3 צפייה בגלריה
משמרות המהפכה
משמרות המהפכה
משמרות המהפכה של איראן. ארכיון
(צילום: EPA)
בריטניה תכריז רשמית על משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור, לאחר שהכוח הצבאי עצר בשבוע שעבר שבעה בני אדם, ביניהם בעלי אזרחות כפולה בריטית, בחשד שהשתתפו במחאות המדינה. כך דווח ב"טלגרף" הבריטי, שציטט מקורות.
המהלך, שצפוי להיות מוכרז תוך שבועות, נתמך על-ידי השר הבריטי לענייני ביטחון פנים טום טוגנדהאט ושרת הפנים סואלה ברוורמן. ההכרזה תביא לכך שהשתייכות למשמרות המהפכה בשטחה של בריטניה תיחשב עבירה פלילית, וייאסר על השתתפות בפגישות או נשיאת הלוגו של הארגון בפומבי. במשרד הפנים של בריטניה לא הגיבו לדיווח.
בתקשורת הממלכתית של איראן דווח בשבוע שעבר על מעצרם של שבעה, בהם בעלי אזרחות כפולה בריטית, החשודים כי השתתפו במחאות החיג'אב, שמתקיימות במדינה כבר קרוב לארבעה חודשים. לאחר הדיווח הפציר ראש ממשלת בריטניה רישי סונק בטהרן להפסיק לעצור מפגינים בעלי אזרחות כפולה, ואמר כי אין להשתמש בנוהג כדי להשיג "מינוף דיפלומטי".
3 צפייה בגלריה
רישי סונאק
רישי סונאק
הפציר באיראנים "להפסיק להשתמש במעצר אזרחים זרים כמנוף דיפלומטי". ר"מ בריטניה סונאק
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
מפגינה במחאה באיראן
מפגינה במחאה באיראן
מחאות החיג'אב באיראן
(צילום: AP)
השבוע דיווחה התקשורת האיראנית על מעצרם של כמה כדורגלנים מקומיים שחגגו את ליל השנה האזרחית החדשה במסיבה "מעורבת", שבה היו גברים ונשים. המסיבה הייתה ממזרח לטהרן. סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים" דיווחה כי "כמה כדורגלנים ושחקני עבר של אחד המועדונים הגדולים בטהרן נעצרו במהלך מסיבה מעורבת בעיר דמבאנד". לא פורסם כמה נעצרו.
איראן עוברת בחודשים האחרונים טלטלה בעקבות "מחאת החיג'אב", גל ההפגנות שהחל בספטמבר אחרי מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. היא מתה בגיל 22, כמה ימים אחרי שנעצרה על-ידי משטרת המוסר של טהרן בגלל ש"התרשלה" בעטיית החיג'אב - ולכן הפרה את חוקי הצניעות. במהלך גל ההפגנות נעצרו כמה כדורגלנים איראנים שהביעו תמיכה במחאה, ואחרים נלקחו לחקירה.
בתחילת החודש שעבר אף הוצא להורג מפגין ראשון במחאה, מוחסן שכארי בן ה-23, שהורשע שדקר בסכין את אחד מאנשי כוחות הביטחון ופצע אותו, וכן חסם רחוב בטהרן. הוא הוצא להורג בבית הסוהר. ארגוני זכויות אדם דיווחו כי שכארי עבר עינויים במעצר ונאלץ להודות במיוחס לו.