2 צפייה בגלריה
עיתון הניו יורק טיימס
עיתון הניו יורק טיימס
הדיווח באתר הניו יורק טיימס
(מתוך הניו יורק טיימס)
שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, אמר אתמול (חמישי) כי מוסקבה בוחנת את הדיווחים על משלוחי תחמושת אמריקנית מישראל לאוקראינה. הוא הוסיף כי ברוסיה מודעים לדאגותיה של ישראל בתחום הביטחון, והדגיש כי הם "מצפים להדדיות בהקשר זה מהשותפים הישראלים שלנו".
שלשום ציטט ה"ניו יורק טיימס" גורמים אמריקנים וישראלים שטענו כי ארה"ב הגיעה להסכם עם ישראל בשנה שעברה, לפיו תספק לאוקראינה פגזי ארטילריה ממלאי אמריקני שנמצא במחסנים בישראל. לפי הדיווח, העסקה מיועדת לאספקה של 300 אלף פגזים, כשמחציתם כבר עברו לאירופה וצפויים להישלח דרך פולין.
2 צפייה בגלריה
אנטולי ויקטורוב  בטקס השואה הבינלאומי במכון משואה, תל יצחק
אנטולי ויקטורוב  בטקס השואה הבינלאומי במכון משואה, תל יצחק
"הדיווחים מכילים רק שבריר מהאמת". ויקטורוב
(צילום: עידו ארז)
"אני מייחס כעת פחות עניין לסיפורים שמתפרסמים על ידי העיתון שהיה פעם מכובד, מכיוון שהוא מתחיל להידמות קצת לצהובון. כל הדיווחים האלו מכילים רק שבריר מהאמת", אמר ויקטורוב. "נדון עם עמיתינו הישראלים בסיפור אספקת הפגזים של ארה"ב לאוקראינה".
בתוך כך, שר החוץ אלי כהן שוחח אתמול עם עמיתו האוקראיני דמיטרו קולבה, והבטיח כי הסיוע ההומניטרי הישראלי יימשך ויתמקד בעיקר בתחום האנרגיה. מנגד, כהן נמנע מהיענות לדרישת אוקראינה לקבלת ציוד צבאי מישראל, וביקש לקיים שיחה נפרדת בנושא. הוא אף הדגיש כי ישראל גינתה את פעולותיה של רוסיה, וכי התמיכה באוקראינה במוסדות הבינלאומיים נותרה כשהייתה.
כהן עדכן את קולבה במאמציה של ישראל לשכנע את מדינות האו"ם להכריז על משמרות המהפכה של איראן ארגון טרור, והדגיש כי "זה אינטרס משותף של שתי המדינות". לדבריו, משמרות המהפכה מעבירות נשק לרוסיה ופוגעות באופן עקיף באזרחים חפים מפשע באוקראינה. הוא ציין כי גרמניה ובריטניה שוקלות את ההכרזה, וכי משרד החוץ מוביל מהלך לשכנוע מדינות נוספות.
הוא אמר לעמיתו כי חשוב שישראל ואוקראינה ישתפו פעולה מול איראן, שמסייעת גם לחיזבאללה ולנסראללה בלבנון. עוד הוא הוסיף כי השגרירות הישראלית בקייב תחזור לפעילות רציפה תוך 60 יום, ואמר כי ישקול בחיוב לבקר באוקראינה.
פורסם לראשונה: 23:03, 19.01.23