שעות אחרי הפיגוע הבוקר (יום א') ליד צומת נבי אליאס שבשומרון, נמשך המצוד אחר המחבל שפתח באש על רכבים בכביש 55 ופצע שני בני אדם – חיילת בת 19 שמצבה קשה מאוד, וגבר כבן 50 שמצבו קל-בינוני. צפו בתיעוד מרגעי הפיגוע, שבו נראה המחבל בשולי הכביש:

4 צפייה בגלריה
תיעוד הפיגוע בכביש 55 סמוך לצומת נבי אליאס בו נפצעה קשה חיילת כבת 19
תיעוד הפיגוע בכביש 55 סמוך לצומת נבי אליאס בו נפצעה קשה חיילת כבת 19
המחבל בשולי הכביש, וחור מקליע שפגע מעל ראש נהג האוטובוס
הפיגוע התרחש בסביבות השעה 10:00. המחבל, כך לפי החשד, הגיע מאזור הכפר נבי אליאס עם רכב בעל לוחית זיהוי צהובה. הוא נסע בציר עפר ליד כביש 55, וחנה בסמוך לכביש. לאחר מכן פרק רגלית ואז ביצע את הירי מהשוליים. בהמשך נמלט רגלית, ורכבו נותר בזירה.
כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו למקום, ופתחו במצוד שבמסגרתו גם הוזנק לאוויר כטב"ם. הכוחות גם מכתרים את הכפר נבי אליאס ועורכים חסימות באזור קלקיליה הסמוכה. בסריקות נמצא רובה תקני שלפי החשד שימש את המחבל – M-16.
המחבל, שארב כאמור לרכבים על הכביש, גרם נזק כבד לאוטובוס שבו הייתה החיילת: דלת הכניסה הקדמית שלו נופצה לגמרי, וקליעים פגעו גם בשמשה הקדמית ובחלונות הנוסעים. בתמונות מתוך האוטובוס נראים גם מושבי הנוסעים שנפגעו מהירי וחוררו. קליע אחד חדר את הזכוכית שמאחורי ראש הנהג, שנפגע מרסיסי זכוכית.

4 צפייה בגלריה
האוטובוס שנפגע בזירת הפיגוע בכביש 55
האוטובוס שנפגע בזירת הפיגוע בכביש 55
הדלת נופצה
(צילום: חדשות 55 בטלגרם)
4 צפייה בגלריה
סימני הקליעים במושבי הנוסעים באוטובוס שנורה בפיגוע
סימני הקליעים במושבי הנוסעים באוטובוס שנורה בפיגוע
גם מושבי הנוסעים נפגעו
החיילת פונתה לבית החולים בילינסון, שם עדכנו שנשקפת סכנה לחייה. דובר צה"ל מסר כי משפחתה, וכי הצבא "ימשיך ללוותה ואת בני משפחתה". המחבל ירה גם לעבר מכונית פרטית, שבה נפצע הגבר כבן ה-50 שמצבו קל-בינוני. הרכב המשיך בנסיעה עד למעבר אליהו, ומשם הוא פונה לבית החולים.
תושב קרני שומרון שנסע שם העיד כי המחבל ירה גם על רכבו: "ראיתי שמשהו לא בסדר, ראיתי שהוא מוציא M-16 ויורה עליי בסביבות 14-13 כדורים. התכופפתי תוך כדי נסיעה, עצרתי וראיתי שהוא מחליף מחסנית – והתחלתי לרוץ לכיוון שלו. הוא ראה שאני רץ אחריו, והשאיר את האוטו שלו דלוק, עם טלפון באוטו – והתחיל לברוח לכיוון קלקיליה". התושב, אדם בשם שמוליק, ציין כי רכבו ספג שתי פגיעות מהירי, בדלת הקדמית ובחלון הקדמי. הוא עצמו לא נפגע: "מנעתי אסון שיכול היה להיות יותר גדול", אמר.
זירת הפיגוע בכביש 55
4 צפייה בגלריה
האוטובוס שנפגע בזירת הפיגוע בכביש 55
האוטובוס שנפגע בזירת הפיגוע בכביש 55
(צילום: חדשות 55 בטלגרם)
הפיגוע הבוקר מגיע בצל המתיחות הביטחונית הרבה בעקבות המלחמה, מתיחות שגבוהה במיוחד בימי חודש הרמדאן – שיסתיים ביום שלישי הקרוב. לפני שבוע בדיוק התרחש פיגוע הדקירה הקטלני בגן יבנה, שבו נרצח לידור לוי בן ה-34, שהותיר אחריו אישה בהיריון ותינוקת בת חצי שנה. הוא נדקר במדרגות הכניסה למתחם הקניות פרנדלי, לאחר שהמחבל – שוהה בלתי חוקי מהכפר דורא שליד חברון – דקר ופצע קשה שניים נוספים, בהם נער. המחבל חוסל מיד לאחר מכן על ידי שוטר.
ברביעי לפנות בוקר התרחש פיגוע נוסף, סמוך לכוכב יאיר, וארבעה שוטרים נפצעו אז מדריסה. מצבו של אחד מהם הוגדר קשה, ואחר נפצע בינוני. המחבל, ערבי-ישראלי בן 26 מטירה, הגיע בהמשך חמוש בסכין למעבר 109 סמוך לאלפי מנשה, ניסה לדקור מאבטחים – וחוסל.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, דרש בעקבות הפיגוע היום לסגור מחסומים: "אנחנו לא יכולים לסמוך על ניסים. אי-אפשר שוב ושוב ללוות פצועים, זה לא הגיוני. אנו מצפים מממשלת ישראל, ראש הממשלה, שר הביטחון, חברי הקבינט, הרמטכ"ל ומפקד הפיקוד לתת הנחיה ברורה לסגור באופן מיידי את כל המחסומים הביטחוניים. להמשיך ולהגביר את הפעילות ההתקפית נגד הרשות הפלסטינית, בין חמאס ובין אם פתח הם אלו העומדים מאחורי הדבר הזה".
גורם ביטחוני אומר מנגד כי כבר מתחילת המלחמה פתחו כוחות ההנדסה של חטיבת אפרים בפרויקט למען ביטחון התושבים, תוך שימת דגש על ציר 55 – ציר שידוע באירועי טרור. "הכוחות פעלו לעיצוב המרחב תוך ביצוע מספר תצורות הנדסיות – את הכפר עזון גידרו לגמרי, בסמוך לו יצרו שני צירים חדשים, אחד בעומק ואחד בסמוך לכביש שמשמשים כציר פטרול ויאפשר הגעה מהירה של כוחות למוקדי הטרור העממי. הקימו עמדות שמירה לאורך כל הציר ועמדת פילבוקס בפאתי הכפר שמאובזרת בטכנולוגיה חדישה", הסביר הגורם. הוא ציין כי תחילת המלחמה אירועי הטרור בציר ירדו משמעותית לרמה של אירועים בודדים.