1. כוחות הנדסה של צה"ל נטרלו מטען חבלה גדול שהוטמן ברכבו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בכביש 55 בשומרון. לפי החשד, המחבל תכנן לבצע גם פיגוע תופת. מהירי שביצע לעבר האוטובוס נפצעו חיילת בת 19 שמצבה קשה מאוד, וגבר כבן 50 שמצבו קל-בינוני.

המחבל ברח מזירת הפיגוע ברגל לכיוון קלקיליה, ורכבו אותר מיד כשהגיעו הכוחות למקום. ייתכן גם שניסה לבצע פיגוע משיכה, ולהשתמש במטען החבלה במכוון אחרי הירי. הוא עצמו טרם נתפס, והמצוד אחריו עודו מתנהל. השטח שבו הוא נמצא, לפי החשד, מתוחם.
הפיגוע התרחש בסביבות השעה 10:00. המחבל, כך לפי החשד, הגיע מאזור הכפר נבי אליאס ברכב בעל לוחית זיהוי צהובה. הוא נסע בציר עפר ליד כביש 55 וחנה סמוך לכביש. לאחר מכן פרק רגלית ואז ביצע את הירי מהשוליים. בהמשך נמלט ברגל, ורכבו נותר בזירה.
המחבל, שארב לרכבים על הכביש, גרם נזק כבד לאוטובוס שבו הייתה החיילת: דלת הכניסה הקדמית שלו נופצה לגמרי, וקליעים פגעו גם בשמשה הקדמית ובחלונות הנוסעים. בתמונות מתוך האוטובוס נראים גם מושבי הנוסעים שנפגעו מהירי וחוררו. קליע אחד חדר את הזכוכית שמאחורי ראש הנהג, שנפגע מרסיסי זכוכית.
1 צפייה בגלריה
תיעוד הפיגוע בכביש 55 סמוך לצומת נבי אליאס בו נפצעה קשה חיילת כבת 19
תיעוד הפיגוע בכביש 55 סמוך לצומת נבי אליאס בו נפצעה קשה חיילת כבת 19
המחבל בשולי הכביש, וחור מקליע שפגע מעל ראשו של נהג האוטובוס

החיילת פונתה לבית החולים בילינסון, שם עדכנו שנשקפת סכנה לחייה. דובר צה"ל מסר כי הצבא "ימשיך ללוות אותה ואת בני משפחתה". המחבל ירה גם לעבר מכונית פרטית, שבה נפצע הגבר כבן ה-50 שמצבו קל-בינוני. הרכב המשיך בנסיעה עד למעבר אליהו, ומשם פונה הפצוע לבית החולים.
כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו למקום, ופתחו במצוד שבמסגרתו גם הוזנק לאוויר כטב"ם. הכוחות גם מכתרים את הכפר נבי אליאס ועורכים חסימות באזור קלקיליה הסמוכה. בסריקות נמצא רובה תקני שלפי החשד שימש את המחבל – M-16.