ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (שישי) למנהלי קופות החולים כי היעד של המדינה הוא לחסן 1.5 מיליון מבוגרים בני 60 ומעלה בתוך שמונה עד עשרה ימים. לדברי בנט, המדינה תממן עבור הקופות כוח אדם של פיקוד העורף, לצד כוח אדם נוסף במימון המדינה.
3 צפייה בגלריה
 מתן החיסון השלישי ליצחק הרצוג ואשתו מיכל
 מתן החיסון השלישי ליצחק הרצוג ואשתו מיכל
"לא מבצע ארוך, מבצע מהיר ועצבני". בנט עם הרצוג לאחר החיסון
(צילום: חיים צח, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו מתחסנים במנה השלישית נגד קורונה
בנימין ושרה נתניהו מתחסנים במנה השלישית נגד קורונה
נתניהו ורעייתו שרה מקבלים את מנת החיסון השלישית
3 צפייה בגלריה
 מתן החיסון השלישי נגד קורונה לנחמן אש
 מתן החיסון השלישי נגד קורונה לנחמן אש
פרופ' נחמן אש מתחסן
מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רוזנברג, אמרה כי "זה לא מבצע ארוך, זה מהיר ועצבני. זה מבצע שהתכלית שלו היא שלא נגיע לעומסים גדולים על בתי החולים ועל המחלקות הפנימיות, ושנוכל להימנע מסגרים".
לדברי רוזנברג, "ראש הממשלה הציב לנו יעד לחסן 1.5 מיליון קשישים בישראל תוך שמונה ימים, ובכוונתנו לעשות כל שיידרש כדי לעמוד ביעד הזה. נפתח מתחמי חיסון ייעודיים, נזמן באופן יזום את האוכלוסייה הרלוונטית ונגדיל את כוח האדם ככל שיידרש".


מבצע החיסון השלישי התחיל היום, ולצד בני 60 ומעלה רבים שנענו לקריאה להתחסן - הגיעו לבית החולים שיבא בתל השומר גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. השניים, בני 60 ו-71, התחסנו יחד עם רעיותיהם. "זה צעד חשוב מאוד למען הסולידריות החברתית במדינת ישראל", אמר הנשיא הרצוג. "החיסון הוא הושטת יד לאחר, שאכפת לנו מהם ואנחנו לא רוצים שיידבקו כי הווירוס הוא קטלני, מסוכן וערמומי. בסוף צריך לקבל החלטות איך לדאוג לכלל האוכלוסייה".
סיגל רוזנברגסיגל רוזנברגצילום: רמי זרנגר
בנט, שליווה את בני הזוג הרצוג בקבלת החיסון השלישי, אמר: "אנחנו יוצאים לדרך, אנחנו יוצאים למבצע חיסונים כדי לשמור על המבוגרים במדינת ישראל. מהיום יש מצווה חדשה - חסן את אביך ואמך למען יאריכו ימיהם".

נתניהו אמר עם קבלת החיסון כי "זו הדרך היחידה לעצור את ההתפשטות", ומתח ביקורת על כך שהממשלה "בזבזה חודש" עד שקיבלה את ההחלטה. למרות דבריו, ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שנוקטת צעד כזה, וקיבלה את ההחלטה אחרי המלצת הצוות לטיפול במגפות. "אני מציע לכולכם ללכת להתחסן, ופעם שלישית גלידה", סיכם נתניהו.
גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיבל היום לקראת הצהריים את החיסון השלישי. "אני נרגש. חיסון ראשון, חיסון שני או חיסון שלישי - צאו להתחסן", קרא לציבור. גם יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, התחסן בפעם השלישית.
מטעמו של בנט נמסר כי הוא שוחח הבוקר עם יו"ר הכנסת מיקי לוי ועם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וביקש גם מהם לקבל את החיסון השלישי. נמסר כי השניים נעתרו לבקשת ראש הממשלה וציינו כי יעשו זאת בקרוב "מתוך הבנת החשיבות שבהעברת המסר לציבור, כחלק מהתמודדות עם זן הדלתא".