ארבע שנים ועוד שמונה חודשים (54 חודשים בסה"כ) גזר הבוקר (יום ראשון) בית המשפט המחוזי בחיפה על אלכסנדר מוזגובוי (31) מפרדס חנה, שניסה לחטוף נערה בת 16 ביישוב.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר מוזגוב
אלכסנדר מוזגוב
אלכסנדר מוזגובוי
(צילום: אסף מגל)
בנוסף לעונש המאסר בפועל, השופט ארז פורת גזר על מוזגובוי גם שנה וחצי על תנאי וחייב אותו לפצות את המתלוננת בסכום של עשרת אלפים שקלים.
מוזגובי הורשע על פי הודאתו בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום: ניסיון חטיפה ותקיפה סתם. ב-3 ביולי 2022, בשעת ערב, נסע מוזגובוי ברכב השייך לבת זוגו, והבחין בנערה שלא הכיר כשהיא צועדת ברחוב ביישוב. בשלב זה החליט מוזגובוי לחטוף את הנערה.
הוא עצר את הרכב בסמוך, הלך אחריה, לפת את מותניה, הצמידה לגופו וניסה לחסום את פיה. חרף זעקותיה, גרר אותה לתא המטען של רכבו וניסה להכניסה לתוכו.
הנערה התנגדה פיזית, וחרף תחנוניה לא חדל מוזגובוי ממעשיו. בשלב מסוים, חלפה מכונית בסמוך, אז הוציא הנאשם את הנערה מתא המטען, הפיל אותה בחוזקה על הרצפה, רכן מעליה ושאל אותה: "את בסדר?", כדי ליצור מצג שווא כאילו הוא מסייע בידה. לאחר שהרכב שחלף התרחק, שב מזוגובוי ולפת את מותני הנערה, גרר אותה לרכב וניסה בשנית להכניסה לתא המטען.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר מוזגובוי בבית המשפט
אלכסנדר מוזגובוי בבית המשפט
הודה באישומים והביע חרטה. אלכסנדר מוזגובוי בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)
הנערה המשיכה להיאבק בו, זעקה לעזרה וניסתה למנוע את הכנסתה לתא המטען. לשמע זעקותיה, הגיעו למקום בני זוג שצעדו באקראי במקום. כאשר הבחין בהם מוזגובוי, הוא שחרר את הנערה ואמר לה: "תברחי, תברחי". הוא נמלט מן המקום ונעצר עוד באותו הלילה בביתו.
התובע עו"ד יניב זוהר מפרקליטות מחוז חיפה ביקש להחמיר בדינו של הנאשם. הוא הגיש את תסקיר נפגעת העבירה, שם צוין כי הנערה עברה אירוע מעורר אימה וטראומתי, שעה שברגע פתאומי אחד מצאה את עצמה במאבק שמבחינתה היה מאבק על חייה. מאז האירוע היא חיה בתחושת פחד, מתקשה להירדם, והפכה לחסרת סבלנות ונוטה להתפרצויות כעס.
מנגד, ביקשו הסנגורים עורכי הדין אורון שוורץ, יוגב נרקיס ואדיר כהן, להתחשב בנסיבות חייו הקשות של הנאשם, ועתרו כי הוא יועבר כעת להליך שיקומי במסגרת הקהילה הטיפולית. מוזגובוי עצמו פנה לבית המשפט לפני גזירת עונשו, הביע חרטה על מעשיו וביקש להשתתף בצער בגין העוול שגרם לנערה.
"מדובר במעשה מעורר אימה כלפי קורבן העבירה, אך גם כלפי הציבור בכללותו", ציין השופט ארז פורת בגזר הדין. "אני מניח, כעולה מהראיות שהונחו בפניי, שמעשי הנאשם הונעו ממצב נפשי קשה ומורכב, מתחושת נקם בבת זוגו על רקע יחסה כלפיו. אין בכך בכדי לצבוע באור מקל את המעשים".
השופט הוסיף כי מוזגובוי היה מטופל על ידי גורמים פסיכיאטרים בשנת 2021, ונמנע מנטילת התרופה שרשמו לו. "אין הציבור צריך לשאת בנזקם של מעשים פוגעניים שניתן וצריך היה למנעם על ידי טיפול זמין, מתאים, אפיק שהנאשם היה מודע לו היטב ונמנע מכך. משכך, מלוא האשמה המשפטית, אולם גם המוסרית-ערכית, רובצת לפתחו של הנאשם".