המגעים לעסקת חטופים במבוי סתום, ובני המשפחות הנואשים ממשיכים במחאה: כמה מקרובי החטופים חסמו הערב (יום ו') במשך כשעה את כביש 1 באזור מחלף דניאל, לכיוון ירושלים. הם קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו לעשות הכול כדי להגיע לעסקה, ביום ה-154 שבו קרוביהם מוחזקים בשבי בעזה. כדי להדגים את ייאושם הכבד כמה מהם אף נכנסו לתוך כלובים שהוצבו על הכביש - כפי שלפי הדיווחים הוחזקו חלק מהחטופים במנהרות חמאס ברצועה. על הכביש גם הוצבו צמיגים שהועלו באש.

3 צפייה בגלריה
מחאת משפחות החטופים בכביש 1
מחאת משפחות החטופים בכביש 1
מחאת משפחות החטופים בכביש 1
(צילום: מירב כהן מור)
"19 נשים עדיין בעזה. איך עם ישראל חי עם זה בשלום? איך זה קורה?", קראה אחת המפגינות - בצל יום האישה הבינלאומי ודו"ח האו"ם שקבע כי ישנן ראיות לכך שחטופות וחטופים עברו אלימות מינית, ושזו נמשכת כנראה. על הכביש הונחו חמישה כלובים, שאליהם נכנסו חמישה קרובי משפחה: איילה מצגר, שחר מור, יפעת קלדרון, יעל אור ודן פלטי.
"בני המשפחות השוהים במקום נכנסו לתוך כלובים במטרה להזכיר לראש הממשלה, ולציבור כולו, רגע לפני סעודת השבת, שהחטופים נרקבים בגיהנום כבר 154 ימים", נמסר. "בני המשפחות קוראים לציבור להתעורר ולדרוש מהממשלה והעומד בראשה עסקה עכשיו, ומציינים כי אם לא תהיה עסקה עכשיו, נקבל אותם בחזרה בארונות, אם בכלל".
3 צפייה בגלריה
מחאת משפחות החטופים בכביש 1
מחאת משפחות החטופים בכביש 1
(צילום: מירב כהן מור)

בני המשפחות קראו לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אתה הראש וזו האחריות שלך להחזיר אותם הביתה. לך לעסקה, התעלם מבן גביר וסמוטריץ', והחזר הביתה את מי שהפקרת ונמצאים כבר 154 ימים בגיהינום. אין ניצחון מוחלט בלי החזרת החטופים, ואם אינך מסוגל להביא עסקה עכשיו, פנה את מקומך למי שכן".
מוקדם יותר היום הלהקה הייצוגית של קרית מוצקין "כובע טמבל" הופיעה בכיכר החטופים, שם ביצעה את השיר "לו יהי". חבריה לבשו חולצות עם הכיתוב "החזירו אותם הביתה עכשיו", ונפגשו עם נציגים ממשפחות החטופים.