לידר סוויסה יפה, בת 33, היא האישה שנרצחה הבוקר (יום רביעי) בלוד. אמה, שהמתינה לה מחוץ לבניין מגוריה כדי לקחת אותה לטיפולי פוריות בבית החולים, זיהתה שמשהו מתרחש ונכנסה פנימה - ואז ראתה את בתה מוטלת ללא רוח חיים בחדר המדרגות. בתום סריקות, המשטרה עצרה שכן של המנוחה (41) בחשד לרצח.
"היא הייתה האחות הכי טובה בעולם, הילדה הטובה בעולם", סיפרה אחותה, קורל מזוז. "לא הייתה בה טיפת רוע, היא הייתה הבן אדם הכי טהור. אני לא יודעת איך להגיד את זה לילדים שלי. היא הייתה כל היום איתם - הייתה לוקחת אותם מהגן, מקלחת אותם, משחקת איתם, מרדימה אותם ועושה איתם הכול. רק אתמול נפגשנו".
5 צפייה בגלריה
לידר סוויסה יפה ז"ל
לידר סוויסה יפה ז"ל
לידר סוויסה יפה וזירת הרצח
( צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
קורל אחות של לידר ז"ל ליד ביתה
קורל אחות של לידר ז"ל ליד ביתה
"המשטרה הייתה צריכה לקחת אותו מזמן". אחותה של לידר בזירה
(צילום: דנה קופל )
5 צפייה בגלריה
מעצר החשוד בזירת הרצח בלוד
מעצר החשוד בזירת הרצח בלוד
מעצר החשוד ברצח בלוד
לדבריה, לידר פחדה מהשכן - שנהג לדברי המשפחה להציק לשכנים, לנתק את החשמל בבניין ולדפוק על דלתות. "היא אמרה לי שהיא פחדה ממנו. הוא דפק לה בדלת בשבוע שעבר והיא לא פתחה. היא התקשרה למשטרה ואמרו לה לבוא לתחנה, אבל הוא היה בדלת. לא חשבנו שזה יקרה בחיים, אנחנו בהלם. המשטרה הייתה צריכה לקחת אותו ממזמן, הם לא היו צריכים לחכות שזה יקרה. פתאום כל המפקדים מתייצבים פה, אחרי הרצח. למה צריך להגיע למקרים כאלה, למה?".
קסניה מרציק, השכנה שביצעה בלידר פעולות החייאה, סיפרה ל-ynet: "בשש ועשרים התעוררתי לצעקות 'הצילו'. היא רצה במדרגות וניסתה לפתוח דלתות, אבל לא הצליחה. ראיתי דרך העינית את החשוד בורח, וכשפתחתי את הדלת ראיתי אותה שוכבת מלאה בדם ולא נושמת. ביצעתי בה פעולות החייאה. הוא כנראה דפק לה מברג בצוואר והיא התמוטטה. היא לא נשמה ולא הגיבה. היא היתה אישה נפלאה". על החשוד אמרה: "היו הטרדות מצידו כלפי וכלפי עוד שכנים. הם התלוננו, ולא פעם אחת. אמרנו שהוא לא כשיר לגור לבד ושהוא צריך לגור במקום אחר".
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: דנה קופל )
אביה של לידר סיפר ל-ynet: "אשתי באה לקחת אותה בשש ורבע לטיפול פוריות, היא חיכתה שתרד. היא ראתה מישהו רץ עם קפוצ'ון, ראתה שצוות מד"א נכנס ואז היא קראה לי". לדבריו, החשוד ברצח - שגר בקומה שמתחת לדירתה של בתו - היה מציק לבתו והיא פחדה ממנו. "הוא הציק לה ולשכנים כל הזמן, כולם התלוננו. הוא היה מנתק להם את החשמל, דופק על הדלתות ובורח. אני לא חשבתי לרגע שזה יגיע לזה, אם הייתי חושש - הייתי מוציא אותה מפה. היא הייתה מעל ומעבר, ילדה טובה שעוזרת לכולם. היא עבדה במפעל ועצרה בשביל הטיפולים".
בתום חקירתו של החשוד ברצח הוא יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו לצד בקשה לאבחון של גורמי מקצוע. סגן מפקד מחוז מרכז, תנ"צ יאיר חצרוני, קיים הערכת מצב בשטח ובסיומה הטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה. עשרות שכנים המומים התאספו מחוץ לבניין לאחר הרצח, בהם הוריה של המנוחה שהתייפחו בבכי.
חובש רפואת חירום במד"א מואייד ערגאן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצועה שוכבת בחדר מדרגות כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפציעות בגופה. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה ממושכות שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות, אבל לצערנו הפציעה שלה הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותה".
המשטרה מסרה כי "מעולם לא התקבלו תלונות רשמיות בתחנת המשטרה בלוד מצד הקורבן בנוגע לחשוד, ולפיכך כל טענה אחרת שגויה. גם בבדיקה שנערכה במערכת מוקד 100 על פי כתובת הבניין נמצא כי הפנייה שהוגשה למוקד עסקה באדם שמכבה אורות בבניין, ללא חשוד וללא כל חשד אחר".