אבי הילדה בריאיון לאולפן ynet
(צלם: אבי חי)

בבוקר שאחרי החתימה על הסדר הטיעון עם הנער הבדואי שהודה בניסיון לבצע מעשה סדום בבתו, סיפר א', אבי הילדה, כי הרגיש שלא הייתה לו ברירה אלא לחתום על ההסכם עם הפרקליטות. בריאיון לאולפן ynet אמר האב כי "זה ממש לא מקובל עלינו. זה מקובל באונס והסכמתי לחתום על זה - אבל מבחינתי זה הדבר הכי לא מקובל מבחינה מוסרית".
2 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
"החתימה על הסדר טיעון - הדבר הכי לא מקובל מוסרית"
(צילום: shutterstock)
האב סיפר כי בתו מוקפת בהרבה אהבה - אך מדובר בצלקות שנשארות לכל החיים. "אלה דברים שיילכו איתה, זה פחד יומיומי. בשנה האחרונה שלוש מהבנות שלי הותקפו מינית בצורה כזאת או אחרת. אחת בקניון בבאר שבע, אחת בטיול שנתי בבאר שבע ואחת בבית. שתבין את מימדי התופעה שקיימת פה", אמר. "הילדה שואלת מדי פעם בלילות מה הולכים לעשות לו, איפה הוא נמצא כרגע, ואם להגיד את האמת כשאני שואל אותה מה היא חושבת שצריך לעשות לו - אני לא אגיד את התשובה, כי זה ברור. וזאת ילדה בת 10".
התקיפה החמורה, שאירעה לפני כשמונה חודשים, החלה בפריצה של חוליית גנבים מהפזורה בדואית לבית המשפחה. "במהלך הפריצה הזאת אחד הבחורים התחיל להתעסק עם הבת שלי כשישנה במיטה שלה", שחזר האב. הוא ציין כי המשפחה התבשרה שהנער שפגע בבתו מוכן להודות בניסיון לביצוע מעשה סדום - וברגע הזה הבין שאין ברירה אלא לחתום על הסדר טיעון כדי שהתוקף יורשע.
דחפו אותך לחתום על ההסכם הזה? "לא אנסו אותי בכוח, אבל זה אונס כי אתה יודע שאין לך ברירה אחרת", אמר האב. "אם אומרים לך שאין כלום והתיק ייפול מחוסר ראיות, אתה חייב ללכת עד הסוף".
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בנגב
ההפגנה בנגב
"זה לא ישתנה אם לא יפגינו"
(צילום: שירה אברהמי)
בפרקליטות הסבירו אתמול כי הסיבה להסדר היא כדי למנוע מהילדה להעיד. "זו חקירה שלכל הדעות תהיה קשה ותצטרך להיכנס לפרטיים הכי אינטימיים", הסביר עו"ד יריב צרי. ""העבירה שתוקנה בסופו של דבר היא ניסיון למעשה סדום, שכן אין הבדל פורמלי לעונש שלצדה". הפרקליטות צפויה לטעון לעונש מאסר בפועל, אך ראשית הנער הנאשם יישלח לתסקיר.
אתה מאוכזב מהרשויות? מהפרקליטות? מהמשטרה? מהחקירה? "מהמדינה בעיקר. מבחינתי זו מדיניות, אפילו לא ממשלתית, אלא מדיניות היסטורית-ממשלתית של טיוח ושל הכלה והקלה עם פושעים, כשהקושי הוא עם אלה שהם אזרחים טובים. פה המדיניות קלוקלת".
אתה קצת אופטימי, בכל זאת, לנוכח ההבטחות? התוכניות אולי ישנו משהו באזור שלכם בעקבות האלימות במגזר הערבי? "לא, אני לא אופטימי יותר ואני לא חושב שזה יקרה אלא אם כן העם יתחיל להפגין. זה לא יכול לעבור לסדר היום, אי אפשר לחיות יותר. נשים וילדים הם הכי פגיעים בחברה וחייבים להיות מוגנים. זה התפקיד שלנו כחברה. ואם אתה לא מגן עליהם, על מי תגן?".
עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הילדה נפגעת העבירה, אמרה: "נקעה נפש הציבור מהענישה המקלה לעברייני מין ואלימות בכלל ובקטינים בפרט, והאצבע המאשימה מופנית בטעות כלפי המשטרה, הפרקליטות והשופטים כשהאשמים בכאוס הפלילי הם חברי הכנסת ב-30 השנים האחרונות שמסרבים בעקשנות לתקן את החקיקה, לפשט אותה ולהתאימה לילדים בגיל הרך ולהפך - הם חוקקו כגנבים בלילה את תיקון 113 שהפך את הענישה הפלילית לבדיחה גרועה והטיל עומס מטורף על מערכת השפיטה שמתמקדת בעבריינים וזכויותיהם ושיקומם".
"ילדה לא יכולה לעבור חקירות חוזרות ומתישות רק כדי שיורשע העבריין", הוסיפה. "הגיעה העת להתאים את ההליכים לפעוטות וילדים. טענתי זאת כבר בשנת 2013 כשילדה בכיתה ח׳ שנאנסה קבוצתית בידי קטינים פלסטינים אולצה לעבור 4 שנות סבל משפיל בבית המשפט, מנהלת בתי המשפט הכריזה עלינו מלחמה באמצעות השופט אליעזר גולדברג שביזה אותי פומבית רק בשל הביקורת שלנו על השיטה - אותו גולדברג שעמד בראש הועדה שריסקה את הענישה הפלילית והולידה את תיקון 113 שכולנו סובלים בגללו".