המשטרה הגישה אתמול (שלישי) לבית משפט השלום בעכו כתב אישום נגד אנואר (אנור) אליאס (62), תושב כפר יאסיף שבצפון, בגין תקיפת ראש המועצה שאדי זידאן שווירי והכאתו באמצעות מוט. אליאס נאשם בתקיפת עובד ציבור בנשק ובאיומים. צפו בתיעוד התקרית בנגן הווידאו שבפתח הכתבה.
התקיפה התרחשה לפני כשנה אך רק כעת השלימה המשטרה את החקירה וחטיבת התביעות של מחוז חוף הגישה את כתב האישום. על פי כתב האישום, בסוף יולי 2022 נהג שווירי ברכבו לביתו. בדרך פגש בו אליאס, שצעק לעברו, גידף ואף איים לרצוח אותו. בהמשך, יצא אליאס מרכבו עם מוט ברזל, ואיים על ראש המועצה תוך שדרש ממנו: "תרד מהרכב אם אתה גבר, אני פה אחסל אותך".
עוד נכתב באישום כי אליאס הכה את שווירי וגרם לו חבלות בזרועו. בזמן שתקף אותו, צעק אליאס: "אני אשבור לך את הראש, אני ארצח אותך". הרקע לתקיפה הם תלונותיו של אליאס כי ביקש לקבל היתר לבניית חניה פרטית עבורו, בשטח ציבורי, ולא היה מרוצה מסירובו של מהנדס המועצה לאשר את העניין.
1 צפייה בגלריה
תקיפה של ראש מועצת כפר יאסיף
תקיפה של ראש מועצת כפר יאסיף
"תרד מהרכב אם אתה גבר". תיעוד מתקיפת ראש מועצת כפר יאסיף
רב-פקד מורתאגי מרעי, ראש משרד חקירות בתחנת גליל מערבי שהוביל את החקירה, אמר כי במשטרה נתקלו בקשיים בניהול החקירה והבאת התוקף לדין בשל חוסר שיתוף הפעולה בה מצד אנשי המועצה. "ראש המועצה התקשה לשתף פעולה וחשש כי האכיפה תביא להתלהטות הרוחות", תיאר רפ"ק מרעי. "התעקשנו לממש את המחויבות שלנו להגן על נבחרי הציבור והממשל, תוך דאגה כי השלטת החוק והסדר לא תביא לפגיעה בקורבן העבירה". לדבריו, "מערכות השלטון חייבות להשלים אחת את השנייה, לגבות זו את זו ולא לאפשר פגיעה בנושאים בתפקידים ציבוריים".
רפ״ק מורתאגי מרעירפ"ק מורתאגי מרעי
במחוז חוף של המשטרה ימקדו מאמצים בשלושת החודשים הקרובים במעקב מלא אחר אירועי האלימות ברשויות הערביות, על רקע מאבקי השליטה והכוח בהנהגות המועצות ובחלוקת תקציבי המכרזים. "בכפר יאסיף יש שלושה מתמודדים בבחירות לראשות המועצה ושלושתם מוגדרים אצלנו מאוימים. נגד שניים מהם אף נורו יריות", סיפר מרעי.
על רקע רצח מנכ"ל העירייה בטירה שלשום, מקווה מרעי כי הגשת כתב האישום נגד אליאס תהווה גם הרתעה כלפי מי שינסו לנצל את תקופת הבחירות כדי להשתמש באלימות נגד בכירי הרשויות. "המערכת לא הולכת לישון, וגם אחרי הבחירות ואפילו שנה אחרי, נבוא בחשבון ונביא לדין את מי שירים את הראש".