2 צפייה בגלריה
מנהיג חמאס איסמאיל הנייה בהשבעתו של ראיסי
מנהיג חמאס איסמאיל הנייה בהשבעתו של ראיסי
הנייה ומפקדי משמרות המהפכה בהשבעת ראיסי בשבוע שעבר
(צילום: EPA)
מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה הצהיר היום (א') כי ארגון הטרור בראשותו יעמוד לצד איראן בכל התמודדות נגד איום ישראלי או אמריקני, כחלק מ"ציר ההתנגדות".
הנייה, שמבקר בימים אלה באיראן לרגל כניסתו של איברהים ראיסי לתפקיד, אמר כי ראה שההנהגה האיראנית תומכת בהתנגדות הפלסטינית - ומסוגלת לעמוד מול ישראל וארה"ב. יחד עם מנהיג ארגון הטרור הגיעה פמליה של בכירי חמאס, והנייה נועד גם עם בכירים בטהרן בשבוע האחרון.
2 צפייה בגלריה
מנהיג חמאס איסמאיל הנייה בהשבעתו של ראיסי
מנהיג חמאס איסמאיל הנייה בהשבעתו של ראיסי
הנייה לצד מנהיגי חיזבאללה, אלג'יריה, אפגניסטן ועיררק בהשבעת ראיסי בשבוע שעבר
(צילום: EPA)

דברים אלה מגיעים על רקע תקיפת הספינה "מרסר סטריט" שבבעלות ישראלית במפרץ עומאן, ומתקפת הרקטות של חיזבאללה לגליל בסוף השבוע. שר הביטחון בני גנץ אמר בשבוע שעבר באולפן ynet כי פעולות אלו מסמנות את הכוונה האיראנית. "אין ספק שאיראן מבקשת להציב לישראל אתגר רב-זירתי, ולכן היא בונה את הכוח בלבנון ואת הכוח בעזה, פורסת מיליציות בסוריה ועיראק, תומכת בחות'ים בתימן. הסברתי לשגרירים - איראן היא בעיה עולמית ואזורית ואתגר לישראל".
גנץ התייחס גם לאפשרות לתקיפה באיראן, ואמר כי ישראל מוכנה למהלך. באשר למוכנות ישראל לאירוע רב-זירתי אמר שר הביטחון כי הצבא ערוך לכך, אך יש להמשיך לפתח את יכולותיו. "אנחנו לא יכולים לשקוט על השמרים, אנחנו צריכים להמשיך לפתח את היכולות שלנו להתמודדות רב-זירתית כי זה העתיד", אמר. "אנחנו מתמודדים עם האיום האיראני בצורה פעילה, כרגע זה שליחים שפועלים מסוריה או לבנון או עזה, ובסופו של דבר כשג'יהאד איסלאמי יורה מעזה - הוא יורה בתמיכה איראנית. אנחנו מכירים את העניין הזה ואת השרשרת הזאת, ופועלים בצורות שונות ובעוצמות שונות וזה מה שנמשיך לעשות".