פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן וחבר בצוות המומחים המייעץ למשרד הבריאות, הציג הבוקר (שבת) נתונים ולפיהם אתמול נרשם מספר שיא של נדבקים חדשים בנגיף בגל הנוכחי – 2,424. לדבריו, בשבוע האחרון נרשמה בסך הכול עלייה של 67% במספר המאומתים, לעומת השבוע שקדם לו.
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בבנימינה
בדיקות קורונה בבנימינה
בדיקת קורונה בבנימינה. יותר נדבקים, יותר נבדקים
(צילום: AP)
סגל הוסיף כי לצד העלייה במספר הנדבקים גם מספר הבדיקות לאיתור הנגיף ממשיך לגדול, בכ-25% בשבוע האחרון. "זה טוב, כי מאתרים יותר מאומתים אבל זה גם מסביר חלק מהעלייה", כתב בציוץ בטוויטר.
עוד כתב כי ככל הנראה מקדם ההדבקה "האמיתי" קרוב כעת ל-1.2. לדבריו, הדרך ל"בלימה" של ההתפשטות היא בהמשך חיסון צעירים שטרם קיבלו את שתי מנות החיסון – והמשך מבצע חלוקת המנה השלישית, שהחל אתמול.
2 צפייה בגלריה
פרופ' ערן סגל, ראש צוות החוקרים ממכון ויצמן
פרופ' ערן סגל, ראש צוות החוקרים ממכון ויצמן
פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן. בלימת ההתפשטות - דרך חיסון שלישי וחיסון צעירים
(מכון ויצמן למדע)
פרופ' סגל לא פרסם נתונים על מספר המאושפזים הבוקר, ועל פי העדכון האחרון אמש של משרד הבריאות, בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 304 חולי קורונה. מצבם של 168 מהם קשה, עלייה של חולה אחד לעומת הנתון אתמול בבוקר. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,469 חולי קורונה, שמונה מהם שלשום וביום רביעי.
בתוך כך, קופות החולים דיווחו אמש כי אלפים מבין הזכאים לחיסון שלישי - בני 60 ומעלה שעברו לפחות חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני - כבר קיבלו את מנת הדחף, ואלפים נוספים זימנו תורים לקבלתה. המבצע החל אתמול כפיילוט ובהמשך יורחב, כשהיעד שהציב ראש הממשלה נפתלי בנט הוא להגיע לכ-1.5 מיליון חיסונים בתוך 10-8 ימים.

אתמול בבוקר התחסנו נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ולבקשת בנט גם יו"ר הכנסת מיקי לוי ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות צפויים לקבל את הזריקה השלישית בהמשך.
מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רוזנברג, אמרה כי "זה לא מבצע ארוך, זה מהיר ועצבני. זה מבצע שהתכלית שלו היא שלא נגיע לעומסים גדולים על בתי החולים ועל המחלקות הפנימיות, ושנוכל להימנע מסגרים".