השר לביטחון פנים עמר בר-לב, שהשתתף אחר הצהריים (רביעי) בהלווייתה של דוריס יחבס שנרצחה אתמול בפיגוע בבאר שבע, גרם מבוכה בנאום שנשא בעודו מצהיר כי המחבל מוחמד אבו אל-קיעאן שחוסל ביריות "יגיע לכלא ויישפט כדין", כלשונו. משתתפי ההלוויה צעקו לעברו "הוא מת".
3 צפייה בגלריה
הלוויתה של דוריס יחבס
הלוויתה של דוריס יחבס
בר-לב בהלוויה, היום. הגיס האשים: "לא אמרת שנרצחה כי היא יהודייה"
(צילום: אריק מרמור)
נאומו של בר-לב לווה מלבד זאת בקריאות מצד משתתפי ההלוויה שהתקיימה במושב גילת שליד אופקים. השר אמר כי "אנחנו ברגע קשה למשפחה ולכל אזרחי מדינת ישראל. אחרי אירוע טרור רצחני של רוצח שפל. רק בגלל השנאה שבערה בו, רק בגלל זה עשה את הפשע הנתעב. אנחנו לא נשקוט עד שהפושע הטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין. זו הדרך היחידה שבה אפשר וצריך להילחם בטרור רצחני ונפשע. נתמודד איתו ונמגר את הטרוריסטים. נגיע לבתים שלהם ולמשפחות שלהם ונמצה את הדין עם כל מי שירים יד או סכין על אזרחים במדינת ישראל".
בהמשך האשימו משתתפי ההלוויה את בר-לב בכך שלא הזכיר את הירצחה של יחבס בגלל היותה יהודייה. "כבוד השר, תגיד את זה. צריך להדגיש את זה", אמר לו גיסה של הנרצחת, אלי פרז. בר-לב השיב לו: "אתה צודק".
גורמים בסביבתו של השר בר-לב אמרו בשיחה עם ynet כי "הוא התבקש לשאת נאום בהלוויה ברגע האחרון והתבלבל. ביממה האחרונה השר קיים שעות רבות של דיונים ביטחוניים, שבהם התייחס למותו של המחבל ואף עסק בהשבת הנשק לאזרח שחיסל אותו".
3 צפייה בגלריה
(צילום: חיים הורנשטיין)
3 צפייה בגלריה
הלוויתנו של מנחם יחזקאל שנרצח בפיגוע בבאר שבע
הלוויתנו של מנחם יחזקאל שנרצח בפיגוע בבאר שבע
השרה שאשא ביטון בהלוויה. ספגה קריאות מהקהל
(צילום: רועי עידן)
בהלווייתו של מנחם מנוחין יחזקאל בבאר שבע, ספגה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון קריאות וקללות. כמה משתתפים קראו לעברה בין היתר "יושבת עם תומכי טרור".
שאשא ביטון אמרה בהלוויה כי "כולנו הזעזענו עמוקות מסע הקטל האכזרי. פיגוע טרור רצחני שמביא שעות קשות לחברה בישראל ולכל מי שחי פה. מנחם יחזקאל מנוחין ז"ל יצא לטייל ונדקר ע"י רוצח שפל שקטל 4 אנשים חפים מכל פשע רק בשל היותם יהודים. חבריו ומכריו של מנחם מספרים שהיה אדם נעים לבבי ואהוב על כולם. אני משתתפת באבלם הכבד של משפחות הנרצחים ושולחת תנחומיי לאחיו היקרים"
היא הוסיפה: "אני יודעת שכוחות הביטחון ימשיכו לעשות הכול בלי היסוס כדי למצות את הדין עם כל מי שהיה שותף לרצח האכזרי. אלה ימים קשים למדינת ישראל ולעיר באר שבע אבל לא יפחידו אותנו. לא ניכנע לטרור ולמרצחים. נמשיך להילחם בטרור בנחישות כדי להגן על אזרחי ישראל".