משטרת גרמניה הודיעה היום (ב') כי עצרה רופא מומחה לקרדיולוגיה מבית החולים "שאריטה" בברלין בחשד שרצח שני מטופלים. לפי החשד, הקרדיולוג בן ה-55 החדיר בכוונה חומר הרדמה במינונים גבוהים לשני החולים, שהיו מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ במצב קשה. בעקבות זאת הם מתו.
3 צפייה בגלריה
זריקה
זריקה
החשד: שני המקרים שבגינם נעצר הרופא לא היו היחידים
(צילום: Shutterstock )
3 צפייה בגלריה
אלכסיי נבלני מנהיג אופוזיציה רוסיה בית חולים ברלין הרעלה נוביצ'וק
אלכסיי נבלני מנהיג אופוזיציה רוסיה בית חולים ברלין הרעלה נוביצ'וק
בית החולים "שאריטה". הקרדיולוג הושעה כבר באוגוסט
( צילום: EPA)
הרופא הושעה מתפקידו כבר באוגוסט האחרון, אז נפתחה חקירה בעקבות מותם של השניים. צו מעצר אפשר היה להוציא נגדו רק אחרי קבלת דו"ח רפואי שיקבע כי המינונים המופרזים של חומר ההרדמה לא יכולים להיות מוצדקים מבחינה רפואית, ומשהתקבל דו"ח כזה הוא נעצר.
לפי המשטרה, הקרדיולוג היה מעורב בשני מקרי מוות חשודים נוספים, אבל רק בשני המקרים שבגינם הוא נעצר אפשר היה לקבוע מעבר לכל ספק שאין הצדקה למינון הגבוה של סמי הרדמה שבו השתמש.
אם הקרדיולוג שנעצר יורשע בביצוע המעשים, לא תהיה זו הפעם הראשונה שבה איש מערכת הבריאות בגרמניה מואשם במעשי רצח סדרתיים בין כותלי בית החולים. לפני ארבע שנים גזר בית משפט גרמני שני מאסרי עולם על נילס הוגל, אח בית חולים שהורשע ברצח של לא פחות מ-85 מטופלים, בני 96-34, והיה כנראה הרוצח הסדרתי הגדול ביותר שידעה גרמניה אחרי מלחמת העולם השנייה. הוגל הואשם ב-100 מעשי רצח, אבל זוכה מ-15.
3 צפייה בגלריה
גרמניה אח ב בית חולים נילס הוגל רצח יותר מ 100 מטופלים
גרמניה אח ב בית חולים נילס הוגל רצח יותר מ 100 מטופלים
האח נילס הוגל. ייתכן שרצח יותר מ-200 בני אדם
(צילום: EPA)
במשפטו ב-2019 פנה הוגל, בן 46 כיום, למשפחות ולחברים של קורבנותיו והתנצל בפניהם על מעשיו, שאותם הגדיר בעצמו "נוראים". את מעשי הרצח הוא ביצע בבתי חולים שבהם עבד בערים אולדנבורג ודלמנהורסט שבצפון גרמניה: הוא נהג להזריק לקורבנותיו תרופות שלא על פי מרשם כדי לדחוק אותם אל סף המוות ואז לנסות להצילם, כדי להפגין מיומנות גבוהה בפני אנשי הצוות סביבו. הוא הימר שוב ושוב על חיי קורבנותיו, שאותם בחר באקראי, ורובם מתו.
לפי הערכות, מסע ההרג של הוגל החל בשנת 2000, והמשטרה הודתה בשעתו כי היא חושדת שבפועל הוא רצח יותר מ-200 איש, אך לעולם לא תוכל לדעת זאת בוודאות, משום שהוא אינו זוכר את כל הפרטים ומשום שגופותיהם של רוב הקורבנות נשרפו, כך שלא הייתה אפשרות לבצע בהן נתיחה.