האלימות בחברה הערבית: שלושה בני אדם נורו אמש (שני) באזור תחנת המשטרה בעיר טירה שבמשולש. מנכ"ל העירייה עבד אלרחמן קשוע (60) נפצע באורח אנוש, ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, אך שם נאלצו לקבוע את מותו. באירוע נפצעו גם חבר מועצת העיר מחמוד נאסר (60) ושייח מוכר (58) באורח קל. צוות מד"א פינה אותם לבית החולים מאיר. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

6 צפייה בגלריה
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
מנכ"ל העירייה עבד אלרחמן קשוע
(צילום: עיריית טירה)
6 צפייה בגלריה
זירת הירי בטירה
זירת הירי בטירה
זירת האירוע סמוך לתחנת המשטרה בטירה
כוחות רבים הוזעקו למקום, ומהמשטרה נמסר כי "מתבצעות סריקות מבצעיות עם קבלת דיווח בדבר אירוע ירי בעיר, בעקבותיו שלושה גברים הגיעו פצועים אל יומן התחנה ברכבם באופן עצמאי ופונו אל המרכז הרפואי. המשטרה פועלת לאיתור מבצעי העבירה וזירת הירי, לצד איסוף אמצעי תיעוד וממצאים פורנזיים מרכבם של הנפגעים". מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון קיים הערכת מצב בזירה והטיל את החקירה על ימ"ר מרכז. "החקירה מוצבת בראש סדר העדיפות המחוזי נוכח חומרת האירוע, שבו נרצח בעל תפקיד ציבורי במוסד שלטוני", אמר ביטון.
6 צפייה בגלריה
משפחתו של עבדאלרחמן קשוע שנרצח בירי בטירה
משפחתו של עבדאלרחמן קשוע שנרצח בירי בטירה
ראש העיר טירה מאמון עבד אל-חי בבית החולים. "קשה לדבר ברגע הקשה הזה"
(צילום: מאיר תורג'מן)
לבית החולים מאיר, לשם פונו הפצועים, הגיע גם ראש העיר מאמון עבד אל-חי. "קשה לי לדבר ברגע הקשה הזה", אמר בקול חנוק מדמעות. ח"כ ווליד טהא מרע"מ אמר כי "לא יודעים למה ירו במנכ"ל ובפצועים, אבל כל איש ציבור יכול להירצח. גם אני כחבר כנסת, חיי בסכנה. הדם שלנו לא מעניין את השר בן גביר. זה שר ההזיה, לא השר לביטחון לאומי".
בני משפחתו וחבריו של נאסר שנפצע מהירי סיפרו כי "הוא חבר מועצה מטעם התנועה האיסלאמית, תומך בנזקקים ועושה רק טוב לתושבים בטירה. הוא תמיד דואג לנזקקים למזון ועושה הרבה מצוות". גיסו מוחמד סאמרה הוסיף: "זו פאשלה גדולה שיורים בהם ליד תחנת המשטרה. את המשטרה והמדינה זה לא מעניין כי אנחנו ערבים. כשהם רוצים המשטרה יודעת למצוא ולתפוס פושעים".

6 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הרצח בטירה
תיעוד מזירת הרצח בטירה
הערכת המצב המשטרתית בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)
6 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הרצח בטירה
תיעוד מזירת הרצח בטירה
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח על שלושה פצועים בכביש 24 דרומי בטירה התקבל במוקד מד"א בשעה 21:24. "חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים מאיר שלושה גברים עם פציעות חודרות, בהם גבר כבן 60 במצב אנוש, תוך פעולות החייאה, גבר כבן 60 במצב בינוני וגבר כבן 58 במצב קל", נמסר ממד"א.
במקביל, צעיר בן 21 נרצח בריינה שליד נצרת, לאחר שלפי החשד ירה לעבר רכב ביישוב. רכב שנכח בזירה ניגח את האופנוע, והביא לפציעתו של הרוכב באורח אנוש. מהמשטרה נמסר כי במקום נמצא אקדח. הצעיר פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים העמק בעפולה - אך שם נאלצו כאמור לקבוע את מותו.
כשעה לאחר מכן, גבר כבן 50 נפצע באירוע אלימות בפוריידיס. הדיווח על המקרה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב שרון בשעה 22:55. חובשים ופרמדיקים העניקו לגבר טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה, כשהוא סובל מפציעות חודרות.
אחרי רצח המנכ"ל, שלח שר הפנים משה ארבל מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו כתב כי "ממשלת ישראל לא יכולה לעבור לסדר היום לאחר התנקשות וניסיונות התנקשות במועמדים לבחירות, בבכירים בעירייה או בנבחרי ציבור. מדובר ברצח של סמלי שלטון. יכולותיו הגבוהות של שב"כ נדרשות גם למניעתם ולחקירתם של מקרי ההתנקשות בנבחרי ציבור בשלטון המקומי ובכירים בשלטון המקומי, ובפרט נוכח תקופת הבחירות בה אנו נמצאים". הוא קרא לנתניהו לכנס ישיבה דחופה עם אנשי שב"כ, בבקשה שיתערבו בחקירת הרצח.
6 צפייה בגלריה
ארבעה בני אדם נרצחו בסוף השבוע האחרון. ראמי עסלי וראיד גריפאת
ארבעה בני אדם נרצחו בסוף השבוע האחרון. ראמי עסלי וראיד גריפאת
ארבעה בני אדם נרצחו בסוף השבוע האחרון. ראמי עסלי וראיד גריפאת
זה לא המקרה הראשון שבו מנכ"ל עירייה ביישוב ערבי נפגע מירי. לפני כשנתיים נורה מנכ"ל עיריית קלנסווה עו"ד אשרף חטיב ונפצע באורח קשה. המכונית שבה נסע רוססה בכדורים רבים.
154 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה, רובם כתוצאה מירי, בין היתר בשל סכסוכים בין ארגוני פשיעה, נקמות דם ואלימות במשפחה. בתקופה המקביל בשנה שעברה הגיע מספר הקורבנות ל-68 (111 בשנה כולה). בסוף השבוע האחרון נרצחו ארבעה בני אדם בחברה הערבית. למרות המספר הגבוה של הרציחות, רוב המקרים בחברה הערבית לא פוענחו.
שלשום נרצח שעבאן סאלח שעבאן, תושב לוד בשנות ה-30 לחייו, שנורה לצד אמו שנפצעה באורח קל בשכונת דהמש ברמלה. שעבאן פונה באופן עצמאי יחד עם אמו לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו. במשטרה חושדים שהרקע לרצח הוא סכסוך בין משפחות עבריינים. לפי הידוע, שעבאן הגיע למכולת של אמו, לשם הגיע מיד אלמוני שירה בו למוות. כשאימו יצאה לראות את המתרחש היא נפגעה מכדור ונפצעה גם כן.
זמן קצר לאחר מכן נורה למוות מוחמד עומר (35) בטובא זנגריה, אחיינו של ראש המועצה המקומית, ונפצע אנוש אדם נוסף (22). צוות מד”א פינה אותו לבית החולים זיו שבצפת. השוטרים הוזנקו למקום האירוע, שם החלו בסריקות לאיתור החשודים, ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. גם כאן הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך מתמשך בין משפחות עבריינים.
ביום שישי נרצח ראמי עסלי (38) ביריות בכפר קרע לעיני אחיינו, שנפצע באורח בינוני. זמן קצר לאחר מכן, עבריינים ירו בראיד גריפאת (23) עשרה קליעים במקום עבודתו כמאבטח בזרזיר.
פורסם לראשונה: 21:46, 21.08.23