2 צפייה בגלריה
הגן הציבורי בשפרעם בו נורתה ונפצעה אישה
הגן הציבורי בשפרעם בו נורתה ונפצעה אישה
זירת הירי בשפרעם. אישה נפצעה בינוני
האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל: אישה בשנות ה-30 לחייה משפרעם נפצעה הערב (רביעי) מירי בעת ששהתה עם ילדיה בגן שעשועים בעיר. המשטרה פתחה בחקירה ובודקת אם מדובר בירי תועה, או שמא הייתה כוונה לפגוע באישה. במקביל, בסכנין נפתחה אש הערב לעבר בית. מהירי לא היו נפגעים, אך מוחמד זבידאת, קרוב משפחה של בעל הבית שרכב על אופנוע בדרכו לבית כדי לשהות לצד המשפחה, נהרג בהתנגשות עם רכב חונה.
2 צפייה בגלריה
מוחמד זבידאת ההרוג מסכנין
מוחמד זבידאת ההרוג מסכנין
ההרוג בתאונה בסכנין, מוחמד זבידאת
בשפרעם, סיפרה אישה ששהתה בגן השעשועים כי "זה היה מאוד מפחיד. שמענו את הירי אבל לא ידענו מאיפה זה מגיע. היו כאן משפחות. אישה נפצעה ואחרים ברחו עם ילדיהם כי פחדו שהקליעים יפגעו בהם. מקרה כזה יכול היה להסתיים ברצח".
אישה אחרת אמרה: "המצב בחברה הערבית חמור ביותר. איך אפשר להגיע לגן שעשועים כשיורים לעברינו בלי שום סיבה? ראינו בתחילת השנה את רצח הילד עמאר חוג'יראת מביר אל מכסור בגן שעשועים. המקרה דומה. היורים יכולים היו לחטוף עוד ילד או אישה בגלל מעשי הפשיעה שלהם, שאין להם סוף".
אמש נפצעה באורח קשה בכפר ראמה שבגליל נערה בת 15 שנפגעה מירי תועה לעבר ביתה. היא פונתה למרכז הרפואי לגליל בנהריה ואושפזה במחלקת טיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת. קרובת משפחתה של הנערה אמרה כי "אין ביטחון אישי גם כשנמצאים בבית. נערה חפה מפשע הייתה בבית ופתאום פגע בה קליע. עד מתי נחיה בסכנה?". היא הוסיפה: "אנחנו מתפללים שהיא תחלים ורוצים אותה בחיק המשפחה".
תושבים בראמה אמרו: "אנחנו מגנים את הירי לעבר הבית. חייבים לפעול ולהפסיק את הפשיעה הזו. כל עוד אין עצורים, ימשיכו לפגוע בנו. התושבים מופקרים ואין מי שיטפל בסבל ובסכנת החיים. הירי לבתים פוגע בחפים מפשע". במשטרה חוקרים את המקרה, ובוחנים חשד שהאש לעבר הבית נפתחה על רקע גביית דמי חסות – פרוטקשן.
האלימות בחברה הערבית משתוללת זה כמה שנים בישראל. מתחילת השנה נרצחו 78 בני אדם, מהם 10 נשים. המשטרה הצליחה לפענח עד כה 16 תיקי רצח, וביתר לא חלה התקדמות בחקירה.