המשטרה הגישה היום (ד') לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום נגד אלכסנדר מוזגובוי (30), החשוד בניסיון חטיפתה של נערה בת 16 בפרדס חנה לפני כשבועיים. מחקירת המשטרה עלה כי המניע למעשה היה "לעורר פרובוקציה ביישוב". בית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים. בתיעוד חדש נראית תנועת הרכב, לפני ואחרי ניסיון החטיפה.
לפי החשד, בזמן שהנערה רצה בשעת ערב בפרדס חנה-כרכור, מוזגובוי - שהמתין ליד רכבו כאשר תא המטען היה פתוח - הרים אותה באוויר, אחז בה בחוזקה וניסה להכניסה למכוניתו. הנערה זעקה לעזרה, וכשעוברי אורח התקרבו לאזור, נמלט מהמקום.
המשטרה פתחה בסריקות לאיתור רכבו של החשוד ובשבוע שעבר, ב-10 ביולי, שוטר בזיכרון יעקב איתר את הרכב חונה ליד אחד הבתים. המשטרה החלה במארב, וכשמוזגובוי לא הגיע הם נכנסו לביתו ועצרו אותו. המכונית, אגב, שייכת בכלל לבת זוגו של החשוד. מוזגובוי הודה במעשה ואף שחזר אותו בזירה, ומיוחס לו חשד של ניסיון חטיפה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.
3 צפייה בגלריה
מסלול הנסיעה של אלכסנדר מוזגובוי
מסלול הנסיעה של אלכסנדר מוזגובוי
מסלול הנסיעה של אלכסנדר מוזגובוי
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר מוזגובוי, החשוד בניסיון חטיפת קטינה בת 16, מובא להארכת מעצרו
אלכסנדר מוזגובוי, החשוד בניסיון חטיפת קטינה בת 16, מובא להארכת מעצרו
הודה ושחזר. מוזגובוי בדיון בהארכת מעצרו
(צילום: ליאור אל-חי)

מהחקירה עלה כי מוזגובוי זיהה את הנערה שהתאמנה בשעת ערב לבדה, אז גמלה בליבו ההחלטה לחטוף אותה ובכך לעורר פרובוקציה ביישוב. החשוד מיקם את רכבו, ארב לקורבן מאחורי חומה וכשזו הגיעה אליו קפץ עליה והכניס אותה לתוך תא המטען של רכבו. הנערה שנאבקה בו ואחזה ברכב נפלה לרצפה אך החשוד ניסה למשוך אותה שנית לתוך תא המטען ובזכות התנגדותה הצליחה להימלט אל אזרחים ששהו בסמוך. החשוד נמלט מהזירה לאחר שזיהה את האזרחים.
ראש מחלק נוער חשיפה בימ"ר חוף, רב-פקד תומר קסלסי אמר כי "מדובר באירוע חמור שלולא נחישותה של הקטינה וסיוע של אזרחים ששהו בסמוך ייתכן שהיה מסתיים באופן טראגי. פעלנו במהירות וביעילות תוך שיתוף פעולה עם תושבי פרדס חנה וגורמי המועצה על מנת להתחקות אחר רכבו של החשוד במטרה לאתר את זהותו, להביא למעצרו ולהשיב את תחושת הביטחון לציבור".
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
כשעוברי אורח התקרבו, החשוד נמלט מהמקום. זירת האירוע בפרדס חנה-כרכור
(מהרשתות החברתיות)
בדיון היום בבית המשפט אמרה עו"ד דניאל הרמן, ממשרדו של עו"ד אייל בסרגליק המייצג את החשוד, כי החקירה נגמרה ולכן יש לשחרר את מוזגובוי לחלופת מעצר. "מדובר בחשוד ששיתף פעולה מהיום הראשון, שיתוף שמצמצם כל חשש לשיבוש", אמרה עו"ד הרמן. "גם מבחינת המסוכנות, אפשר לאיין אותה באמצעות חלופת המעצר. אם בית המשפט יחליט אחרת, נבקש החלטה לעניין האפשרות שרופא מטעם ההגנה יוכל להיכנס ולבדוק את החשוד".
אייל בסרגליקעו"ד בסרגליקצילום: ליאת מנדל
בהחלטתה להאריך את מעצרו של החשוד ציינה השופטת מירב קלמפנר נבון, "באתי לכלל מסקנה כי יש בידי המבקשת ראיות לכאורה להוכחת העבירות המיוחסות לחשוד של ניסיון חטיפה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. כן שוכנעתי כי בנסיבות העניין יש עילה לכאורה לבקש את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו".
עו"ד בסרגליק מסר בתום הדיון: "החשוד ייבדק על ידי רופא מטעמנו שיבדוק את הנסיבות העלומות של האירוע ואת מצבו הנפשי עם התייחסות לעברו. בהמשך ככל שיוגש כתב אישום, נוכל להוכיח את טענותינו כבדות המשקל באשר לאופן גביית ההודאה וביצוע השחזור שבוצע ללא שהחשוד משחזר אלא כאשר השוטרים משחזרים עבור עצמם עם הנחיות למרשנו. הדברים יתבהרו בהמשך".