חשד לרצח באשדוד: אישה כבת 40 אותרה אמש (שלישי) בביתה במצב קשה. היא פונתה לבית החולים אסותא בעיר, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. לפי החשד, האישה הוכתה למוות בפטיש. בעלה של האישה והגרוש שלה נעצרו בחשד למעורבות במעשה, אולם לפי שעה עדיין לא ידוע מי מהם הלם בה בפטיש. במשטרה ציינו כי כל כיווני החקירה נבדקים. לזירה הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.
מהפרטים שידועים עד כה עולה כי בעלה הנוכחי של האישה ניסה להודיע לכוחות ההצלה על מצבה למשטרה, אך חייג בטעות 102. בכיבוי אש קישרו את השיחה מיד למשטרה. הבעל נעצר בזירה, ובהמשך נעצר גם הגרוש, שלו ילדים משותפים עם הנרצחת. לשני החשודים עבר פלילי עשיר, ושניהם ריצו מאסרים ממושכים.
עוד עולה כי האישה התלוננה בעבר במשטרה נגד בעלה לשעבר בגין מעשי אלימות. הקורבן מוכרת למנהל השירותים החברתיים בעיריית אשדוד. מהעירייה נמסר כי "עם היוודע האירוע הטרגי, עובדים סוציאליים נמצאים עם המשפחה ונותנים את הליווי, הסיוע והתמיכה ברגעים הקשים האלו".
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת אירוע האלימות באשדוד
הזירה באשדוד
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
מפקד משטרת אשדוד, סגן-ניצב אילן שושן, אמר: "הועברה אלינו שיחה מגבר שמבקש עזרה בטענה שבת הזוג שלו נפגעה וצריכה סיוע רפואי. הכוחות איתרו גבר ואישה ששרועה חבולה על הרצפה. צוותים של מד"א העניקו לה עזרה ראשונה והתחילו לטפל בה. לצערנו, מותה נקבע בבית החולים.
"בן הזוג היה בדירה ולכן בשלב הראשוני הוא נעצר. בנוסף עוכב לחקירה גם הגרוש שבעבר הורשע בעבירת אלימות במשפחה וריצה 15 חודשי מאסר בגין פגיעה בה. במרץ 2022 הוא השתחרר, ומאז לא היו תלונות נוספות". מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר הטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב לכיש.
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת אירוע האלימות באשדוד
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות באשדוד
זירת אירוע האלימות באשדוד
(צילום: רועי עידן)
פרמדיק מד"א עומר ויסמן וחובש רפואת חירום במד"א אלי הופמן סיפרו: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לדירה בבניין מגורים, ראינו את האישה שוכבת כשהיא מעורפלת הכרה וסובלת מחבלות בגופה.
"הענקנו לה טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן תרופות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א כשהיא במצב קשה".
שכן של האישה אמר: "היא הייתה אישה טובה ושקטה, לא שמעתי אף פעם שהיו לה בעיות". לזירה הגיע כאמור גם השר לביטחון לאומי בן גביר שאמר: "הלב נחמץ כשמגיעים לזירות האלה. זה בשיא החשיבות. צריך לחזק את המשטרה שתושבים ותושבות ילכו בבטחה. חייבים להוסיף שוטרים כדי לתת לנשים ביטחון".

צעירה בנס ציונה, שתי נשים בלוד

הקורבן באשדוד היא האישה הרביעית שנרצחה מתחילת השנה. אתמול נרצחה בנס ציונה צעירה בת 27, לפי החשד על-ידי אחיה. בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום בעשרה ימים את מעצרו של האח, ובמקביל הוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית.
פרקליטו של החשוד, עו"ד איתי שוחט מהסנגוריה הציבורית, טען בדיון: "להבנתנו היה עימות שהחל בבית על רקע מחשבות שווא בנוגע לאחות. הוא רצה להעלות ליוטיוב 'תגלית גדולה', והיא מנעה ממנו. היו לו מחשבות לגבי אחותו, הוא אמר אפילו לאמא שלו לגביהן".
בחודש שעבר נרצחו שתי נשים בלוד - אחת מהן לפי החשד על-ידי בעלה משה אטיאס, והשנייה לידר סויסה יפה על-ידי השכן שלה יעקב חיימוביץ'.

"בן גביר - זה במשמרת שלך"

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, אמרה בתגובה לרצח באשדוד: "אנחנו במצב חירום. עוד לא הספקנו להתאושש מהחדשות של אתמול, ועוד אישה נרצחה בביתה. ארבע נשים נרצחו בשבועיים האחרונים ו-22 בשנה שעברה, והשר לביטחון לאומי, שאחראי על מיגור האלימות, שותק.
"אנחנו קוראות לשר בן גביר לקיים דיון חירום דחוף עם גורמי המקצוע ולגבש תוכנית אופרטיבית להתמודדות עם האלימות הגוברת נגד נשים. יש הרבה מה לעשות. מקידום חוק האיזוק האלקטרוני דרך הצטרפות לאמנה הבינלאומית למניעת אלימות כלפי נשים ועד הכשרות והקצאות תקנים למאבק. אפשר להציל את הנרצחת הבאה. זה במשמרת שלך".
4 צפייה בגלריה
לידר סוויסה יפה ז"ל
לידר סוויסה יפה ז"ל
לידר סויסה יפה. נרצחה בלוד
יו"ר נעמת חגית פאר אמרה: "החברה הישראלית מדממת ונשים הן מהראשונות להיפגע. המקום הזה הפך לבית משוגעים והאווירה הזו בטוח שאינה תורמת לעשרות אלפי נשים בישראל שגם כך חיות במציאות אלימה. הממשלה עסוקה בלהתעסק בעצמה במקום בחיים עצמם, חקיקה שנועדה להילחם במאבק באלימות במשפחה תקועה. רע לתפארת".
לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, אמרה: "אישה רביעית נרצחת בתוך שבועיים, והמדינה אינה מגיבה. הממשלה חייבת להתעשת מיד ולחוקק באופן דחוף את החוק לאיזוק אלקטרוני שיכול להבטיח התרעה מיידית על התקרבות הפוגע לבת זוגו המאוימת. הממשלה חייבת להבטיח סיוע משפטי וסוציאלי לנשים הנמצאות בסיכון גבוה.
"הנשים משלמות מחיר בחייהן על אוזלת יד וחוסר הרצון לקדם וליישם את התוכנית לטיפול באלימות במשפחה. אנו, משפחות שאיבדו את יקיריהן מרצח, כואבים את כאבן של המשפחות והיתומים. לא נעצור עד שהממשלה תיישם צעדים מעשיים למניעת הרצח הבא".
פורסם לראשונה: 19:31, 21.02.23