אחרי שהצביע בישיבת הממשלה נגד תקציב המדינה המוצע, שר הכלכלה ניר ברקת נעדר הערב (ראשון) גם מההצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת על מסגרת הגירעון של התקציב. מוקדם יותר, החרים ברקת גם את ישיבת סיעת הליכוד בנושא.
גורמים בסביבת השר אמרו: "הוא הבהיר לנתניהו שלא יצביע בעד תקציב גרוע שירסק את הכלכלה, יש גבול". ברקת דורש מנתניהו להזרים כספים נוספים לטובת הפריפריה והצמיחה הכלכלית.
למרות היעדרותו של ברקת, ואיתו גם שר הביטחון יואב גלנט שעסוק בניהול הלחימה, השר אוריאל בוסו וסגן השר משה אבוטבול - ההצעה עברה ברוב של 59 חברי כנסת מול 53. כלל חברי המחנה הממלכתי הצביעו נגד ההצעה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול הועידה הכלכלית השנתית בבורסה בתל אביב, בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת
הפגנה מול הועידה הכלכלית השנתית בבורסה בתל אביב, בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת
השר ניר ברקת. מתנגד לתקציב המוצע
(צילום: מוטי קמחי)
בסביבת ברקת מכחישים שננקט נגדו איום בפיטורים וגם בליכוד אומרים שלא היה איום כזה.
בישיבת סיעת הליכוד עלו היום טענות קשות נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. יו"ר הקואליציה אופיר כץ טען כי סמוטריץ' מקצץ בכוונה ביוזמות המגיעות מהליכוד לדוגמא חדרי מיון בדרום ובתי חולים בפריפריה
לאורך היום טענו חברי כנסת כי האוצר מתנהג אליהם כאל חותמת גומי, לא מאפשר לשאול שאלות ולא משתף פעולה. חלקם טענו כי סמוטריץ׳ אף לא משיב לשיחות.
2 צפייה בגלריה
 שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
 שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
השר סמוטריץ'. טענות קשות נגדו בליכוד
(צילום: שלו שלום)
התקציב המוצע עורר ביקורות רבות, בעיקר סביב חלוקת "הכספים הקואליציוניים". גורמים פוליטיים שונים טענו כי הכספים הללו צריכים בעת הזו להיות מנותבים לטובת המאמץ המלחמתי. השר סמוטריץ' לעומת זאת טען כי מדובר ב"קמפיין ממוחזר".
חברת הכנסת, אורית פרקש הכהן, ממפלגת המחנה הממלכתי המתנגדת לתקציב, אמרה: "את ועדת החקירה שתקום אחרי המלחמה הזו נצטרך להרחיב גם להפקרות הכלכלית, מה שאני אגיד עכשיו, אני אגיד לפרוטוקול של הוועדה העתידית - סמוטריץ הודיע ב15.10 שצריכים לשנות את סדרי העדיפויות התקציביים. במקום זה, כשהם קלטו שבאמת צריכים לשנות סדרי עדיפויות - שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים עיכבו העברת מיליארד שקל למנהלת תקומה. ההצעה לקיצוץ צנחה מכמעט מיליארד שקלים לפחות מ-800 מיליון. עוד לא מאוחר לתקן״.
פורסם לראשונה: 19:39, 03.12.23