דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודיע הערב (שלישי) כי צה"ל אחראי לחיסול הבכיר ביחידה האווירית של חיזבאללה עלי חוסיין ברג'י, המכונה "אבו מהדי". "חיסלנו אותנו באמצעות כלי טיס של חיל האוויר", ציין הגרי. "עלי הוביל עשרות פעולות באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים נגד ישראל".

3 צפייה בגלריה
תיעוד: חיסול עלי חסין ברג׳י מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה
תיעוד: חיסול עלי חסין ברג׳י מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
תיעוד: חיסול  עלי חסין ברג׳י מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה
תיעוד: חיסול  עלי חסין ברג׳י מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
עלי חוסיין ברג'י
עלי חוסיין ברג'י
עלי חוסיין ברג'י
הכותרת
המלחמה בחמאס עוברת לזירה המשפטית
26:27
עוד הוא הוסיף כי עלי "אחראי לתקיפה שבה שני כטב"מים פגעו בבסיס פיקוד הצפון. הוא חוסל שלוש שעות לאחר מכן, וטרם חיסולו חוסלה גם חוליית שיגור מהיחידה האווירית בחיזבאללה שהייתה בדרכה לשגר כטב"מי נפץ לעבר יעדים בישראל", וכי "נמשיך לפעול בנחישות מול כל איום לשטחנו, לגבות מחיר - ולהביא למצב ביטחוני אחר בגבול הצפון".
מקורות ששוחחו עם ערוץ "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה טענו כי אף מפקד בחיזבאללה לא נהרג בתקיפה היום בחירבת סלם. "אין אמת בפרסומים שמדברים על חיסול מפקד הכוח האווירי בחיזבאללה. אין אמת בפרסום אודות חיסול אלה שביצעו את התקיפה לעבר הבסיס בצפת", טענו המקורות. "ישראל הפיצה בכוונה שמועות ומידע מטעה אחרי התקיפה. חיזבאללה לא הודיע שהתגובה היום זו התגובה הסופית לחיסול סאלח אל-עארורי".
בהצהרה היומית לתקשורת התייחס הגרי גם לאסון פיצוץ חומר נפץ במחנה אל-בורייג' בעזה - שבו נהרגו שישה לוחמים - ואמר כי "אתמול חשפנו את מפעל יצור הרקטות ואמצעי הלחימה גדול ביותר של החמאס. במהלך הפעילות המבצעית להשמדת התשתית התת קרקעית של המפעל נגרם פיצוץ כתוצאה מירי טנק שזיהה מטרת אויב בשטח, ככל הנראה פגז של הטנק פגע בעמוד חשמל סמוך וגרם להפעלת מטען.
"היו שמועות קשות על פצועים והרוגים. אנחנו עושים הכל בכדי למנוע שמועות ולעדכן מהר ככל הניתן את המשפחות - רק לאחר מכן את הציבור. כך נמשיך לפעול. השמדת היכולות הצבאיות של החמאס היא פעולה מורכבת אך היא פעולה הכרחית להשגת מטרות המלחמה. הכוחות מבצעים אותה בצורה איטית תוך הקפדה על כללי הבטיחות וביטחון כוחותינו. כך גם היה בפעולה אמש. אנחנו מתחקרים את האירוע. ליבנו עם המשפחות בשעתן הקשה".

כשנשאל מי אישר לצוות לפתוח באש, ענה כי "מדובר באירוע בזירת לחימה, באזור מבצעי. ביצענו בעבר הרבה מאוד אירועים כאלו של השמדת מנהרות, זו פעולה שלא ניתן לעשות מהאוויר והיה בידוד למרחב. כוחות חיל הרגלים שהיו בשטח כבר התרחקו מהזירה ורק כוחות ההנדסה סידרו אותה לקראת פעילות החבלה. הטנק אבטח את המרחב, זיהה איום וירה לעברו. זה אירוע קשה. חידדנו את כל הכוחות המבצעיים כדי למנוע מאירועים מהסוג הזה בשטח ויש לנו לקחים".