל כך לרוץ לבחירות ישמח מהתוצאות".