3 צפייה בגלריה
יגאל נגר, אביה של תהילה ז"ל
יגאל נגר, אביה של תהילה ז"ל
תובעים את הפרקליטות. זהבה ויגאל נגר
(צילום: אוהד צויגנברג)
במשך שנים נושאים זהבה ויגאל נגר מקיבוץ גינוסר תחושות של כאב עצום על אובדן בתם תהילה נגר, ולצד זאת הם חשים תסכול עמוק על כך שהאיש שהרג אותה לא קיבל לדעתם את העונש הראוי בגלל "מחדלים בחקירה". עכשיו, כחמש שנים לאחר האירוע, הם הגישו תביעה נגד המדינה בסך 650 אלף שקלים בשל הסבל שנגרם להם.
"המדינה פישלה בגדול ועכשיו תורה לשלם", אמר אמש (ראשון) האב יגאל. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עו"ד גלית לובצקי מהסיוע המשפטי במשרד המשפטים.
3 צפייה בגלריה
"אם החקירה הייתה מנוהלת כראוי בתנו הייתה זוכה לצדק". תהילה נגר
"אם החקירה הייתה מנוהלת כראוי בתנו הייתה זוכה לצדק". תהילה נגר
"אם החקירה הייתה מנוהלת כראוי בתנו הייתה זוכה לצדק". תהילה נגר
3 צפייה בגלריה
ראאד רושרוש, הרוצח של תהילה נגר ז"ל
ראאד רושרוש, הרוצח של תהילה נגר ז"ל
ראאד רושרוש. הואשם בהריגה במקום ברצח
(צילום: אביהו שפירא)
תהילה נגר מגינוסר הייתה בת 31 כאשר ראיד רושרוש מהכפר מראר הטיח אבן גדולה בראשה וגרם למותה בעת שהם היו ליד המושבה מגדל בעמק הירדן. משפטו לווה בתהפוכות. הוא הואשם תחילה על ידי הפרקליטות ברצח, ובמהלך המשפט העידו 50 עדי תביעה. לאחר שנתיים של דיונים נדהמו הוריה של תהילה כאשר הפרקליטות הודיעה להם כי בכוונתה להגיע להסדר טיעון עם רושרוש שבמסגרתו יוחלף האישום נגדו מרצח להריגה בלבד. הם התנגדו, אך לא הצליחו למנוע את המהפך ובסופו של דבר נידון רושרוש ל-19 שנות מאסר.
בתביעה נטען כי אם החקירה לא הייתה מלווה בשרשרת מחדלים ניתן היה להרשיע אותו ברצח ולגזור עליו מאסר עולם. "מדינת ישראל נתבעת בשל חקירה רשלנית שהביאה לכך שהאישום הומר. היא לא חקרה את מות המנוחה באופן סביר ולא דאגה לאיסוף הראיות הדרושות".
בתביעה נאמר כי הרשלנות בחקירה גרמה להורים נזק נפשי כבד נוסף לזה שנגרם להם בעקבות אובדן בתם. "רושרוש ניהל עם המנוחה מערכת יחסים במהלכה נהג בה באלימות ובהשפלה. בתחילת החקירה עידכנה הנתבעת את התובעים כי הרצח פוענח, וראיות רבות מלמדות שניתן להרשיע את הפוגע ברצח.

"כפי שהודתה הנתבעת בתגובתה לעתירת המשפחה, החקירה ואיסוף הראיות נוהלו ברשלנות חמורה אשר גרמה לכרסום ראייתי. הנתבעת הותירה שבועות ארוכים בזירה, בתקופה גשומה, את האבן ששימשה ככלי רצח ושעליה היו סימני דם. כמו כן לא נאסף תיקה של המנוחה שנותר בזירה ובו חפציה וגם הטלפון הסלולרי שלה נעלם".
עוד נטען: "לא נאספו צילומים ממצלמת אבטחה שפעלה במכונית של הפוגע, והמכונית נתפסה בדרך שפגעה בראיות שנמצאו בה. הסדר הטיעון הכניס את התובעים להלם וליגון עמוק ופגע בהם פגיעה קשה על חוסר יכולתם להביא צדק לבתם המנוחה. המשבר ערער את מצבם הבריאותי של ההורים אשר חלו שניהם בסרטן. עד היום הם לא קיבלו הסבר או התנצלות על מחדלי הנתבעת".
יגאל נגר אמר בכאב: "זה השלב האחרון במלחמה שאני מנהל לזכר בתי המנוחה, והפעם המאבק הוא נגד מדינת ישראל בתחושתי שהיא שותפה לכאורה ברשלנותה לרצח של בתי. במשך שנתיים נציגיה הרדימו אותי. יומיים אחרי הרצח סיפרו לי סיפורים שהרצח פוענח ושהרוצח בדרך למאסר עולם, עד לאותו יום קשה שבו התחוור לי שהוליכו אותנו שולל. בחלומות הכי שחורים לא האמנתי שהמדינה שלי תרמה אותנו. הם פישלו בגדול בתיק ועכשיו תורם לשלם".
תגובת הפרקליטות: "כתב התביעה התקבל לאחרונה. הטענות יילמדו וייענו בבית המשפט, כמקובל".