מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, שחתמה אתמול (רביעי) על הסכם השכר החדש מול משרדי החינוך והאוצר, אמרה כי פנתה למשרד החינוך ואמרה כי עכשיו זה הזמן לנסח תקנון לכל הנוגע ביחסם של ההורים כלפי עובדי ההוראה.
בריאיון לג'ודי ניר מוזס שלום ורענן שקד ב-ynet radio אמרה בן דויד כי לתחושתה חסרה דרך ארץ מצד ההורים של התלמידים: "אנחנו מברכים את ההורים על המעורבות שלהם, ואני חושבת שזאת חובתם להיות מעורבים כי אלה הילדים שלהם, אבל אל להם להתערב במה שקורה בחינוך.
"בסופו של דבר כשאנחנו רואים הורים שנוקטים אלימות מילולית ויחס מזלזל כלפי מורים או גננות, זה מה שהילד רואה. את אבא או אמא שלו מדברים ככה, ולכן ככה הוא גם יתנהג", אמרה מזכ"לית ההסתדרות. "לכן מה שצריך לעשות, ואמרתי את זה גם למשרד החינוך. מאחר שטיפלנו עכשיו בשכר, אחנו צריכים לעשות מין תקנון, מין אמנה של התנהגות והתנהלות ההורים מול צוותי החינוך, מה מותר ומה אסור".
בן דויד דחתה את תיאורי הניצחון שיוחסו לה - ואמרה כי הרווח הוא של כולם. "שרת החינוך תמכה בצוותי החינוך כי היא באה מהשטח ויודעת בדיוק מה קורה, גם דלית שטאובר, מנכ"לית המשרד, ישבה לאורך השיחות והשר אביגדור ליברמן שלא עזב את המשרד ביומיים האחרונים עד החתימה", ציינה בן דויד.
היא פירטה על תנאי ההסכם החדש, שכולל העלאה משמעותית בשכר המורים המתחילים, ותוספת גם למורים הוותיקים, וגם את התגמולים שיקבלו עבור תפקידים נוספים. גם על הליך הפיטורים, שעבר התייעלות, אמרה בן דויד כי "עשינו גמישות בתוך ההליך, קיצרנו אותו. בסופו של דבר כשמנהל בית ספר יחליט לפטר מורה - הוא יוכל להוציא אותו מהמערכת".
1 צפייה בגלריה
ליברמן, שאשא ביטון, יפה בן דויד ודלית שטראובר במסיבת העיתונאים
ליברמן, שאשא ביטון, יפה בן דויד ודלית שטראובר במסיבת העיתונאים
ליברמן, שאשא ביטון ויפה בן דויד. אתמול
(צילום: מוטי קמחי)
על לוח החופשות - שכפי שפורסם אתמול ב-ynet טרם ידוע אם יתעדכן השנה או רק בשנה הבאה - אמרה בן דויד כי היא לא חושבת שהעובדה שברוב המשק יש פחות ימי חופשה מלעובדי ההוראה זו סיבה לפגוע בזכויות העובדים. "אני רוצה שכל מי שמציע את ההצעה הזאת, שייכנס ליום אחד, לשעה אחת בכיתה, ונראה אותו מחזיק מעמד. במיוחד בימים הקשים והחמים האלה", אמרה בן דויד. "הסכמנו שנקבל במקום שלושה ימי אסרו חג בגשר בין כיפור לסוכות, והיומיים של ל"ג בעומר ותענית אסתר יהיו בחירה".
היא הדגישה כי למרות החופשות הממושכות יש מסגרות קיץ כמו בית הספר של החופש הגדול ובית הספר של החגים - שהורחבו גם לכיתות ד'. "אנחנו לא צריכים להיות הפתרון של ההורים, אנחנו לא הבייביסיטר שלכם - ולא ניתן שיפגעו לנו בחופשות. עובדה שבכל העולם בתי הספר לא עובדים ביולי ובאוגוסט, גם בגלל מזג האוויר הבלתי נסבל".