לקראת אישור תקציב המדינה במליאת הכנסת ביום שלישי הקרוב, התכנסה היום (ראשון) סיעת הליכוד לישיבה סגורה לראשונה מאז פרוץ המלחמה. יש לציין שמהישיבה נעדרו שר הכלכלה ברקת שהביע התנגדות לתקציב, ושר הביטחון גלנט.
5 צפייה בגלריה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
אמסלם: "מה זה ההפגנות האלה נגד נתניהו עם תמונות של דם על הידיים"
(צילום: יואב דודקביץ)
יו"ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין, אמר על התקציב: "מה שלא קשור ללחימה, זו טעות, כספים קואליציוניים חשובים שקשורים לביטחון - למה הם לא בבסיס התקציב? עוד לא מאוחר לטפל. אנחנו עושים פוליטיקה בזמן מלחמה ומוציאים כסף לדברים שהם לא קשורים ללחימה יש אנשים שזקוקים לתקציב נואשות".
חברת הכנסת קטי שטרית אמרה: "אופק חדש זה לכולם לא רק לחרדים. להם (ממשלת בנט לפיד - מ.א.) היה כספים גם לחתולים".
השר דודי אמסלם אמר: "יש פה מישהו שמנהל את כל המערכה הזאת נגד ראש הממשלה ובחוץ יש הפגנות. זה לא נתפס".
5 צפייה בגלריה
חברת כנסת קטי שטרית הליכוד
חברת כנסת קטי שטרית הליכוד
קטי שטרית: "לממשלת בנט לפיד היה כספים גם לחתולים".
(צילום: אבי רוקח)
5 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין מגיע לתצוגת התנ"ך הכי עתיק בעולם בסמוך להפגנה שמתקיימת מחוץ מוזיאון
יולי אדלשטיין מגיע לתצוגת התנ"ך הכי עתיק בעולם בסמוך להפגנה שמתקיימת מחוץ מוזיאון
אדלשטיין: "מה שלא קשור ללחימה , זו טעות , כספים קואליציוניים חשובים שקשורים לביטחון - למה הם לא בבסיס התקציב?"
(צילום: מוטי קמחי)
שר החקלאות אבי דיכטר אמר כי ישנם יעדים שעל פיהם עובדים: "האוצר מסובבים אותנו כאילו אנחנו מפלגת נישה, ייקח זמן לשיקום - אתה לא מצליח להבקיע את האוצר. איך עושים חקלאות בתקופה הזאת כשאין עם מי לדבר? 10,000 עזבו את הארץ". שר החינוך יואב קיש אמר לו: "היית צריך להצביע נגד התקציב אבי".

"בולשביקים שלא רואים ממטר ואוחזים בכל ענייני המדינה"

השר אמסלם אמר לאחר מכן: "אם הממשלה תיפול, השמאל יעלה ותהיה פה מדינת פלסטינית! מדובר בבולשביקים שלא רואים ממטר ואוחזים בכל ענייני המדינה". "מה זה ההפגנות האלה נגד נתניהו עם תמונות של דם על הידיים בזמן שהוא מוביל את המלחמה מהיום הראשון?״ ראש הממשלה נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות: "דודי, אתה מדבר מהלב אבל אנחנו במלחמה וכולנו נלחמים יחד". אמסלם קם ועזב את הישיבה.
חברת הכנסת טלי גוטליב אמרה: "אני לא עוסקת בפוליטיקה אנחנו ממשלת ימין, דובר צה"ל משרת נרטיב אחר
חברת הכנסת טלי גוטליב אמרה: "אני לא עוסקת בפוליטיקה אנחנו ממשלת ימין, דובר צה"ל משרת נרטיב אחר. יושבים באולפנים אנשים שרק משקרים, התייחסות נוראית ליהודה ושומרון , והרמטכ״ל אמר שחיזבאללה מורתע. אתה אחראי על הכל לטוב ולרע זה לא אומר שאתה אשם". "מה זה גלנט עושה בניפרד מממך תידרוך", שאלה את ראש הממשלה.
לאחר מכן פנתה לשר המשפטים יריב לוין: "למה אתם מכניסים דלק? צוחקים עלינו". לוין ענה לה בתגובה כי לא כל שיקול אפשר לומר. "כל הזמן יש נסיונות לתקוע טריזים בינינו ובינינו לבין השותפים", הוסיפה. "תקציב קואליציוני חייב להינתן".
5 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
"למה אתם מכניסים דלק? צוחקים עלינו"
(צילום: שלו שלום)
חבר הכנסת דני דנון אמר כי "צריכים לתמוך בכל הדברים למעט עצירת המלחמה. מפריע לי ששר הביטחון לא פה ויש פער בהצהרות ברמה הצבאית. הצבא היה צריכה להביא יותר הישגים".
חבר הכנסת נסים ואטורי פנה לראש הממשלה ואמר: "טוב שהיית לבד בתדרוך אתמול מאשר עם עוד 2 שמתנשקים בפה (גלנט וגנץ - מ.א.)". ואף הוסיף: "גלנט עוד בליכוד?". על כך ענה לו ראש הממשלה: "אנחנו עובדים יחד כולם".
שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "המונח קואליציוני חייב להיעלם. יש להכניס נושאים לבסיס התקציב כגון שכר מורים ועוד. אני מחזקת את רה"מ על המהלכים שמוביל מול כל הארס וההסתה".
ח"כ חנוך מילביצקי התלונן: " לא סופרים אותנו באוצר אני לא בובה. תנו לי לשאול שאלות - אי אפשר ככה אני מתוסכל. למה לא מצמצמים משרדי ממשלה?"
5 צפייה בגלריה
ישיבת  סיעה הליכוד
ישיבת  סיעה הליכוד
"כל העם, צריך לפעול כגוף אחד ומאוחד. זה לא הזמן לפוליטיקה"
(צילום: יואב דודקביץ')
יושב ראש הקואליציה אופיר כץ תקף את שר האוצר סמוטריץ׳: "מה שהיה דחוף לו לקצץ זה קודם כל מה שקשור לליכוד, את חדרי המיון בדרום והכסף לבתי חולים בפריפריה שאני הקצתי להם כסף הוא קיצץ".
יושב ראש הקואליציה אופיר כץ תקף את שר האוצר סמוטריץ׳: "מה שהיה דחוף לו לקצץ זה קודם כל מה שקשור לליכוד"
ראש הממשלה פנה למשתתפים: "אני מבקש מכולכם: היזהרו בדבריכם, במיוחד בעת מלחמה. אין שום מקום להתקפות אישיות. כל הקבינט, צה״ל וגופי הביטחון, עובדים כצוות אחד ואני מבקש לא להתריס נגדם. אין לנו כרגע שום יריבים לא מימין ולא משמאל - כולנו, כל העם, צריך לפעול כגוף אחד ומאוחד. זה לא הזמן לפוליטיקה".