מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה חוסל בתקיפה מהאוויר באזור חירבת סלם. לפי דיווחים בלבנון, הותקף רכב קרוב למקום הלווייתו של מפקד כוח רדואן לשעבר וויסאם טוויל שחוסל אתמול.
3 צפייה בגלריה
בתקיפת רכב סמוך לביתו של ויסאם טוויל
בתקיפת רכב סמוך לביתו של ויסאם טוויל
הרכב שהותקף בחרבת סלם
הכותרת
איראן, סמים וחיסולים: הסיפור של סוריה
23:55
המפקד שחוסל הוביל עשרות פעולות באמצעות כטב"מי נפץ, והיה אחראי על פיתוח מתווה המזל"טים המתאבדים של חיזבאללה.
בסקיי ניוז בשפה הערבית דווח על הרוג ועל כמה פצועים בתקיפה באזור ההלוויה, בעוד שהעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על "ארבעה פצועים שפונו מהרכב שהותקף".
בהמשך לכך, מכון המחקרים הסורי "נורס" הודיע כי ההרוג בחירבת סלם הוא האחראי על הכטב"מים של חיזבאללה בדרום לבנון, ועל השיגור הבוקר לעבר הבסיס בצפת. במקביל, מקורות מסרו לרשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" כי "בכיר ביחידת ההתערבות (כוח רדואן) של חיזבאללה נהרג בתקיפה הישראלית".
3 צפייה בגלריה
ההלוויה של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל
ההלוויה של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל
הלווייתו של מפקד כוח רדואן לשעבר וויסאם טוויל
(צילום: AP /Hussein Malla)
3 צפייה בגלריה
ההלוויה של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל
ההלוויה של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל
(צילום: REUTERS/Aziz Taher)
מוקדם יותר, חיזבאללה קיבל אחריות על שיגור כטב"מים ורקטות לעבר יישובים בצפון, שבין היתר גרמו לנזק קל בבסיס פיקוד הצפון בצפת. "זו תגובה לחיסולם של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל אמש וסאלח אל-עארורי לפני כשבוע", הודיעו.
במטח שנורה מלבנון מספר רקטות נפלו בשטחים פתוחים בין יפתח לכביש 90, טיל נ"ט פגע בשטח פתוח באזור רמות נפתלי, ומספר טילים יורטו באזור מלכיה. כמו כן, יורטו גם מספר כטב"מים באזור. סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נעים קאסם, אמר כי "אנחנו לא רוצים בהרחבת המלחמה אבל אם ישראל תעשה זאת, התגובה והעימות יהיו בלתי נמנעים".

בנוסף, בלבנון דיווחו הבוקר כי רכב עם שלושה אנשי חיזבאללה הותקף על ידי כטב"ם ישראלי, הפעם בוואדי אל-חג'ר שנחשב מרוחק יחסית מהגבול. לאחר מכן התברר מהודעת דובר צה"ל כי שלושת המחבלים שחוסלו נערכו לשגר כטב"מים נוספים לישראל, לפני שהותקפו על ידי כלי טיס של חיל האוויר. מאוחר יותר חיזבאללה הודיע על מות שניים מהם: מוחמד שריף א-סיד נאסר ועיסא עלי נור א-דין. לאחר מכן הודיעו בארגון על פעיל נוסף שנהרג, עלי חוסין ברג'י מהכפר מרכבא שבדרום לבנון, שמת "כשהיד בדרך לירושלים".
בתוך כך מסר דובר צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך היום מספר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר כילא שבדרום לבנון. בנוסף, מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של הארגון במרחב הכפר יארון שבדרום לבנון וכלי ארטילריה של צה"ל ירו לעבר מרחבים שונים בדרום לבנון.
במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, זוהו מספר מטרות אוויריות עוינות שחצו לשטח ישראל משטח לבנון, אחת מהן יורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית וכלל האירועים הסתיימו.
במקביל להתפתחויות הללו, שבלבנון כינו אותן "מסוכנות", מבקר בישראל מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שטען אתמול לפני המראתו לישראל מסעודיה כי לאף צד - ישראל, חיזבאללה או לבנון - אין אינטרס בהתרחבות המערכה מצפון.
האמריקנים מנסים למנוע מלחמה של ממש בין ישראל לחיזבאללה, והעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" פרסם שלשום תחקיר בנוגע למאמצי הממשל למנוע מלחמה שכזו, ודיווח בין היתר כי גורמים בממשל האמריקני חוששים שראש הממשלה בנימין נתניהו עלול לראות בהסלמה בחזית הצפונית "מפתח" להישרדות פוליטית - בצל הביקורת הקשה על התנהלות הממשלה במלחמה ומחדלי 7 באוקטובר.
בשיחות פנימיות, כך לפי הדיווח, הממשל האמריקני הזהיר את ישראל מפני הסלמה משמעותית בחזית הצפונית. שני גורמים שמעורים בפרטים אמרו בהקשר זה ל"פוסט" כי לפי הערכה סודית חדשה של המודיעין האמריקני, צה"ל יתקשה להצליח בתרחיש שכזה - כיוון שהלחימה בעזה נמשכת ונכסיו ומשאביו הצבאיים יהיו פרוסים דק מדי.