אחד מארבעת הישראלים שהוכנסו לרשימה האמריקנית השחורה טוען כי חשבון הבנק שלו הוקפא בעקבות זאת. ינון לוי, שהוטלו עליו ועל עוד שלושה נוספים סנקציות עקב מעורבות לכאורה באירועי אלימות נגד פלסטינים ביהודה ושומרון, אמר כי בנק לאומי הקפיא את חשבונו בשל הסנקציות האמריקניות נגדו. "מדובר בהאשמות שווא", אמר לוי.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דיבר היום (ראשון) עם המפקח על הבנקים דני חחיאשוילי וביקש להבין מה המקור המשפטי של ההנחיה להקפיא את חשבון הבנק. "זה דבר לא הגיוני ואי אפשר להשאיר את זה ככה", אמר סמוטריץ', והמפקח אמר שיבחן זאת.
לפי הצו שהוציא הממשל האמריקני, לוי "הוביל קבוצת מתנחלים שעסקו בפעולות שיצרו אווירה של פחד בגדה המערבית. הוא הוביל בקביעות קבוצות של מתנחלים ממאחז חוות מיתרים, שתקפו אזרחים פלסטינים ובדואים, איימו עליהם באלימות נוספת אם לא יעזבו את בתיהם, שרפו את שדותיהם והרסו את רכושם".
1 צפייה בגלריה
ינון לוי שחשבונו בבנק לאומי הוקפא
ינון לוי שחשבונו בבנק לאומי הוקפא
ינון לוי לצד ח"כ צבי סוכות
"הגעתי לכאן כדי לחזק את ינון לוי", אמר ח"כ צבי סוכות שביקר את לוי. "מה שקרה לו הוא אחד הדברים הכי הזויים שיכולים להיות, פרסמו עליו עלילות שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט. הקטע הכי הזוי הוא שבנק לאומי התקשרו אליו ביום שני והקפיאו את חשבון הבנק שלו".
"לא הגיוני שבנק ישראלי יקפיא לאדם שהוא מלח הארץ את חשבון הבנק בגלל עלילה שהגיעה לאמריקנים", הוסיף חבר הכנסת מהציונות הדתית. "הדבר הזה לא חוקי, אין לאף אחד סמכות לעקל לסתם אזרח את חשבון הבנק, ואם זה לא יתוקן אדרוש לקיים דיון דחוף בנושא בכנסת".
מבנק לאומי טרם נמסרה תגובה.
מלבד לוי, הוטלו סנקציות כלכליות על עוד שלושה מתנחלים: דוד חי חסדאי, שלפי ארה"ב "יזם והוביל מהומה, שכללה הצתת כלי רכב ומבנים, תקיפת אזרחים פלסטינים וגרימת נזק לרכוש בחווארה, שהביאה למותו של אזרח פלסטיני"; עינן טנג'יל "שהיה מעורב בתקיפת חקלאים פלסטינים ופעילים ישראלים על ידי תקיפתם באבנים ובאלות"; ושלום זיכרמן, "שעל פי עדויות וידאו, תקף פעילים ישראלים וכלי רכבם בגדה המערבית, חסם אותם ברחוב וניסה לשבור חלונות של כלי רכב חולפים ובתוכם פעילים".
פורסם לראשונה: 20:45, 04.02.24