הסדר טיעון בפרשה שחוללה סערה בנגב: שמונה חודשים אחרי מעצרו של נער בן 17 מהפזורה הבדואית בחשד לתקיפה מינית של ילדה בת 10 בנגב, הוצג היום (ה') בבית המשפט המחוזי לנוער הסדר טיעון במסגרתו הודה הנאשם בפריצה למקום מגורים ובניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בקטינה שלא בהסכמתה החופשית. המשפחה ועורכי דינה הסכימו להסדר הטיעון, וזאת כדי למנוע מהילדה להעיד.

לאחר מעצר הנער, אמר בין היתר אבי הילדה: "המדינה שלנו מופקרת, הייתי הורג אותם בכל דרך אם היה מתאפשר לי לעשות את זה. הם בני מוות". בכתב האישום המקורי נכתב כי הנער ביצע בילדה מעשה סדום, אך לבסוף הוא הורשע בניסיון למעשה סדום.
על פי כתב האישום, הנער הגיע באישון לילה ליישוב בדרום הארץ, יחד עם שניים נוספים, אחד מהם בן 16. שני הנערים התפרצו לאחד הבתים בישוב, בזמן שבני הבית ישנו בחדריהם, ואילו השלישי נותר לחכות להם ברכב.
בשלב מסוים, נכנס הנאשם לאחד מחדרי השינה בו ישנו באותה העת ילדה בת 10 ואחיה הקטנים. הוא התיישב ליד הילדה, אשר שהתה במיטתה והייתה ערה באותה העת, ונישק אותה בחוזקה בפניה. הילדה שאלה את הנאשם לפשר מעשיו והוא אמר לה "אל תדאגי", אך חרף זאת ביצע בה הנאשם ניסיון למעשה סדום. לאחר מכן, הוא יצא מהחדר והילדה קראה לאביה. הנאשם והנער הנוסף יצאו מהבית, רצו אל הרכב שבו המתין להם השותף המבוגר מהם ועזבו את המקום.
עו"ד יריב צרי הסביר בדיון כי הסיבה להסדר היא "כדי למנוע מהקטינה בת העשר להעיד, זו חקירה שלכל הדעות תהיה קשה ותצטרך להיכנס לפרטים הכי אינטימיים". עו"ד צרי הוסיף כי "העבירה שתוקנה בסופו של דבר היא ניסיון למעשה סדום, שכן אין הבדל פורמלי לעונש שלצדה". אביה של הילדה ביקש שלא להתייחס להסדר. הפרקליטות צפויה לטעון לעונש מאסר בפועל, אך ראשית הנער הנאשם יישלח לתסקיר.
עו"ד נטלי אוטן שמייצגת את הנער הבדואי מסרה כי "מדובר בקטין נעדר עבר פלילי אשר בחר להודות בכתב אישום מתוקן ולחסוך את העדת המתלוננת בבית המשפט כדי לחסוך פגיעה נוספת, וזאת חרף הקשיים הראייתיים המשמעותיים ביותר שהיו בתיק. מדובר בקטין שמשולב בהליך טיפולי משמעותי, כך שקיים אינטרס ציבורי מובהק שישלים את הטיפול ויחזור למעגל חיים נורמטיבי".
עו"ד רוני אלוני סדובניק המייצגת את הקורבן ומשפחתה מסרה: "לצערנו הרב ילדים בגילה של הנפגעת נפגעים מינית במקרים הולכים ומתרבים, אך החקיקה נשארה כזאת שמאלצת ילדים קטנים להעיד בבית המשפט. גם במקרה זה עמדה השאלה של חקירתה בבית המשפט של ילדה במצב מורכב. ולכן היה עלינו לחסוך את עדותה גם במחיר של הסדר טיעון שאינו משקף באופן מלא את חומרת המעשים.
"אנחנו מקווים שבית המשפט ייתן את דעתו על חומרת הנסיבות, מאחר והעונש חייב לשקף את שאט הנפש הציבורית והמוסרית ממעשים כאלה, פריצה לבית של אזרחים פרטיים ופגיעה מינית בילדים כה רכים הישנים במיטתם. המחוקק חייב לשנות את החוק כך שילדים בגילים רכים לא יצטרכו מלכתחילה להיחקר בבית המשפט אלא בתנאים ביתיים או בלשכת השופט באופן שיקל עליהם את המעמד הקשה".
ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב, הגיב להסדר: "אני חושש שהסדר הטיעון משקף מה שנראה כקלות דעת של מערכת המשפט אל מול האלימות והפשיעה הקשים המשתוללים ברחבי הנגב. לא משנה כמה כוחות יוזרמו לדרום, ולא אורך המובאים למעצר, אם בסופו של דבר הם שוב נכנסים דרך הדלת המסתובבת של מערכת המשפט ויוצאים שוב לבצע פוגרומים ברחובות. חייבים לייצר הרתעה חסרת פשרות. על אישומים כאלו להסתיים בעונש המרבי בחוק ללא שום הקלות בדרך. ללא ענישה חד משמעית ובלתי מתפשרת, כל המשאבים שיופנו לאכיפה הם חסרי משמעות".