27 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה, חמישה יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. בסרטונים מזירות רצח ברהט ובאום אל-פחם, ניתן לראות את הקלות שבה נשלפים כלי נשק לאור יום, באזורים מאוכלסים ובצירים מרכזיים, לצורך מימוש כוונות המתנקשים. "אין לנו ביטחון אישי, רוצחים אנשים באמצע הכביש בלי פחד", אמר תושב אום אל-פחם.



בתיעוד דרמטי מזירת הרצח של אנואר אלשיך זיד (48) היום (ראשון) באום אל-פחם, נראים שלושה חמושים רעולי פנים יוצאים מרכב בכיכר בעיר, עטים על חלונות רכב אחר - ופותחים באש מטווח קצר לעבר קורבנותיהם. הרכב שבו ישבו הקורבנות הספיק להמשיך בנסיעה קצרה.
מותו של זיד נקבע בזירה, שני גברים נוספים נפצעו קשה ואחד נפצע בינוני. זמן קצר לאחר מכן הודיעה המשטרה כי הצליחה לעצור שני חשודים ברצח. "הקורבן חף מפשע, הוא נרצח בדם קר", אמרו קרוביו של הנרצח באום אל-פחם זיד. "הוא נשוי ואב לשתי בנות ובן. הוא התכונן לחתונת הבן שאמורה להתקיים בעוד כמה חודשים, אבל לצערנו רצחו אותו והרסו את השמחה של כל המשפחה".
1 צפייה בגלריה
אנואר אלשיך זיד, סאפי ראפי אשווי
אנואר אלשיך זיד, סאפי ראפי אשווי
מימין: אנואר אלשיך זיד, סאפי ראפי אשווי

בתיעוד נוסף שהתפרסם היום נראית זירת הירי בקטטה ברהט ביום שישי, שבה מצא את מותו הנער סאפי ראפי אשווי (15). בסרטון מהזירה נראים חמושים הולכים בפנים גלויות ופותחים באש, וברקע נשמע ירי מנשק אוטומטי. ברהט ציינו כי הנער לא היה מעורב בקטטה שבמהלכה הוא נורה למוות. אישה בת 26 שהייתה עם הנער נפצעה קשה מדריסת רכב חולף.
סרטון נוסף תיעד ירי מטווח קצר שאירע לפנות בוקר ברהט. אלמונים התנגשו במכוון ברכב שהסיע פועלים, ופתחו לעברו באש. באירוע הזה לא היו נפגעים.